Alt fra pris til utstyr? (side 2)

Får de ikke lettere riper da?
Er ikke sikker på at du får det du betaler for, Resun er skikkelig jalla å se til så jeg er skeptisk til kvaliteten på innholdet. Plast er ikke like motstandsdyktig mot riper som glass, det sier seg jo egentlig selv. Har plantebokser i akryl som får riper før du har algeskrapen i hånda, ville aldri valgt materialet til et akvarium.

Fler har allerede tipset om Dahls Dyrerike på Kambo, det ligger ikke langt unna og er verd turen, kan ikke tenke meg annet enn at du får en pakke av langt bedre kvalitet til samme pris der. Kunnskapsrike ansatte som virkelig bryr seg om fisk og planter hvis du ønsker å lære...
Plast er nok greit til yngelkarr og mindre akvarier som man ikke er så opptatt av om de får riper og møkk som fester seg til plasten så man ikke kan se fiskene så godt ....og som det ikke blir kjempekatastrofe om de skulle få en sprekk heller. Men, et akvarie på 120 L i plast.... Da skal det jaggu være høy kvalitet på den plasten altså!
Linda W
Fler har allerede tipset om Dahls Dyrerike på Kambo, det ligger ikke langt unna og er verd turen, kan ikke tenke meg annet enn at du får en pakke av langt bedre kvalitet til samme pris der. Kunnskapsrike ansatte som virkelig bryr seg om fisk og planter hvis du ønsker å lære...

+1 ang Dahls. De kan også ordne frakt på kar.

At plast er mykere enn glass tenkte jeg jo ikke på! Helt enig, helt enig
Har en fødekasse av plast, som er totalt GRÅ etter at maller har gnafsa rundt oppi der :p (nå sier jeg ikke at Resun har plast av samme kvalitet, har aldri hatt kar av plast).
Inaktiv bruker
De pleier å ha tilbud på tropehagen-zoo, de har noen slike butikker i sarpsborg, forrige gang jeg var på tropehagen zoo hadde de tilbud på et 120 L akvarium inkl filter, varmekolbe og lys, for kun 999,-
På det akvariet jeg kjøpte fra resun, så er det ikke plast.. Da er det veldig rar plast ihvertfall... Dem sa det var noe bilglass lignende saker..

Virker ihvertfall veldig solid. (fylles i dette øyeblikk)
1uke med godgjøring, så kommer det noen nye beboere der =)

-Marius Molvik
Inaktiv bruker
En uke er ALT for lite. 4-5uker er mer sansynlig. Les om innkjøringen uten fisk.
ja, vel.. var det jeg ble fortalt av dem i butikk... hmm..

-Marius Molvik
Nesten flaut å si det, men anbefaller TAM dikeveien og dyrebutikken på østfoldhallen (i den andre byen).
Eller Dahls i moss, veldig fin butikk med mye fisk!
Torbjørn Jørgensen
Nesten flaut å si det, men anbefaller TAM dikeveien og dyrebutikken på østfoldhallen (i den andre byen). Eller Dahls i moss, veldig fin butikk med mye fisk!

Jeg er fra (den andre byen) =) ingen problemer med å dra dit ^^ Men bor uheldigvis i sarpsborg ^^

-Marius Molvik
Inaktiv bruker
Marius Molvik
ja, vel.. var det jeg ble fortalt av dem i butikk... hmm.. -Marius Molvik
Det er det de fleste sier men da utsetter du fisken for unødvendig stress og det kan føre til at de dør. og da tjener butikken penger på at du kjøper nye. Så les om vann verdi og innkjøring.
For å si det på den brutale måten; vi på Akvaforum tjener ingenting på å gi deg feil informasjon. Det gjør dessverre dyrebutikkene.
Stine Sofie
For å si det på den brutale måten; vi på Akvaforum tjener ingenting på å gi deg feil informasjon. Det gjør dessverre dyrebutikkene.

Har aldri sagt at dere gjør heller jeg Setter pris på all info jeg har fått og finner ut her inne.. =) av erfarne folk. Så her skal karet her få godgjøre seg til midten av aug.

-Marius Molvik
Husk at det ikke bare skal "godgjøre" seg. Du må ha oppi planter og av og til litt fiskemat for å mate bakteriene i filteret. Du kommer til å få litt alger i denne tiden. Men det bedrer seg fort når fiskene kommer.

Lykke til
Jepp det gjør det =)

Hvordan er det med å kunne bruke Stein som man finner ute i akvariet..
Går det bra? kokes føre man setter det i karet?

-Marius Molvik
Det går fint, kan være en fordel å børste og vaske de og kanskje koke.
Må bruke litt sunn fornuft og se ann hvor du finner de
Torbjørn Jørgensen
Det går fint, kan være en fordel å børste og vaske de og kanskje koke. Må bruke litt sunn fornuft og se ann hvor du finner de

Har funnet noen "store" flate stener som jeg har bygget en hule av. som fisk kan gjemme seg inni. har skrubbet dem rene(uten såpe), og kokt dem.. så dem er så rene som dem kan bli.. Dem står i karet alt =)

-Marius Molvik
Har selv plukket litt forskjellig stein ute som jeg har brukt, de som kommer fra mer 'naturlige' områder har jeg bare vasket og skrubbet, har de kommet fra mer forurensede steder så har jeg vasket de. Har gått helt fint.. dvs. jeg har nå altfor mye stein liggende :p
har du kjøpt deg akvarie, ser mange sier det er tragisk med plast akvarier,jeg har plast/leksan akvarie har ikke noe problemer med alger på vinduene ivertfall.som alle med glass har

så det har jo funket bra siste 10 åra. jeg vet lite om priser med kjøpte ett zoorud akvarie på 190 liter,med sand pumpe og kolbe nytt for 2300.- om det er billig eller dyrt vet jeg ikke,men pumpa ble byttet ut da.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap