Hvilken skal jeg velge??? (side 2)

Søkefunksjonen på rubrikk annonsene er fin. Prøv den.

Corydoras til salgs i Akershus:

Prøver meg litt overalt nå, jeg. Får se hvem som gir meg best pris og hvem som svarer kjappest
Da var det allerede mail!

Skal finne ut hvor mye han vil ha for dem (10 sterbai eller venezuelanus), men jeg tror det blir ganske rimelig
Sier ifra om jeg kjøper eller ikke...
Går det bra å ha 6 sterbai, istedet for 10 eller er det veldig viktig å ha 10? Får man mer glede av dem hvis de er 10? Noen med erfaringer fra dette?
Jeg synes seks fungerer, som et minimum. Jeg har selv en liten leksgruppe på seks viltfangede sterbai i et kar. Jeg kunne gjerne tenkt meg noen til, men de ser ut til å trives godt.
Da prøver jeg meg på å få til 10, men 6 blir da andrevalg, riktig? Kan jo se om de formerer seg hvis jeg har seks, da blir det jo flere av dem. Eller så kan jeg jo se etter 4 andre her på akvaforum og andre steder
Sterbai er det alltid mulig å få tak i, så det er jo ikke noe problem å utvide stimen litt senere heller.
Da gjør jeg det! Men jeg vet jo ikke om selgeren ikke har 10 stk, jeg og pappa skal ringe han senere
Nå skal vi dra å hente dem, usikker på hvor mange det er, men vi blir nok enige om en god pris

Så da lurer jeg på om det er noen gode tips om hold av corydoras sterbai! Hvilken mat liker de best, hvilken væremåte er normal, hva gjør jeg hvis de får egg, osv..?
Matte
Hei Stine, tror det var deg jeg satt ved siden av på forrige møte i Lillestrøm og omegn akvarieklubb, hadde med meg faren min.

Helt riktig, det Vi kjente deg igjen, var et par stykker som var spente på om du ville dukke opp. Hyggelig at du tok turen, du er hjertelig velkommen flere ganger! Ble det noe av med ancistrusen?

Hold oss oppdatert på fiskehandelen!

Corydoras spiser mye forskjellig, men discusbits, mygglarver og nyklekket artemia kan vel regnes som noen av favorittene. Ellers finnes det flere synketabletter beregnet for Corydoras, men merk deg at noen av disse kan støve veldig. Når du får dem i akvariet ditt tar det nok ikke lang tid før de vrimler rundt og utforsker kriker og kroker. De liker godt å ligge under en rot og slappe av i skyggen, eller barte rundt i sanden på jakt etter mat.

Angående oppdrett bør du lese Mona O. sin artikkel om oppdrett av Corydoras. Lykke til!
Ja, da venner 9 stk sterbai seg til temperaturen i vannet Har tetra tabimin, som jeg forer ancistrusen (fikk kjøpt en ancistrus av Rita, venter på to til, men hun har problemer med å fange dem) med tabimin og agurk. Tar sterbaien tabimin?

Skal melde meg inn i klubben, men har ikke fått tid enda, skal få gjort før neste møte
Plussmedlem
De er glade i tabimin. De er også glade i vanlig flakfor som har sunket til bunn.... Frossen rød mygg og dafnier er en delikatesse som de elsker
Er røde mygglarver dyre? (frosne)
Koster 29 kroner for en pakke på Zoo her hvor jeg bor.
Da investerer jeg i røde mygglarver så fort som mulig
Da har jeg lest artikkelen og det virket veldig avansert! Har jo bare ett kar på 125 liter, jeg... Hva burde jeg gjøre med det?
Vet det ikke er så viktig nå, siden de ikke er kjønnsmodne enda, de jeg har, men jeg vil vite det så jeg er forberedt
Å drette Corydoras er litt mer komplisert enn å drette levendefødere, da det krever en del arbeid fra din side hvis du vil at så mange som mulig skal vokse opp. Med et godt beplantet akvarium med mye tette planter som javamose er det også mulig at noe yngel vokser opp på egenhånd etter egglegging, men Corydoras er svært glade i å spise eggene.

Finnes utrolig mange metoder og varianter, som egne yngelakvarier, isboks og easy breeding box. De viktigste stikkordene er godt hygiene og riktig fôr.

Vi skal dessverre ikke ha noen foredrag om Corydoras og oppdrett i LOAK den nærmeste tiden, men det er bare å huke tak i noen av oss på møtene hvis det er noe du lurer på. Har vi ikke svaret, så kan vi sende deg videre til en som kan

Har du fortsatt informasjonen jeg skrev ned om info jeg trenger for å melde deg inn? Hvis ikke er det bare å kontakte meg via profilen min her på AF, så skal jeg sende det på nytt. Er borte fra 27. april - ca. 15. mai, så har ikke mulighet til å sende ut faktura i dette tidsrommet. Ellers er du velkommen 7. mai uten å være medlem også
Hvis du kjøper røde mygglarver, så ikke ta i dem direkte. De har ett sterkt allergen som kan gi kraftige allergiske reaksjoner hos enkelte mennesker.
Roy, takk for tipset! Der sparte du meg kanskje for noe grovt...

Stine, hvor får jeg tak i easy breeding box? Tenker at en isboks kan bli litt stusselig...
PS: Har ikke fått skjemaet med mindre pappa fikk det, men går det ikke an å registrere seg på loak.no?

Og hva er egentlig best å gi av dafnier og røde mygglarver?
Plussmedlem
Roy Fredrik Pedersen
Hvis du kjøper røde mygglarver, så ikke ta i dem direkte. De har ett sterkt allergen som kan gi kraftige allergiske reaksjoner hos enkelte mennesker.

Kraftig og kraftig... Lengste sammenhengende allergiutslaget jeg har hatt etter å ha vært uforsiktig med rød mygg er 5 uker... :-p

Breeding box kjøper jeg på eBay. Vet ikke om du har mulighet til det?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap