Guppy&gullfisk (side 2)

Inaktiv bruker
Jeg har et 2 ukers gammelt 115 liters akvarium med to filteret og noen gullfisker. Jeg er ikke sikker på om dette akvariet er innkjørt, men filteret lukter litt råtten skog, / jord. / En frisk lukt av natur.
Vanskelig å beskrive, men betyr dette at filteret er innkjørt og at jeg kan bruke filterguffen til 60-liters akvariet?
Inaktiv bruker
Du bør nok vente enda en stund før det er innkjørt. Lukter myr når det er innkjørt, men måling sier mer enn lukt.
Inaktiv bruker
Jeg har et to ukers gammelt 115-liters ferskvannsakvarium filteret har kjørt i 2 uker, jeg ga det noen bakterie-tabletter.
Vannet, og spesielt filteret lukter råtten skog. Ikke noen drittlukt, men en frisk natur lukt. Betyr dette at vannet er friskt? og at akvariet er innkjørt?
Kan jeg bruke guffen fra 115-literen til 60-literen?
tter min mening er ikke et kar innkjørt før etter flere mnd, kanskje et år. det tar tid å bygge opp den floraen av bakterier etc som skal til for at en kan si det er innkjørt. Det du kaller bakterei tabletter kaller jeg humbugg. Zoo butikkene selger så mye rart at de selv ikke aner hva det egentlig er.

Anbefaler deg å bruke den tiden det tar for å få stabile vannverdier. Vet det kan være vanskelig å vente !så lenge" men det har både du og fiskene dine igjen for når alt er klart
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap