- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Velkommen til min nybegynnertråd :-) (side 2)
Velkommen til min nybegynnertråd :-) (side 2)
Postet 06.05.12 kl 23:37
Det er en rot som jeg fant selv i fjæra. Ble godt vasket og lå i vann i en uke, men den farger fortsatt litt av, men jeg regner med at det gir seg snart. Har grus på høyresiden og biltemasand på venstresiden, syns det gir en litt bra effekt, og jeg gidder ikke å grave ut grusen og fylle med sand med mindre det blir et problem
Postet 07.05.12 kl 00:47
Postet 08.05.12 kl 20:41
Postet 08.05.12 kl 20:46
Postet 08.05.12 kl 21:05
Postet 11.05.12 kl 18:06
Postet 12.05.12 kl 14:40
Postet 13.05.12 kl 20:41
Postet 15.05.12 kl 11:40
Postet 19.05.12 kl 21:51
Senk pumpa
er det noe kampfisk ikke liker så er det oveflatestrøm, eller for mye strøm i vannet i heletatt, husk at de kommer fra stillestående vann
Den rota di ville jeg lagt i kokende vann og sjekka om det blir en "oljefilm" på vannet eller lukter kvae/tyri så ville jeg heller brukt den som ved
Den rota di ville jeg lagt i kokende vann og sjekka om det blir en "oljefilm" på vannet eller lukter kvae/tyri så ville jeg heller brukt den som ved
Postet 20.05.12 kl 03:03
Endret: 20.05.12 kl 03:04
Det er ikke mye strøm, verken i vannet eller på overflaten, problemet er bare at varmekolben er på motsatt side av pumpen slik at den får mest strøm, og med unntak av rett fremfor pumpen har den ingen problemer med strøm. Roten ble kokt og trekte vann i en uke før jeg hadde den i akvariet, og det var ingen hinne på det vannet. Har heller ikke sett noe i akvariet (ikke en gang før jeg flyttet opp pumpen for å få litt mer beveglese i overflaten), og missfargingen av vannmet gav seg etter 2 uker.
Postet 20.05.12 kl 14:20
Postet 22.05.12 kl 10:27
Postet 22.05.12 kl 16:37
Postet 22.05.12 kl 18:21
Etter en halv uke med 5 stk Corydoras Trilineatus i karet har jeg bestemt med for å beholde de, og i tillegg kjøpe et par ekstra, da de blir mindre enn Sterbaiene som jeg hadde planlagt.
I dag har jeg atter en gang ommøblert litt i karet. Jeg tok ut litt av grusen som var under pumpen, og prøvde å dekke godt til med sand. Og så flyttet jeg rundt på noen planter, og luket litt av gresset, da det vokser noe helt utrolig. I tillegg har jeg flyttet litt på roten som jeg satt inn i går slik at det blir mer og mer åpen plass på bunnen. Trilineatusene leker i strømmen fra pumpa og ser ut til å ha det veldig moro. Kampfisken tror også at den er en cory, og prøver å bli med på å lete etter mat i sanden!
Som dere ser på bildet er det ikke helt ferdig, mangler noen små røtter her og der, og i tillegg noen høye bakgrunnsplanter. I tillegg har bakgrunnen løsnet halvveis, så det ser ikke så bra ut..
I dag har jeg atter en gang ommøblert litt i karet. Jeg tok ut litt av grusen som var under pumpen, og prøvde å dekke godt til med sand. Og så flyttet jeg rundt på noen planter, og luket litt av gresset, da det vokser noe helt utrolig. I tillegg har jeg flyttet litt på roten som jeg satt inn i går slik at det blir mer og mer åpen plass på bunnen. Trilineatusene leker i strømmen fra pumpa og ser ut til å ha det veldig moro. Kampfisken tror også at den er en cory, og prøver å bli med på å lete etter mat i sanden!
Som dere ser på bildet er det ikke helt ferdig, mangler noen små røtter her og der, og i tillegg noen høye bakgrunnsplanter. I tillegg har bakgrunnen løsnet halvveis, så det ser ikke så bra ut..
Postet 25.05.12 kl 21:40
Postet 28.05.12 kl 01:36
Postet 28.05.12 kl 20:01
Postet 28.05.12 kl 20:08
Hehe, den er liten, og har preg av lokal drift uten tilknytning til stor en kjede De bestiller gjerne inn fisk, og det er det som gjelder dersom jeg vil ha noe som de ikke har Syns dog planteutvalget er labert..
I dag har jeg fått ny linse til speilrefleksen (som kostet mer enn selve kameraet!), så nå håper jeg at det blir litt bedre bilder
Klarte ikke å vente til i kveld, så ble litt vanskelig å ta bilder med alt gjenskinnet fra vinduet...
En liten Trilineatus
I dag har jeg fått ny linse til speilrefleksen (som kostet mer enn selve kameraet!), så nå håper jeg at det blir litt bedre bilder
Klarte ikke å vente til i kveld, så ble litt vanskelig å ta bilder med alt gjenskinnet fra vinduet...
En liten Trilineatus
Postet 31.05.12 kl 17:24