Akvariumboy's akvarie verden ! :) (side 2)

Er scalaren min syk`? Den har noen vite prikker på finnen.... Men det ser jo ut som den er inni den? Som om det er et mønster.... Men, så er det jo bare på den ene siden? :s
Takk for alle svar
Ble glad når jeg så at de vite prikkene var borte, så nå går jo dette bra igjen
Oppdatering:
1. Jeg har flyttet all guppy yngel opp til selskapskaret nå, untatt 2, for de var veldig små...
2. En guppy hunne er flyttet ned i 43 litern for føding.
3. Corydoras yngelen er borte ? Håper noen overlever siden det ikke er noe yngel der som spiser på eggene.
4. Har sett lek på kileflekktetraene mine
5. Har sett lek på corydoras'ene mine (fikk filma det)
6. Ingen døde fisker !
Å 2 spørsmal...
1. Kan corydoras og scalarer bo i samme kar?
2. Spiser corydoras'ene mine sine egene unger?
Takk for svar på forhånd
Litt nytt da :) (kampfisk)
Idag skjedde det noe rart noe. Jeg fikk en kampfisk noe jeg aldri kom til å tro jeg skulle få !
Pappa kom hjem med den ista, ettersom en fyr på jobben hadde fått guppy unger, og ikke ville ha den, så jeg måtte jo ta den når jeg hadde den her.... Den var jo så søt !...
Fikk med noe steiner da, som var ganske fine, alt gratis :P Så når du ser sånn på det så er det jo bra... :P Må få meg et kar til nå da... ettersom guppyoppdrettet tar stopp, nå som den er i yngelkaret på 43 liter :P
Et bilde av kampfisken og steinene jeg fikk...
Dryppe test... hvis det blir grønt er vannet dårlig.... Men det ble ikke grønt !
(tester guppy karet)
Jaja, akvariehobbien min er vell ikke "SÅÅ" spennende akkurat nå.. Men lurer jo på en ting.
Kan jeg sette kampfisk og scalare sammen? Tenker på å fortsette med guppy oppdrettet..
Isåfall hvis jeg kjøper større kar, kan jeg sette slørhalen og kampfisken i samme kar? :/
Takk for svar på forhånd
Den nye inbyggeren min Dårlig kvalitet, tatt meg telefon.. :/
AkvariumBoy
Å 2 spørsmal... 1. Kan corydoras og scalarer bo i samme kar? 2. Spiser corydoras'ene mine sine egene unger?

Det er lenge siden du postet disse spørsmålene (i september) men jeg svarer på dem likevel, siden ingen andre har gjort det

1. Ja, de kan fint bo i samme akvarium, men husk at scalarer trenger akvarier på 250 liter og oppover.

2. Corydoras kan spise sine egne egg av og til ja, det hender ofte. Noen ganger gjør de det, andre ganger ikke. De kan også spise helt nyklekte små unger av sine egne, for de ligger ofte i ro når de er nyklekte (da har de stor plommesekk og er ikke så mobile).
Takk, takk får svar Mona Lenge siden jeg har snakket med deg
Jo, han på aquamanias sa at siden de er så små nå, kan de leve i akvariet de bor i nå, men at jeg Måtte kjøpe større når de ble voksene Å det skal jeg
mona o
[QUOTE=AkvariumBoy] [B]1. [/B]Ja, de kan fint bo i samme akvarium, men husk at scalarer trenger akvarier på 250 liter og oppover.

Tenker på dette da: http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=962 Å kvitte meg med den lille 43 liter'n, er ikke det greit ?
Noen bilder :)
Bilde 1 Favoritt skalaren min :P

Bilde 2 Corydoras'ene mine (Får flere snart, 2 er for lite :c

Bilde 3 den andre scalaren min
Hei! Det er så koslig å lese i tråden din.. jeg forstår at du virkelig brenner for hobbyen din. Å d er koslig Fine fisker du har. Scalarer er så majestetiske og flotte. Hadde noen for endel år siden. Akvariets konge sier noen. Lykke til videre!
Hei, hei Adina Takk for at du kom å tittet innom tråden min Jeg syntest også fiskene mine er fine :P

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Vell, har ikke snakket så mye om det eldste akarie som vi har hatt i stua siden jeg ble født, assa 12 år siden. Men som ble flyttet opp på rommet mitt for et halvt år, jeg har jo 4 kar på rommet nå, som jeg syntest er utrolig kult !
Legger til et bildet av det eldste karet, som jeg syntest er fint Mye alger men, syntest det passer til ! Men det er jo kanskje fordi jeg er vandt til å se alger i det karet der da :P
Så legger jeg til bildet en guppy hanne, fikk enderlig et brukbart bildet !
Skal til dyrebutikken, så har satt opp liste på hva jeg "må" ha...
1. Et nytt filter til 43 litern, det ble øderlagt, men fikk flyttet all fisk der..
2. Noen guppy hunner, vet ikke helt hvor mange
3. SKal jo freshe opp 43 litern, så blir jo stein som skal på bunn der nå isteden for sand.
Plussmedlem
Jeg bare spør, hvorfor vil du ha stein i stedet for sand? Sand gir jo større muligheter når det gjelder fiskehold... Og en 43 liter er jo fin til oppvekst, for eksempel.
Hei Anders

Jo får meg et 120 liter (tror jeg det var) snart, og da flytter jeg coryene og scalarene dit.
Så da blir jo det karet de er i nå, oppvekst kar. 43litern blir da et guppy oppvekst kar...
Gratis
Jeg ville absolutt ha droppen grusen/steinene og brukt sand. Sand er også lettere å holde ren og pen. Med grus/steiner så vil matrester og avføring havne imellom, men sanden legges det oppå og det er da enklere å bruke slamsuger'n.
Billigere er det også
Joa, men det som er at jeg har så tynn sand og det legger seg på plantene, og det ekke noe fint.. Står jo i 5 uker planter, men sanden legger seg ikke :/
Jeg bruker sanden med de minste sandkorna de har på biltema og om jeg fikler i sanden og det havner på de lave plantene foran eller skiferhula så vifter jeg det bare vekk da jeg holder på der nede. Hos meg legger det seg ikke over noenting uten at jeg selv har henda nedi der.
Selv med ciklidene mine som blåser sanden her og der og mallene som vifter så blir det ikke liggende.

Hvilke str på sanden bruker du?
Gikk opp får å se... men finner ikke størrelsen!
Her er noen bilder av sanden da...
Må si jeg har forelsket meg veldig! i Corydoras Atropersonatus
De er jo sååå fine ! Må si det er stooor sjanse for at disse blir med meg hjem fra aquamanias imorgen assa.... De er jo så nydelige ! Legger ved et bildet
(kilde: aquamanias.no)
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap