- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Noen som driver med bikirer?:) (side 2)
Noen som driver med bikirer?:) (side 2)
Postet 09.08.12 kl 16:58
Postet 20.08.12 kl 12:15
Ut av akvariet
Idag har min Delhezi vært ute av akvariet. Han blødde fra ene finnen, så jeg ville finne ut om noe var galt. Han har vist skadet seg litt. Men han er aktiv, så det tyder på at alt er som det skal være. Gikk faktisk utrolig bra å ta han ut, var rolig heletiden. Løftet på hode, han var veldig nysgjerrig på hva som foregikk hehe
Postet 22.08.12 kl 17:54
Postet 22.08.12 kl 18:26
Postet 22.08.12 kl 18:28
Postet 22.08.12 kl 18:31
Postet 22.08.12 kl 18:32
Postet 22.08.12 kl 18:39
Postet 22.08.12 kl 18:41
Postet 22.08.12 kl 18:41
Nå ser jeg fram til Tirsdag, da kommer det flere bikirer som jeg skal hente på dyrebutikken idag prøvde jeg et nytt for til bikirene (gammareker) det falt hvertfall i smak til delhezi'en. Men de andre likte det ikke så godt, men men. De får kose seg med oksehjerte osv snart kommer det startkulturer til levendefor i posten. Det gleder jeg meg til, da kommer det dafnier og whiteworms blir spennende, så håper de liker det få de litt i aktivitet
Den 14 september, drar jeg med akvasia zoo til Vara i sverige da skal vi på messe, med mye fisk og utstillinger. Det ser jeg fram til! Håper jeg finner meg noen bikirer der også. Eller noen andre spennende rovfisker
Den 14 september, drar jeg med akvasia zoo til Vara i sverige da skal vi på messe, med mye fisk og utstillinger. Det ser jeg fram til! Håper jeg finner meg noen bikirer der også. Eller noen andre spennende rovfisker
Postet 25.08.12 kl 00:35
Endret: 25.08.12 kl 00:39
Postet 31.08.12 kl 14:47
nesten off-topic, men en liten historie om praktbikiren min i forbindelse med flytting:
Under flyttingen hadde jeg fisker spredt rundt omkring i masse baljer. Praktbikiren hadde en 15l balje med lokk. I flyttebilen hadde den klart å sprenge seg ut av lokket, og jeg kunne ikke finne den noe sted.
Etter en og en halv time fant jeg den i en kasse med røtter og steiner - uten vann. Løftet den forsiktig opp og la den i baljen igjen. Den slapp ut mye luft og la seg på bunnen for å slappe av etter lufteturen.
Den fikk ingen varige men av å være i friluft i en og en halv time. Gjellene, finnene og slimlaget er helt uskadd. Godt vitnesbyrd om hvor mye en bikir kan tåle.
Under flyttingen hadde jeg fisker spredt rundt omkring i masse baljer. Praktbikiren hadde en 15l balje med lokk. I flyttebilen hadde den klart å sprenge seg ut av lokket, og jeg kunne ikke finne den noe sted.
Etter en og en halv time fant jeg den i en kasse med røtter og steiner - uten vann. Løftet den forsiktig opp og la den i baljen igjen. Den slapp ut mye luft og la seg på bunnen for å slappe av etter lufteturen.
Den fikk ingen varige men av å være i friluft i en og en halv time. Gjellene, finnene og slimlaget er helt uskadd. Godt vitnesbyrd om hvor mye en bikir kan tåle.
Postet 31.08.12 kl 14:52
Postet 31.08.12 kl 22:19
Postet 31.08.12 kl 22:42
Postet 21.09.12 kl 20:50