Mitt akvarium! (side 2)

Hei! Jeg har fire guppyyngel på en uke i dag nå som fremdeles er i "fødenettet" sitt, slags fødeboks med netting de er i. De andre fiskene mine er i det store akvariet mens fødeboksen henger i det lille akvariet jeg har.
Det jeg lurer på er om jeg kan slippe dem ut i det lille karet så de er for seg selv og får større plass å vokse opp på? Litt redd for at de skal bli tatt av pumpa, om det i det hele tatt er et problem med tanke på at de er svømmedyktige?

Oppdatering
Hei! En stund siden sist, mye jobb og skole.. Fiskene har det bra!

Jeg lurer på noe ang guppy.. Hørte at de kan spare på sæden til hannguppyen etter lek, og da lurer jeg på følgende: Etter at guppyen min føder, kan hun da ha brukt "spart" sæd fra leken og så blitt gravid igjen? Hun begynner å bli veeldig større og får stor mage, det har ikke vært hannguppyer i akvariet etter hun har født.
Hun kan bære fram 3-4 kull etter at hannene er fjernet ja...
Sissimor
Hun kan bære fram 3-4 kull etter at hannene er fjernet ja...

Oi, kult!
Lenge siden nå..
Hei! Nå har jeg (endelig) fyllt på med litt fisk! Ble noen mollyer denne gangen. Ikke så sykt fancy egentlig, men jeg syns de er fine og mer enn bra nok for en sekstenåring

Snart er det lønningsdag, så lurer på om jeg skal investere i noen planter og ei rot hvis jeg finner en fin en... Skal også prøve å oppdatere med bilder snart!!

Ellers er alt bra og null syke fisker
Long time, no see!
Vært en del oppdateringer av akvarie siden sist, både på design og fisk. Kan poste bilde senere.

Akkurat nå har jeg en kyssegurami, en gul molly, fremdeles sølvhaien (Dårlig samvittighet, men den ser ut til å trives pluss at den er omtrent et halvt år gammel så jeg har ikke hjerte til å ta live av den!) en guppy (med x antall yngel, omtrent 10-11 små), to honningguramier og to guramier jeg dessverre har glemt navnet på, mulig de er dvergguramier.
På bunnen har jeg to ancistrus og to panda-pansermaller.
Aqua23
to guramier jeg dessverre har glemt navnet på, mulig de er dvergguramier.

De er honningguramier!
Avsluttet!
Avsluttet! Våknet til en uhyggelig overraskelse i dag tidlig, alt unntatt en sjettedel av vannet har lekket ut!! Har ikke studert skade enda men går utifra at det er under.. Klarte heldigvis å berge fisk å babyer, utrolig nok, så nå må jeg finne et annet hjem til dem til jeg får satt opp et nytt selv..
Den gangen jeg hadde en ordentlig lekkasje var det faktisk noe som hadde kommet i vegen for spruten fra pumpen og geleidet vannet på utsiden. Ikke sprukket glass. Sier ikke at det er slik hos deg, men alle muligheter for lekkasjens utspring bør sjekkes.
Stressende og trist når sånt skjer. Lykke til!
Er nok ikke pumpa, den sto fint og vannet fortsatte å lekke ut da vannet var langt under pumpa..
Hurra for reserveløsninger!
Det er vel alle akvaristers skrekk ja. Det å brått få ødelagt kar og lekasje. Godt du fant en reserveløsning. Håper du får tak i et kar etterhvert som kan passe. Og ikke minst heldig som klarte å redde fisk. Bra jobba!
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap