Prøver en tanganyikatråd for å se om det er noe aktivitet? (side 2)

Det var en flott tank du stor er den? Fiskene var jo helt nydelige.

Takk for tipset om bindemiddel. Det sto ikke noe om det i den snarest oppskriften jeg fulgte så nå skal jeg prøve det i stedet.
Tanken er 212cm x 140cm x 70 cm = 2080 liter + 325 liter sump.
Holder på å teste ut nytt ledlys for å få blåfargen i fiskene mest mulig naturlig frem.

Hvo stor er frontosane dine blitt? - du har mye å glede deg til etter som de vokser til og ikke minst begynner å leke!
Stort og flott karr

Den største min er vel Ca 7-8 cm. Og den minste Ca 4-5 cm. De andre er varierende i mellom. Tror jeg skal skaffe en art eller to til oppi der så de ikke er så skye. Har fått det anbefalt. Har du noen andre arter med dine?

Hvor lang tid tror du de bruker på å komme til 15-20 cm?

Jeg forer med reker, fisk, blåskjell og litt grøntfor sammen med
Pellets og granulat.
En fisk som jeg alltid har hatt med frontosa er Paracyprichromis Nigripinnis.
Dette er en rolig fisk som liker litt dempet belysning(samme som frontosa), samtidig som den holder seg i midten og øvre delen av vannet og den er alltid framme.
Jeg har 30 yngler på oppfòring, og 3 hunner som nettopp har lekt, så det er bare å si ifra

[External Image]
Hannen som har lekt med hunnene mine er 13cm og vildtfanget, enda vakrere enn den på bildet over.

Se her ja!! Det er kanskje ingen dum ide. Hvor store er ynglene? Og hvor mange burde jeg da Evt ha?
send meg gjerne en mail på aregunnerud@gmail.com så kan vi ta det derfra =)

satt og kikka på burrene i dag da jeg ga de blåskjell.. morsomt å se åssen de viker for hverandre under spising. den som antagelig er minst bare brøyter seg fram og tar det den vil ha. mens de største faktisk viker og lar minsten ta for seg. den minste er vel kanskje også den som har de sterkeste fargene. er dette en mulighet til å dømme kjønn? at de mest "dominante" er hanner?
Tanganyika
Hallo.

Jeg skal starte opp med Tanganyika nå, og får en gruppe på 5 stk Cyphotilapia frontosa førstkommende fredag. Det er en gruppe med en hann og resten huer. Disse har ynglet en del før, så dette blir moro. Hannen er 25cm og resten er ca 15cm store.

Så i dag har jeg vært å plukka stein så jeg får innredet 720 literen i løpet av helgen.

Har også en bestilling på 6stk Brevis som jeg skal ha i 63 literen min.

Aldri prøvd Tanganyika tidligere, så dette blir spennende.
Det er morro frontosa er aldri feil. Veit du hvilken type det er? Har selv 12 burundier gående og vokse. Det er stas. Sjaldu ha de i artskar? Eller skal du ha noen tankmates?
De skal nok få noen kompiser ja. Jeg skal ha en gruppe til, men har ikke helt bestemt meg om hva enda..
Han som selger de aner ikke om hva slags frontosaer det er. Men skal vel finne ut av det etter hvert. Dem er i alle fall knall blå i farge.
Kanskje det er blue moba? Eller kanskje det er Gibberosa du har? Er mye tankmates å velge mellom. Selv har jeg sitron ciklider. Er ikke så lett å få tak i noe her nede på Sørlandet utenom prinsessen av burundi og de har jeg blitt anbefalt å ikke ha med frontosa.
Skal kjøpe en stor gruppe Duboisi neste uke. Dem skal nok gå fint med Frontosane.
Snart ferdig med å innrede 720 literen nå. Litt mer stein så er det i boks

Får frontosane på lørdag, så kan legge ut bilder da.
Ang foring.
Er det noen som anbefale hva slags for jeg skal bruke for at Frontosaene og Duboisi får i seg det dem skal av mat. Har skjønt det sånn at duboisi ikke tåler all verden av mat.

Tips ?
Om frontosaene får i seg grøntfor er bare fint. Det er verre om dubbene får i seg no særlig kjøtt. Jeg ville ikke hatt de sammen men det er min mening da. Du har ikke vurdert noen andre arter da?
Har vel kanskje innsett at jeg burde vurdere noen andre fisker.
Forslag til arter som kan gå fint med Frontosa da?
Noen som er litt fargesterke hadde jo vært et pluss.
Tja. Det meste som blir mer enn 10 cm og er carnivore eller omnivore. Sitronciklide har jeg. ( Neolamprologus leleupi) de får jo en fin gulfarge. A. Compressiceps/calvus. Cyprichromis Leptosoma skal jeg kjøpe snart håper jeg. Det er mange muligheter. Har du btn boka om tanganyika?
Ja, jeg får titte litt mer. Greit å finne en fisk det ikke er alt for vanskelig å få tak i også.

btn boka har jeg ja.
Jeg har plundret veldig. Men jeg veit askakvazoo kanskje kan få tak i noe. Jeg handlet sitroner der. Også får jeg vel knekke sammen og tilstå at jeg har 2 Malawi arter med de. Fram til jeg får tak i no Tanga. De blir så sky når de går alene.
Den lokale butikken jeg kjøper fisk av tar opp det meste jeg vil ha på bestilling, om hun får tak i det selvfølgelig. Men er en grei liste med fisk hun får tak i alle fall. Enkleste er vel nesten å få listen av hu så jeg kan sjekke opp litt.

Men da tror jeg at jeg revurderer Duboisiene.
Tror det er greit å holde seg til samme dietten ja. Er jo fryktelig mange arter å velge mellom. Åssen størrelse er det på de du får?
Ja, gjør jo jobben mye lettere å ha fisk som spiser nogenlunde det samme.
Hannen jeg får er 25cm og huene er ca 15cm. Så dem er voksne, noe som gjør at jeg burde ha litt størrelse på den andre gruppen jeg skal skaffe.
Selv om alle i Frontosa gruppen er meget rolige og mindre glupske.
Men mindre enn 4cm burde jeg nok ikke plassere i karret selv om det er mye gjemmesteder.
Har hatt i ca 300kg stein, to steinrøyser i hver sin ende av karret samt noen flate steiner i midten så hannene har noen territorier å holde styr på.
Stort sett kvarts,sandstein og steiner fra Mjøsa.
Ble fornøyd med resultatet, og fiskene har mye å gjemme seg på.
Tilfeldig bekjentskap
© Brage Lien
Reklame for plussmedlemskap