Hvor ofte skal jeg åpne mitt utvendige filter? (side 2)

Ehfimeck ( makaroniene) i bunn, så skal det være ehfisubstrat øverst. Det er små kuler, er det sand eller grus som er hos deg, da er det nok dårlig med gjennomstrømming på pumpa.
http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=2472&pageId=571

Hans Johansen
Ehfimeck ( makaroniene) i bunn, så skal det være ehfisubstrat øverst. Det er små kuler, er det sand eller grus som er hos deg, da er det nok dårlig med gjennomstrømming på pumpa. http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=2472&pageId=571


Det er definitivt ikke slikt jeg har. Mitt er mye mer finkornet. Er nok ikke rart vannet går tregt da.
Der har du muligens svaret. Filtervatt tetter seg også ganske fort, men klart det fjerner jo endel skit fra vannet da.... Men det gjør forsåvidt en grovere filtermatte også!
Ehfisubstrat har Aquamanias også, han pleier og være rimeligere på porto!
pål
Blir nok bedre når du får byttet ut) Filtervatten skal du legge øverst i 2224 filteret
Inaktiv bruker
Pål sine fisker
Hehe, slik kan man missforstå ;) Ser også for meg hvem han er, og han er god til og selge! Men en trivelig fyr :) Hva annet av filtermateriale er det i filteret? Er det filtermatte i kurvene, eller er det noe annet? Sorry til trådstarer at tråden din er blitt kuppet.... Pål


Ikke noe å beklage Alltid gøy å utveksle erfaringer/ skape debatter.
Det er sånn vi nybegynnere lærer av.

Men tilbake der alt startet, pumpa har nå godt noen uker, må si meg svært fornøyd, både med tanke på kapasitet og støynivå. Skjønner ikke helt Eheim-guruene som "hater" am-top.. kun fordi det er made in china?
Men det kan jo hende jeg er av en annen oppfatning om 2 år.
Btw, er ikke noe fasit på slags filtermedie man skal ha i 'bøtta'.
Man kan sette sammen akkurat hva man føler for å bruke, men er nok ganske safe å kjøre standardproduktene fra eheim.
jeg må rense min utvendige pumpe minst en gang i mnd ellers så spruter den plutselig masse gørr inn i karet..
Ufattelig pumpa kan sprute gørr inn i karret. Er den mye tilstoppet så suger den mindre, men levere dritten i karret, aldri hørt om. Etter en mnd. tilstoppet, da må det være noe riv ruskende galt.
Km på hva som er problemet) Normalt i alle fall på en del Eheim filter, så er det ei rist du skal sette over finfilteret, har du satt feil sammen, filteret er over rista, da kan du oppleve når det begynner bli noe gørr i filteret, får du garantert utblåsning. Hvis slikt inntreffer må du se pumpeaksel, pumpehuset er rengjort før sammensetning igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap