- Hjem
- Forum
- Nettbutikker
- Akvadekor.com (side 2)
Akvadekor.com (side 2)
Flotte bakgrunner!Disse må vel festes med akvariesilikon før man har i vann i karret? Jeg har aldri giddet å ha bakgrunn i noen av mine karr ennå, men det ser jo veldig mye bedre ut da Jeg holdt på å kjøpe bakgrunn sist jeg kjøpte et akvarium i butikk, men de fant ingen bakgrunn som passet til det karret jeg kjøpte, samme hvordan vi prøvde, for den midtstanga på de nye Juwel rio karrene går såpass langt ned at bakgrunnen kommer jo ikke helt opp, så da nyttet det ikke.
Postet 10.08.12 kl 02:00
hei erlend =) ja de må silikoneres. de kommer i flere deler. avhengig av størrelse. det lureste er å silikonere den fast før man har i sand osv. det jeg har gjort er at jeg har også silikonert fast slanger til luftpumpe osv sammen med bakgrunnen. så har jeg ikke noe synlig teknisk utstyr. ser veldig naturtro ut.
det er veldig enkelt å montere bakgrunnen. den kommer nummerert og markert hvor du skal punktvis silikonere den fast. det geniale her er at den kommer på de målene du vil ha. er nok ikke noe problem å lage en utsparring til midtstanga i karret. bare få det med på målene når man bestiller =)
det er veldig enkelt å montere bakgrunnen. den kommer nummerert og markert hvor du skal punktvis silikonere den fast. det geniale her er at den kommer på de målene du vil ha. er nok ikke noe problem å lage en utsparring til midtstanga i karret. bare få det med på målene når man bestiller =)
Postet 10.08.12 kl 02:28
Postet 10.08.12 kl 12:23
Arebilde av en annen bakgrunn herfra. ser at jeg ikke fikk med meg at tipsy hadde skrevet her. beklager det.. er fullt mulig å sende meg en mail om dere lurer på noe angående denna nettsida og framgangsmåte. jeg veit han driver å gjør om nettsida si nå sånn at alt av bestilling går via nettsida. hvis ikke så er det bare å sende en mail til han eller meg om engelsken ikke er helt stødig =) hvert fall her er ett bilde til av en bakgrunn jeg har her hjemme.. "steinene" har også akvadekor laget i isopor til meg. vannet er litt grumsete på bilde nr 2. tatt rett etter vannfylling. [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/32033_120801005212_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/32033_120801005219_2.jpg[/IMG]
Hvilken model er dette ?
Postet 12.08.12 kl 05:50
Dette er en jeg har fått custom laget fra han. Fortalte han Åssen jeg ville ha det også blei det mye bedre enn jeg forventet når jeg fikk den. Bare å sende en Mail til han å forklare hvordan man vil ha det så får man det sånn. Steinene er også laget av han i isopor. Bare send meg en Mail om du trenger hjelp med bestilling eller oversetting.
Postet 12.08.12 kl 13:24
Postet 12.08.12 kl 14:01
Postet 12.08.12 kl 14:51
Postet 13.08.12 kl 13:27
Postet 13.08.12 kl 14:52
Postet 19.08.12 kl 13:26
Postet 19.08.12 kl 14:15
Hei!
Jeg er er ny her og har nettopp kjøpt meg et 300 L akvarie som jeg skal begynne å dekorerer. Kom over akvadekor.com og blei fascinert.
Skal prøve meg på å bestille en bakgrunn herfra. Har etpar spørsmål jeg håper på å få besvart før jeg bestiller
- Vil den komme i flere deler, med en størrelse på 154cmx49cm? Følger da silikonen eventuelt med? ( har en oppdelt topp i akvariet )
- Må jeg betale moms på pakka?
- Jeg har ei fluval 4 pumpe, hvis jeg bestiller med kammer vil denne da klare å filtrere vannet skikkelig, og vil strømmen den pumper ut finne veien igjennom bakgrunnen? ( er ikke helt med på hvordan de kamrene ser ut ; )
- Er det best å ha vannstrømmen sterkest i fronten eller baksiden av akvariet? altså om man stiller pumpen til å pumpe ut langs baksiden, eller mot fronten i akvariet..
Mvh
Mario
Jeg er er ny her og har nettopp kjøpt meg et 300 L akvarie som jeg skal begynne å dekorerer. Kom over akvadekor.com og blei fascinert.
Skal prøve meg på å bestille en bakgrunn herfra. Har etpar spørsmål jeg håper på å få besvart før jeg bestiller
- Vil den komme i flere deler, med en størrelse på 154cmx49cm? Følger da silikonen eventuelt med? ( har en oppdelt topp i akvariet )
- Må jeg betale moms på pakka?
- Jeg har ei fluval 4 pumpe, hvis jeg bestiller med kammer vil denne da klare å filtrere vannet skikkelig, og vil strømmen den pumper ut finne veien igjennom bakgrunnen? ( er ikke helt med på hvordan de kamrene ser ut ; )
- Er det best å ha vannstrømmen sterkest i fronten eller baksiden av akvariet? altså om man stiller pumpen til å pumpe ut langs baksiden, eller mot fronten i akvariet..
Mvh
Mario
Postet 23.08.12 kl 15:45
Postet 23.08.12 kl 15:58
Postet 23.08.12 kl 19:56
-Flere deler: hør med selger
-Mva: Standard norske tollregler gjelder
-fluval 4: vil nok anbefalle deg å kjøpe en powerhead/sirkulasjonspumpe, på 1000-2000 liter i timen, avhengig av hva slags fisk du skal ha/hvor mye strøm.
Se denne linken for praktisk info om installering og filter bak:
http://backtonature.se/tips-tricks/installation-backgrounds/ (link nederst på siden som viser bakrundsfilter)
-Mva: Standard norske tollregler gjelder
-fluval 4: vil nok anbefalle deg å kjøpe en powerhead/sirkulasjonspumpe, på 1000-2000 liter i timen, avhengig av hva slags fisk du skal ha/hvor mye strøm.
Se denne linken for praktisk info om installering og filter bak:
http://backtonature.se/tips-tricks/installation-backgrounds/ (link nederst på siden som viser bakrundsfilter)
Postet 23.08.12 kl 20:06
Postet 23.08.12 kl 21:30
Postet 23.08.12 kl 21:32
Postet 23.08.12 kl 22:58
Endret: 23.08.12 kl 23:00
Postet 24.08.12 kl 00:07
er selv på tanken å kjøpe bakgrunn fra akvadekor.har studert siden demmes litt..Roy Fredrik Pedersen
Angående det du er redd for,forklarer di at det ikke er noe problem.
Bakgrunnene deres er ikke bare lakket med hva som helst,det er en spesiell coating som legges på,som er veldig sterk og elastisk. Så gir di vell ikke 10 års garanti uten grunn heller
Postet 08.11.12 kl 05:28