Mine sjø hester (side 2)

fant totalt 10 stk alle er forsatt i live på dag 3

[External Image]
Spennende, håper de får vokse opp og at du legger ut mange bilder her
Se der ja ,søte små kopier av foreldrene

Hva forer du de med ?
levende artemia og har zooplankton inni klekke vannet så bør være godt fòr
Så bra Lykkedag.hehe...
Det gikk dessverre skeis etter noen dager . glemte helt å oppdatere tråd
reidi skal være vanskelige art å få til unger på men gir meg ikke for det .

Har muligens en kuda som er gravid, finner det ut om en ukes tid om magen har vokst eller de danser sammen om morningen kan være et tegn

på torsdag ca vil jeg få 8 voksne hippocampus whiteii (4 par) vet ikke om de har vært noe i norge før samt kommer 4 par store gule par med hippocampus kuda da er alle akvariene mine fulle med mindre får fatt i dverger de har jeg små akvarier til ettter som er max 40l for en gruppe helst litt mindre også .

bilder av min gule kuda sjøhest hann, har har fått litt mage men ikke 100% sikker ennå om har yngel i magen
Utrolig vakre skapninger. Er det vanskelig å holde sjøhester?
Det gjelder hva arter det er. men de mest vanlige i handel er som regel de letteste å holde

Det absolutt viktigste er å ha en god skummer og helst over dimisjonert i forhold til akvarie størrelse beste er å ha sjø hestene alene i akvariet med kun snegler som cleaner crew

har du dette gjør det mye lettere å holde
litt bilder av gravide h.whiteii

[External Image]

[External Image]

[External Image]
unger av h.whiteii de er nå ca en uke gamle

første dag
[External Image]

litt eldre
[External Image]

ca 1 uke
[External Image]

neste jeg venter unger av er h.barbouri , h.whiteii og gule h.kuda regner med de føder innen de 2 neste ukene , kuda unger kommer trolig til slutt
Stilig ,håper du får mange føll til å vokse opp
født 9/11 kan se hvor små de er

[External Image]

Sjøhester må seriøst være noe av de mest fascinerende skapningene som er å finne under vann! De er bare så fine!

Ønsker deg lykke til med oppdrettet, håper du får dem til
Liten oppdatering

har slitt litt med å få yngel til å vokse opp men ser ut som ar fått noen lunde dreisen på det nå

h.whitei ca 5 uker gammel

[External Image]

h.barbouri ca er nå 6 uker gammel bilde er etter 3 uker , denne var jeg sikker på ville stryke med etter noen dager men still going strong

[External Image]

Har fått noen nye sjøhester av arten h.erectus er svarte med sølv stripe og gule med sølvstripe

Har fått 12 yngel på dem allerede ca 4 dager siden 1 død til nå , men regner ikke med de klarer seg ettersom er førstegang fødsel for hannen og er høyere dødlighet men krysser fingrene

[External Image]

[External Image]

har også satt opp egen webside men er for satt under bygging

http://seahorse-norway.com/
Lekre sjøhester, men jeg er ikke så flink så jeg får vil eventuelt holde meg til de i plastikk hahaha
Jeg er nybegynner og har lyst på sjøhert i mitt 40 liter med skummer for 130 liter dvs overdimmensjoner som du sa. Jeg vet de skal ha lite rotasjon og jeg har ovenpåliggende eksternt filter med passe rotasjon tror jeg og jeg har veldig godt lys. Tror du jeg som nybegynner kan klare sjøhester hvis jeg skifter vann 20%vann ukentlig? Hvordan er de med hensyn til levende stein og saltnivå?
Hei

40l er litt lite for voksne sjøhester men ungdyr kan gå der
(dvergsjøhest kan du ha 10 stk av i en 40l men ingen som selger i norge og de spiser kun levende)
viktigste med pumper og over renning er at det ikke er noe fare de kan bli sugt inni
litt vanskelig med den sirkulasjonen du må ha slik ikke blir overflate protein og at de ikke blir lengt rundt

Når er et lite akvarie er det viktig er godt innkjørt før du starter opp etter som er lettere å få feil verdier . levende stein er viktig for filtrering her må du ha god kvalitet , ikke kjøp den som kommer fra imazo , det er dyrket levende stein og har lite eller ingen virkning .
Bruker du makro alger som caulerpa sp vil disse hjelpe med å holde nede nitrat og sjøhestene vil bruke dem til å gjemme seg og holde fast i .

Vannbytter blir litt vanskelig å si her må du se når systemet er godt igang før begynner å sette inn hester .

salt innhold er litt etter hver art men 1.021 til 1.025
Tilfeldig bekjentskap
© Catrine Scisly
Reklame for plussmedlemskap