Bare ett kar , som om det går. (side 2)

Går fint med Jostein fisken Fikk sett nærmere på han og kan se ut som han har skrubbet seg opp litt der han har blitt lysere. Har nå satt igang mitt første forsøk på å klekke Artemia :P Får se i kveld om det blir vellykket .Hvis ikke får man prøve igjen.

Albinoene har begynt å vise seg litt mer nå. De vokser jammen fort.

Vært på shopping i dag ja :P Kom hjem med kirsebær reker, skikkelig fine søte små . De to jeg hadde fra før ble veldig glad for mere selskap.

Ble også med ei nudelig Kampfisk jente hjem. Klarte ikke å motstå . Josefine som hun er døpt ville ikke bli med på noe bilde , så får prøve igjen i morgen .

Også kunne man ikke la disse fantastiske coryene bli igjen . Dumt de ikke hadde fler enn to av de Falt helt pladask.

Når de kommer til den artemia klekkingen min ser det ut til at det ikke ble noe vellykket , så får prøve igjen. Så vanskelig kan det vel ikke være vel.
Jeg har lest at å tilsette litt natron når man skal klekke kan hjelpe veldig, pga høy ph der småkrypene kommer fra.
Har ikke prøvd det selv, men det er kanskje verdt å prøve?

Fint å høre at det går bra med deg og kampfiskene,
ønsker Jostein god bedring
Du har kjøpt deg 2 små sjarmtroll ser jeg,hva slags cory er det?
KajaB
Jeg har lest at å tilsette litt natron når man skal klekke kan hjelpe veldig, pga høy ph der småkrypene kommer fra. Har ikke prøvd det selv, men det er kanskje verdt å prøve? Fint å høre at det går bra med deg og kampfiskene, ønsker Jostein god bedring :)



aah det må jeg prøve . brukte kun salt i vannet nå.
Kansje det er artemiaeggene dine som er dårlige,det kommer helt an på hvordan artemiaeggene oppbevares i dyrebutikken.Artemia skal oppbevares i kjøleskap
De sto bare i hyllen i butikken :O Kan hende de ikke vil klekke da kanskje . Har uansett satt på en ny ladning. Med natron og salt , og masse luft på en varm lun plass. så får vi se om det blir hvis ikke får jeg skaffe nye egg.
Jostein
Jostein bygger rede Tror i hvertfall det er det han holder på med. Veldig dårlig bilde, men vanskelig å få bedre .

Fikk også lurt meg til ett bilde av Josefine
Artemia klekkingen gikk dunken denne gang også. Så da spørs det om eggene er dårlige.

Fått noen herlige nye innbyggere i 120 l 5 stk herlige Corydoras leopardus . Dån så nydelige.

Og ei søt lita kampfisk jente. Hun er litt sjenert av type visker det som
Nusselige coryer du har fått deg Har du blitt hekta på corydoraser,det er jeg.
Spesielt når dem blunker til meg Pen kampfiskfrøken også foresten
Har hengt meg litt opp i disse coryene ja. Så skjønne skapninger da gitt
Fant en søt liten yngel i karet i morgentimene En liten guppy yngel. Finner ikke flere så de er nok i magen til de andre fiskene tenker jeg.
Wee
wee pittesmå artemia i klekkeren i dag :P Dårlig klekke prosent da. Men ble da noen. Satt ny til klekking med noe mere salt enn sist. Har "klekkeren" brusflaske i akvarie med luft i flasken nå. da fikk den jevn temp . Litt trekkfullt huset her :o
Håper på masse mat til mine små i morgen.

Eller s så hadde 60 l ett angrep av nitrit :O Viste det høyeste på skalaen. Etter flere skiftninger av vannet endte det med at jeg tok 100% vannbytte og vasket sanden i morgen timene. Så nå er heldigvis alle verdier på topp igjen. Huff stakar fisken.
Lille yngel
Min ene lille yngel vokser litt hver dag Har for tiden tilholdsted i en fødeboks i karet.
Litt bilder fra tidlig på morgenen.
Kampfisk :)
Dattra kom hjem på sommerferie og hun hadde med to stk nydelige kampfisk jenter til meg :P Hun vet å gjøre mor glad. Så nå følger litt kampfisk bilder.
Weee
Var å hentet ett nytt kar i helgen. Der det fulgte med fisk bla ett par Palettciklide med småtroll og store flotte ancistrus. Ancistrusen flyttet inn til de jeg fra før hadde her. Og nå har bartefisken min inntatt hulen og vokter den godt :P Ser eggene langt der inne. Så nå blir det spennende tider frammover for meg som ikke har noe som helst erfaring med slikt
Det er veldig gøy med ancistrusyngling! Har fått noen kull jeg også nå Om en ukes tid ser du nok noen små krapyler inni der.. Virker som de er veldig ivrige til å yngle disse Ancistrusene.

Gøy å se at det er andre enn meg som er "nye" og hekta, selv om jeg har tatt det litt rolig den siste tiden grunnet konmmende flytting.

Masse lykke til med akvariene og fiskene. Kommer til å følge med litt her
Tilfeldig bekjentskap
© stigger
Reklame for plussmedlemskap