Hvem kan bo her? (side 2)

Jegersnegler spiser døde reker og skall, men jakter ikke på dem...

Rekene sitter nesten helt stille og piller den aller meste av tiden, så det er helt normalt.
Det står mye forskjellig rundt omkring ser det ut som. Når jeg leser på engelske sider, så står det veldig mange steder at de faktisk spiser levende reker også. Stort sett det meste kjøttholdige de kommer over. Leste at de har en slags lammende gift i snabelen som gjør at dyret som blir stukket oppløses fra innsiden, slik at sneglen senere kan "drikke" i seg innholdet for så å etterlate et tomt skall. Det stemmer ganske godt med det jeg så, men jeg vet ikke. Jeg har foreløpig kun hatt to pestsnegler i karet siden i går, og de forble urørt til jeg plukket dem ut. Kanskje de tar rekene fordi det ikke er nok snegler å spise?
Jeg fikk øye på én reke i sta, resten er forsvunnet. Nå ser jeg ingen. La oppi noe agurk, men ingen dukker opp. Begynner å mistenke at mollyen har tatt dem. Kan han det? Rekene er bittesmå og han er kjempestor.
De fleste fisker som ikke er vegetarianere spiser det meste som får plass i munnen.
Huff! What to do? Har sannsynligvis ei reke igjen. Så den gjemte seg under moseballen.
Kjøp deg et lite akvarium på 20 liter og bruk det som rekeakvarium
Hehe, jeg har et på 19L og et på 130L på loftet. Ingen av de kommer ned for øyeblikket. Jeg har absolutt ingen steder å sette dem Men det hadde jo vært det ideelle.
Jeg har jegersnegler sammen med reker i mange kar, men aldri opplevd problemer med det. Men at mollyen din spiser reker, nei det forundrer meg absolutt ikke...
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap