- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Prøver en tanganyikatråd for å se om det er noe aktivitet? (side 2)
Prøver en tanganyikatråd for å se om det er noe aktivitet? (side 2)
Postet 04.05.12 kl 11:24
Postet 04.05.12 kl 13:28
Stort og flott karr
Den største min er vel Ca 7-8 cm. Og den minste Ca 4-5 cm. De andre er varierende i mellom. Tror jeg skal skaffe en art eller to til oppi der så de ikke er så skye. Har fått det anbefalt. Har du noen andre arter med dine?
Hvor lang tid tror du de bruker på å komme til 15-20 cm?
Jeg forer med reker, fisk, blåskjell og litt grøntfor sammen med
Pellets og granulat.
Den største min er vel Ca 7-8 cm. Og den minste Ca 4-5 cm. De andre er varierende i mellom. Tror jeg skal skaffe en art eller to til oppi der så de ikke er så skye. Har fått det anbefalt. Har du noen andre arter med dine?
Hvor lang tid tror du de bruker på å komme til 15-20 cm?
Jeg forer med reker, fisk, blåskjell og litt grøntfor sammen med
Pellets og granulat.
Postet 04.05.12 kl 13:59
En fisk som jeg alltid har hatt med frontosa er Paracyprichromis Nigripinnis.
Dette er en rolig fisk som liker litt dempet belysning(samme som frontosa), samtidig som den holder seg i midten og øvre delen av vannet og den er alltid framme.
Jeg har 30 yngler på oppfòring, og 3 hunner som nettopp har lekt, så det er bare å si ifra
Hannen som har lekt med hunnene mine er 13cm og vildtfanget, enda vakrere enn den på bildet over.
Dette er en rolig fisk som liker litt dempet belysning(samme som frontosa), samtidig som den holder seg i midten og øvre delen av vannet og den er alltid framme.
Jeg har 30 yngler på oppfòring, og 3 hunner som nettopp har lekt, så det er bare å si ifra
Hannen som har lekt med hunnene mine er 13cm og vildtfanget, enda vakrere enn den på bildet over.
Postet 04.05.12 kl 14:39
Postet 04.05.12 kl 14:52
send meg gjerne en mail på aregunnerud@gmail.com så kan vi ta det derfra =)
satt og kikka på burrene i dag da jeg ga de blåskjell.. morsomt å se åssen de viker for hverandre under spising. den som antagelig er minst bare brøyter seg fram og tar det den vil ha. mens de største faktisk viker og lar minsten ta for seg. den minste er vel kanskje også den som har de sterkeste fargene. er dette en mulighet til å dømme kjønn? at de mest "dominante" er hanner?
satt og kikka på burrene i dag da jeg ga de blåskjell.. morsomt å se åssen de viker for hverandre under spising. den som antagelig er minst bare brøyter seg fram og tar det den vil ha. mens de største faktisk viker og lar minsten ta for seg. den minste er vel kanskje også den som har de sterkeste fargene. er dette en mulighet til å dømme kjønn? at de mest "dominante" er hanner?
Postet 04.05.12 kl 22:36
Tanganyika
Hallo.
Jeg skal starte opp med Tanganyika nå, og får en gruppe på 5 stk Cyphotilapia frontosa førstkommende fredag. Det er en gruppe med en hann og resten huer. Disse har ynglet en del før, så dette blir moro. Hannen er 25cm og resten er ca 15cm store.
Så i dag har jeg vært å plukka stein så jeg får innredet 720 literen i løpet av helgen.
Har også en bestilling på 6stk Brevis som jeg skal ha i 63 literen min.
Aldri prøvd Tanganyika tidligere, så dette blir spennende.
Jeg skal starte opp med Tanganyika nå, og får en gruppe på 5 stk Cyphotilapia frontosa førstkommende fredag. Det er en gruppe med en hann og resten huer. Disse har ynglet en del før, så dette blir moro. Hannen er 25cm og resten er ca 15cm store.
Så i dag har jeg vært å plukka stein så jeg får innredet 720 literen i løpet av helgen.
Har også en bestilling på 6stk Brevis som jeg skal ha i 63 literen min.
Aldri prøvd Tanganyika tidligere, så dette blir spennende.
Postet 12.05.12 kl 12:07
Postet 12.05.12 kl 14:51
Postet 13.05.12 kl 13:46
Postet 14.05.12 kl 19:11
Postet 14.05.12 kl 19:43
Endret: 14.05.12 kl 19:44
Ang foring.
Er det noen som anbefale hva slags for jeg skal bruke for at Frontosaene og Duboisi får i seg det dem skal av mat. Har skjønt det sånn at duboisi ikke tåler all verden av mat.
Tips ?
Tips ?
Postet 15.05.12 kl 10:17
Postet 15.05.12 kl 11:00
Postet 15.05.12 kl 13:51
Postet 15.05.12 kl 14:23
Postet 15.05.12 kl 14:28
Postet 15.05.12 kl 14:52
Postet 15.05.12 kl 15:35
Postet 15.05.12 kl 16:19
Ja, gjør jo jobben mye lettere å ha fisk som spiser nogenlunde det samme.
Hannen jeg får er 25cm og huene er ca 15cm. Så dem er voksne, noe som gjør at jeg burde ha litt størrelse på den andre gruppen jeg skal skaffe.
Selv om alle i Frontosa gruppen er meget rolige og mindre glupske.
Men mindre enn 4cm burde jeg nok ikke plassere i karret selv om det er mye gjemmesteder.
Har hatt i ca 300kg stein, to steinrøyser i hver sin ende av karret samt noen flate steiner i midten så hannene har noen territorier å holde styr på.
Stort sett kvarts,sandstein og steiner fra Mjøsa.
Ble fornøyd med resultatet, og fiskene har mye å gjemme seg på.
Hannen jeg får er 25cm og huene er ca 15cm. Så dem er voksne, noe som gjør at jeg burde ha litt størrelse på den andre gruppen jeg skal skaffe.
Selv om alle i Frontosa gruppen er meget rolige og mindre glupske.
Men mindre enn 4cm burde jeg nok ikke plassere i karret selv om det er mye gjemmesteder.
Har hatt i ca 300kg stein, to steinrøyser i hver sin ende av karret samt noen flate steiner i midten så hannene har noen territorier å holde styr på.
Stort sett kvarts,sandstein og steiner fra Mjøsa.
Ble fornøyd med resultatet, og fiskene har mye å gjemme seg på.
Postet 15.05.12 kl 16:50