Er dette en snegle. (side 2)

De ligner mye mer på sjøharer enn nakensnegler. De har den trompetlignende utvekstene på samme plass som mine og de har det hullet i ryggen...men finner ikke den jeg har...må bare lete videre. Er sjøharer greie å ha eller bør de ut av karet.?
Heidi Ingdal
Jeg har meldt meg inn der og logget meg inn i dag og får ikke laget tråd og ikke sett på bildene der inne...så jeg vet ikke hva som er galt.


Syns dette var veldig merkelig,er selv vanlig medlem og har ikke noe problem med dette .Send en melding til moderator og spør om dette..

Sjøharer ville ikke jeg hatt i mitt kar for å si det sånn. De kan være grei, men de kan også gå i pumpen og forårsake kræsj i karet . Så håper du klarer å komme deg inn på saltvannsforumet og få mer opplysninger der.
Synes de ligner litt på denne ?

Nei, den er ikke flat i det hele tatt. Den er ganske tykk og den kan strekke seg ut slik at den står bare på bakenden. Den har to hull på ryggen.
1. Her ligger den og hviler og den er tykk og rund over ryggen. Sånn som den ligger her er den 3-4 cm.
2. Her ser dere det første og øverste hullet den har på ryggen.
3. Her er det nederste hullet og der har jeg sett at avføringen kommer ut....
1. Her strekker den seg ut som om den lukter ut i luften..eh vannet...synd at bildene ble så uklare...
2. Man kan tydelig se at den har hvite øyne....
3. Her luktes det igjen....
Her er to nærbilder...ser tydelig øynene ....men skulle vært klarere. Men den er jo ganske kul da...har en til som er mørk grønn...
Virkelig en fiffig sak det der. Uten at jeg skal påberope meg noen ekspertise overhodet, så er min personlige gjetning at det er en slags nakensnegle. De har jeg iallfall hørt om, sjøhare var helt ukjent for meg inntill nå nylig. Men jeg har ikke saltvann selv, så jeg skal ikke påstå noe som helst. Spennende å følge med om du finner ut hva det er dog
Tilfeldig bekjentskap
© Graham Ramsay
Reklame for plussmedlemskap