- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Tips til fisk jeg kan ha i mitt nye 320 l akvarium? (side 2)
Tips til fisk jeg kan ha i mitt nye 320 l akvarium? (side 2)
Postet 20.06.12 kl 22:38
KajaBJada :) Ti kuhliiål så føler de seg trygge, og med mye gjemmesteder så kommer de oftere ut :) Du har jo stort akvarie, så det er plass til ganske mye. Jeg ville fremdeles valgt kun en stimfisk Kardinal eller Kileflekk, og hatt en større stim, men det er ikke galt å ha begge :)
Ja, tenkte kun en stimfisk-flokk, men hørte noen sa at de ofte slår seg i lag som en gruppe? eller er dette totalt feil som tidligere? (Kileflekk og kardinal) Har veldig lyst på ål så jeg tror jeg går for kuhlii ålene, de var mega søte i tillegg så det var pluss.
Jeg har sett noen guramier jeg er litt intessert i Trichogaster microlepis, Trichogaster labiosus, og Helostoma temminckii. Kan dette være noe å ha i? i så fall, hvilken og hvor mange?
Postet 20.06.12 kl 22:49
Joda de slår seg sikkert sammen, så om du gjerne vil ha begge så går det
Den siste, kysseguramien blir stor, så den ville jeg unngått.
Det er lurt å kikke på størrelsen i tillegg til vannverdiene
Om du skal ha mange flere gurami arter, så bør du redusere litt på antallet av de andre guramiene.
Kan jeg spørre hvorfor du vil ha så mange forskjellige?
Den siste, kysseguramien blir stor, så den ville jeg unngått.
Det er lurt å kikke på størrelsen i tillegg til vannverdiene
Om du skal ha mange flere gurami arter, så bør du redusere litt på antallet av de andre guramiene.
Kan jeg spørre hvorfor du vil ha så mange forskjellige?
Postet 20.06.12 kl 23:02
KajaBJoda de slår seg sikkert sammen, så om du gjerne vil ha begge så går det :) Den siste, kysseguramien blir stor, så den ville jeg unngått. Det er lurt å kikke på størrelsen i tillegg til vannverdiene :) Om du skal ha mange flere gurami arter, så bør du redusere litt på antallet av de andre guramiene. Kan jeg spørre hvorfor du vil ha så mange forskjellige?
Okei
Jo er jo egentlig mannen min som vil ha mere "farger og liv" i akvariumet. Så jeg spørr egentlig på vegne av han. Men jeg kan jo se på hvordan det går med de jeg allerede har før jeg begynner å tenke på mer? Er jo bedre med litt for "lite" fisk enn litt for mye?
Postet 20.06.12 kl 23:09
Postet 20.06.12 kl 23:10
Takk for alt av svar og at du tok deg tiden til å hjelpe en stakkars nybegynner
Jeg går for denne listen her:
• 2 Ancistrus sp. L144
• 5 Ottocinclus
• 10 Corydoras Adolfoi / Pansermalle
• 10 Kardinaltetra
• 10 Kileflekkrasbora
• 6 Perlegurami
• 10 Kuhlii-ål
Og håper på at stimene slår seg sammen etterhvert Så blir det mye liv i akvariet med stimer samt at mannen min får seg litt flere typer fisk å se på.
Jeg går for denne listen her:
• 2 Ancistrus sp. L144
• 5 Ottocinclus
• 10 Corydoras Adolfoi / Pansermalle
• 10 Kardinaltetra
• 10 Kileflekkrasbora
• 6 Perlegurami
• 10 Kuhlii-ål
Og håper på at stimene slår seg sammen etterhvert Så blir det mye liv i akvariet med stimer samt at mannen min får seg litt flere typer fisk å se på.
Postet 20.06.12 kl 23:16
Postet 07.08.12 kl 21:34
Endret: 07.08.12 kl 21:40
Postet 07.08.12 kl 21:39
Postet 07.08.12 kl 21:41
Postet 07.08.12 kl 21:46
Postet 07.08.12 kl 21:52