- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Varmen om sommeren og hvordan den påvirker varmen i akvariet (side 2)
Varmen om sommeren og hvordan den påvirker varmen i akvariet (side 2)
Postet 25.05.12 kl 15:46
Hos de fleste som bor i eldre boliger er det ikke å forakte med litt høyere luftfuktighet, den er ofte lavere enn den burde være. Med mindre man fyller stua med kar tror jeg ikke det er noe å grine over, når man bikker en viss mengde akvarier ender man fort opp med et eget rom til dem uansett.
Heller litt fuktighet i lufta enn kokt fisk, mener nå jeg.
Heller litt fuktighet i lufta enn kokt fisk, mener nå jeg.
Postet 25.05.12 kl 16:00
Postet 25.05.12 kl 16:46
Postet 25.05.12 kl 20:54
Postet 25.05.12 kl 21:05
MatteHadde vært bra med en "nedkjølingskolbe" hvis produsentene kunne tenke seg å lage noe sånt:) Det hadde de solgt mye av, eller ihvertfall en del;)
Greier ikke å lage kulde uten å lage varme også
Nappe ut varmekolben(e), så tempen om kvelden går tilstrekkelig ned og justere ned antall timer lyset er på fungerer meget bra her.
Postet 27.05.12 kl 19:26
Kjøleren er kjøpt hos Jan Holt akvarieforetning Oslo.Slangen fra utvendig pumpe, går inn på kjøler, så opp i karret. Det er digetal avlesning/ innstilling, hvor den starter å gå når tempraturen er høyere enn den du ønsker. Koster fra 5 lapper og oppover, minuset er det er støy av den når den går, så anbefales overhode ikke for å ha på soverommet
Under drift gir den fra seg 43 db den jeg har, etter målinger jeg har gjort på den. Produsenter oppgir lavere støy enn det er
Under drift gir den fra seg 43 db den jeg har, etter målinger jeg har gjort på den. Produsenter oppgir lavere støy enn det er
Postet 27.05.12 kl 19:55
Postet 27.05.12 kl 20:13
Den begynner å gå etter en tid når lyse er på om dagen, så starter den periodevis, ønsker jeg avik på tempratur ned mot 0.3 grader så starter den oftere, men den går ikke lange perioder. Etter lysene er av, så er det kan hende en eller to ganger den starter, før den "holder kjeft" på natta.) Nå er det slik, man kan jo heller ikke bygge den inn, må stå åpent til, for den avgir varmen, som er tatt ut fra vannet.
Har så pass stor plass i stua, så generer den meg overhode ikke med støyen. Etter jeg kjøpte den, kan jeg overhode ikke tenke meg den foruten, er bare glimrende)
Er laget for både saltvann og ferskvann, nå er det vel mest solgt til de som har saltvann, i følge leverandøren jeg kjøpte den av. Du får den tempratur du ønsker på den.
Har så pass stor plass i stua, så generer den meg overhode ikke med støyen. Etter jeg kjøpte den, kan jeg overhode ikke tenke meg den foruten, er bare glimrende)
Er laget for både saltvann og ferskvann, nå er det vel mest solgt til de som har saltvann, i følge leverandøren jeg kjøpte den av. Du får den tempratur du ønsker på den.
Postet 27.05.12 kl 21:13
Postet 27.05.12 kl 21:35
Man må nok ha det slik, fra det karret du kjøler ned, går vannet i retur i karret. Jad sin kjøler, er den samme kjøleren som Boyu sin, helt identisk, bygges på samme fabrikken.
Det er Samsung som lager de. Nå er både kompressor og kjøle elementer laget av titan for å vare, blir nok utsatt p.g.a beregnet bruk for saltvann. Valget er nok enkelt, betaler heller for noe som skal vare)
Det er Samsung som lager de. Nå er både kompressor og kjøle elementer laget av titan for å vare, blir nok utsatt p.g.a beregnet bruk for saltvann. Valget er nok enkelt, betaler heller for noe som skal vare)
Postet 27.05.12 kl 23:24
Postet 27.05.12 kl 23:32
Postet 28.05.12 kl 20:58