Forberedelse til 240 liters akvarie (side 2)

Det var ikke dumt! Hvis de passer så kan jeg gjøre det, ja
Siden du nå har tenkt over saken og innsett hvor idiotisk det var å ta en sånn avgjørelse etter å ha fått grundig informasjon i denne tråden, hvorfor ringer du ikke da butikken og sier ellers takk? Lett å skylde på at man er etterpåklok, men hvis jeg forsto det rett har du ikke fått fiskene hjem en gang. Håper da inderlig ikke at du forhåndsbetalte fisk, det hadde i alle fall ikke jeg gjort...
ja, det var en idiotisk avgjørelse, og spesielt dumt var det vel at jeg forhåndsbetalte de...
Jeg vet ikke hvorfor, men der og da, når de hadde fisker på tilbud, så glemte jeg alt om at man ikke skal innføre mange fisker om gangen og ble ikke bare veldig revet med, men tydeligvis også utålmodig og litt hjernedød.

Men jeg helte filterguffe over filtervatten og det først, og så flyttet jeg over svampene fra det gamle karet til det nye, så alle bakteriene burde være med. Jeg håper det går bra. Fiskene ser foreløpig ut til å stortrives. Alle kommer svært godt overens. Så som sagt så håper jeg virkelig det fortsetter å gå bra, da med vannverdiene..

Tusen takk allikevel for alle tips og råd, selv om jeg tydeligvis ikke var så flink til å følge dem alle beklager.

Hilsen dum og uerfaren nybegynner.
Jeg krysser fingrene for deg. De fleste av oss har gjort slike bommerter. Som å kjøpe fisk på auskjon, komme hjem og oppdage at de ikke går med den øvrige fisken man har..... ;D Følg ekstra nøy med nitrit nivået. "Den store smellen" får du om rundt 14 dager. Så ikke senk skuldrene før det har gått en mnd minst. Men følger du nøye med, og bytter ofte vann så fort du ser tegn til nitrit (vanlig vannbytte før dette) så går nok dette bra. Kan hende du ikke får noe utslag siden du fikk over filterene.

Lykke tik
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap