Prøver å fortsette med den tråden jeg har. Eller burde jeg ordne en ny?
Nå er yngelen blitt en uke og dem vokser sakte med sikkert. virker ikke som det har gått mange tapt så foreldrene er kjempe flinke.
Gibbicepsen har jeg enda ikke fått flyttet og det er både ulemper og fordeler med det. Han er fredelig og har stor respekt for foreldrene og flytter seg med engang dem kommer og krever plass, men han, vel for å si det rett fram, driter ned karret.
Skjønte først ikke hva det var som lå å svevde på bunnen i karret. Snakk om flere cm-kabler! Og det er jo sefø fordi han får mye mat nå som yngelen får mat så ofte iløpet av dagen. Så han er jo ypperlig til å holde karret reint, bortsett fra bunn som han griser til. Jeg overdriver ikke, har aldri sett så mye avføring i akvariet.
Spørsmålet mitt er hvordan jeg skal få det opp uten å få med meg yngelen med en feil eller skremme vette av dem eller foreldrene? Jeg tar jo vannbytte annenhver til hver dag, men har holdt meg unna bunn for ikke å stresse dem mere enn nødvendig.
Kan jo ikke være sunt for yngelen å svinse nedi all den driten heller? Bør jeg fore mindre? hvordan veit jeg yngelen får nok mat?
Er igrunn lite informasjon å få tak i om yngelen og deres vekstkurver.