Trenger psykisk støtte... (side 2)

Gikk det smertefritt med forsikringsselskapet? Tenker på selvlagd akvarium i den størrelsen der osv.. dette kan jo skje den beste mener jeg, flere hundre liter vann utover er ingen spøk. :/
Forsikrings selskapet vil ikke dekke råte skadene i veggen, men dekker gulvet i kjelleren. De dekker og arbeid og resilikonering, men ikke nytt akvarie.

Dermed må jeg ut med en god del penger for nytt akvarie og det som må til for og fjerne råte og lage ny vegg. Men noe må man jo bruke pengene på...
Inaktiv bruker
Hvilket selskap har du (Så skal jeg IKKE velge dem) ;P
Lykke til med rep. Blir bra når du får det opp igjen.
Fy F for en skrekkopplevelse!!
Men det var godt at du fikk igjen på forsikringen og at du ikke valgte å legge ned akvariehobbyen:o)
Jeg bruker Terra. Men man kan få råte forsikring og. Koster en hundrings mer. Jeg var bare ikke klar over det.
Hmm.. men hvis begge skadene kommer av samme grunn, akvarium som lekker. Så dekker de gulv, men ikke vegg? Hørtes jo litt rart ut i grunn, men vi snakker jo om forsikringsselskap :p
Ja det høres merkelig ut, men sånn er det.
Ett par bilder av skadene. Det hvite pulveret er anti maur middel og ikke kokain... tror jeg.
Har heldigvis ikke vært borti noe lignende, men du kan jo ta en titt i vilkårene og se om du finner noe nyttig der. For meg virker det litt rart at gulv er ok men vegg er nei-nei.
Forsikringsselskaper prøver ofte å sno seg unna..
Håper det ordner seg for deg i hvertfall, til slutt!
Bra at alt gikk bra til slutt lykke til!
Det er ikke det at det er gulv og vegg det er forskjell på. Gulvet ble vått og begynte og boble opp. Veggen var det råte i og det utvikles over tid. De dekker ikke råte, sopp og bakterie angrep.

Men skal signere en råteforsikring fremover nå, i tillfelle mer tull.

Det ordner seg for snille gutter...
..og vi andre vi greier oss vi og :p
Torbjørn Jørgensen
Hmm.. men hvis begge skadene kommer av samme grunn, akvarium som lekker. Så dekker de gulv, men ikke vegg? Hørtes jo litt rart ut i grunn, men vi snakker jo om forsikringsselskap :p

Normalforsikring, trolig gjelder det alle selskapene, dekker vannskade som følge av plutselig oppstått lekkasje. Det betyr at de dekker skader som følger når et akvarium springer lekk, eller det går hull på en slange el.l.

Råteskader kommer av langvarig fuktighet/liten lekkasje over lang tid og dette dekkes ikke av vanlig villaforsikring.

Hadde veggen blitt skadet i forbindelse med lekkasjen i 720 literen, ville selskapet dekket denne også ettersom det hadde vært som følge av en plutselig oppstått lekkasje.

Godt poeng det der.
Slik jeg tolker det da, er at hvis man ikke selv oppdager lekasjen så dekker ikke forsikringa det? Siden det store karet da har lekt over tid.

Ikke så lett å se om det forsvinner halvliter-liter om dagen i et 2700L kar :p
Ja det er nok sån de tenker. Men hva med plutselig råteskader hehe
uff å uff
Men dette bør være en vekker om at alle sjekker hva forsikringa dekker
Har selv hatt et på 540 liter som revna under spregnings arbeide like ved her, det ble heldigvis ikke dyrt for meg siden firmaet som sprengte måtte betale, men jeg sjekka med forsikringa den gangen og hadde det skjedd under andre forhold hadde det blitt dyrt
Ja dere får sjekke forsikringen alle sammen.

Siste nytt:

Det nye akvariet kommer i august hvis alt går etter planen.
Siste nytt:

Det gamle akvariet er på 2700 liter, det nye som er bestilt er på 2802 liter og skal komme 20 august. Det er ett helglass rammeakvarie, og veier nok over 500 kilo. Så da trenger jeg litt hjelp av noen sterke personer som kan hjelpe meg og bære det inn. På det gamle akvariet i kryssfiner, var vi syv personer som bærte det inn. Trenger nok flere denne gangen...
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap