- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Akvariumboy's akvarie verden ! :) (side 2)
Akvariumboy's akvarie verden ! :) (side 2)
Postet 09.09.12 kl 12:33
Ble glad når jeg så at de vite prikkene var borte, så nå går jo dette bra igjen
Oppdatering:
1. Jeg har flyttet all guppy yngel opp til selskapskaret nå, untatt 2, for de var veldig små...
2. En guppy hunne er flyttet ned i 43 litern for føding.
3. Corydoras yngelen er borte ? Håper noen overlever siden det ikke er noe yngel der som spiser på eggene.
4. Har sett lek på kileflekktetraene mine
5. Har sett lek på corydoras'ene mine (fikk filma det)
6. Ingen døde fisker !
Å 2 spørsmal...
1. Kan corydoras og scalarer bo i samme kar?
2. Spiser corydoras'ene mine sine egene unger?
Takk for svar på forhånd
Oppdatering:
1. Jeg har flyttet all guppy yngel opp til selskapskaret nå, untatt 2, for de var veldig små...
2. En guppy hunne er flyttet ned i 43 litern for føding.
3. Corydoras yngelen er borte ? Håper noen overlever siden det ikke er noe yngel der som spiser på eggene.
4. Har sett lek på kileflekktetraene mine
5. Har sett lek på corydoras'ene mine (fikk filma det)
6. Ingen døde fisker !
Å 2 spørsmal...
1. Kan corydoras og scalarer bo i samme kar?
2. Spiser corydoras'ene mine sine egene unger?
Takk for svar på forhånd
Postet 15.09.12 kl 11:38
Litt nytt da :) (kampfisk)
Idag skjedde det noe rart noe. Jeg fikk en kampfisk noe jeg aldri kom til å tro jeg skulle få !
Pappa kom hjem med den ista, ettersom en fyr på jobben hadde fått guppy unger, og ikke ville ha den, så jeg måtte jo ta den når jeg hadde den her.... Den var jo så søt !...
Fikk med noe steiner da, som var ganske fine, alt gratis :P Så når du ser sånn på det så er det jo bra... :P Må få meg et kar til nå da... ettersom guppyoppdrettet tar stopp, nå som den er i yngelkaret på 43 liter :P
Et bilde av kampfisken og steinene jeg fikk...
Pappa kom hjem med den ista, ettersom en fyr på jobben hadde fått guppy unger, og ikke ville ha den, så jeg måtte jo ta den når jeg hadde den her.... Den var jo så søt !...
Fikk med noe steiner da, som var ganske fine, alt gratis :P Så når du ser sånn på det så er det jo bra... :P Må få meg et kar til nå da... ettersom guppyoppdrettet tar stopp, nå som den er i yngelkaret på 43 liter :P
Et bilde av kampfisken og steinene jeg fikk...
Postet 19.09.12 kl 16:00
Postet 19.09.12 kl 21:05
Postet 09.10.12 kl 20:32
Postet 11.11.12 kl 13:40
AkvariumBoyÅ 2 spørsmal... 1. Kan corydoras og scalarer bo i samme kar? 2. Spiser corydoras'ene mine sine egene unger?
Det er lenge siden du postet disse spørsmålene (i september) men jeg svarer på dem likevel, siden ingen andre har gjort det
1. Ja, de kan fint bo i samme akvarium, men husk at scalarer trenger akvarier på 250 liter og oppover.
2. Corydoras kan spise sine egne egg av og til ja, det hender ofte. Noen ganger gjør de det, andre ganger ikke. De kan også spise helt nyklekte små unger av sine egne, for de ligger ofte i ro når de er nyklekte (da har de stor plommesekk og er ikke så mobile).
Postet 11.11.12 kl 13:48
Postet 11.11.12 kl 21:05
mona o[QUOTE=AkvariumBoy] [B]1. [/B]Ja, de kan fint bo i samme akvarium, men husk at scalarer trenger akvarier på 250 liter og oppover.
Tenker på dette da: http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=962 Å kvitte meg med den lille 43 liter'n, er ikke det greit ?
Postet 11.11.12 kl 21:08
Postet 11.11.12 kl 21:16
Postet 15.11.12 kl 08:27
Hei, hei Adina Takk for at du kom å tittet innom tråden min Jeg syntest også fiskene mine er fine :P
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Vell, har ikke snakket så mye om det eldste akarie som vi har hatt i stua siden jeg ble født, assa 12 år siden. Men som ble flyttet opp på rommet mitt for et halvt år, jeg har jo 4 kar på rommet nå, som jeg syntest er utrolig kult !
Legger til et bildet av det eldste karet, som jeg syntest er fint Mye alger men, syntest det passer til ! Men det er jo kanskje fordi jeg er vandt til å se alger i det karet der da :P
Så legger jeg til bildet en guppy hanne, fikk enderlig et brukbart bildet !
Vell, har ikke snakket så mye om det eldste akarie som vi har hatt i stua siden jeg ble født, assa 12 år siden. Men som ble flyttet opp på rommet mitt for et halvt år, jeg har jo 4 kar på rommet nå, som jeg syntest er utrolig kult !
Legger til et bildet av det eldste karet, som jeg syntest er fint Mye alger men, syntest det passer til ! Men det er jo kanskje fordi jeg er vandt til å se alger i det karet der da :P
Så legger jeg til bildet en guppy hanne, fikk enderlig et brukbart bildet !
Postet 15.11.12 kl 15:37
Postet 16.11.12 kl 16:35
Postet 16.11.12 kl 16:41
Postet 16.11.12 kl 17:44
Postet 16.11.12 kl 19:09
Postet 16.11.12 kl 20:36
Jeg bruker sanden med de minste sandkorna de har på biltema og om jeg fikler i sanden og det havner på de lave plantene foran eller skiferhula så vifter jeg det bare vekk da jeg holder på der nede. Hos meg legger det seg ikke over noenting uten at jeg selv har henda nedi der.
Selv med ciklidene mine som blåser sanden her og der og mallene som vifter så blir det ikke liggende.
Hvilke str på sanden bruker du?
Selv med ciklidene mine som blåser sanden her og der og mallene som vifter så blir det ikke liggende.
Hvilke str på sanden bruker du?
Postet 16.11.12 kl 20:53
Postet 16.11.12 kl 21:26
Postet 16.11.12 kl 21:54