...gruer meg til å komme hjem... (side 2)

Ingen som sier at det er fyfy å bruke Aquasafe vel? Men heftige vannbytter er mer effektive, så det må ikke brukes i stedet for vannbytter, men evt. i tillegg.
Nå skal sant sies, at testen var noe lysere enn 0,3, så jeg rundet av oppover. Dette var en tetratest, ja. Vannbytte er foretatt og er på jakt etter slam nå.:0)
Oki, det høres bra ut :o)

Hva slags fisker har du forresten? Ofte ser du på fiskene om noe er galt, hvis de endrer oppførsel så tyder det på at noe er galt.

Tetra sin nitritttest er dessverre lite nøyaktig, ja. Jeg hadde tetratester først, men gikk over til JBL, og er mye mer fornøyd med JBL sin nitritt test.
Har slørhaler, gullfisker og maller. Totalt 11 i antallet. De oppfører seg normalt, føler jeg. De ligger ikke ivannflaten og svelger luft.
Nei, hvorfor skulle det være fyfy? jeg mener, om det ikke er skadelig, er det vel greit å gjøre det best mulig for fiskene, når uhellet først er ute?
Ved nitritt i karet får fiskene "pusteproblemer", og da har jeg brusesteinen oppi for å hjelpe dem til vannet er skiftet nok mange ganger, og nitritt er 0.
Har nettopp målt og funnet et snev av nitritt, og et 50% vannbytte og en brusestein gjorde livet mer levelig i karet. Fiskene ble straks mer livlige.

Hadde jeg hatt noe som senket nitritt for hånden, hadde det gått rett oppi.
Nå er det vannbytter daglig fremover, 50% av gangen.

Det vil nok gå bra dette. God helg!
Forresten, dette med sakt for å hjelpe fisken, det visste jeg ikke. Lurer bare på hvilken mekanisme som da foregår? Denne "osmosen", el senker det Ph, el minsker risikoen for sykdommer? Fisken er vel mer utsatt for sykdom når hjemmet dens er forurenset? Hvor mye pr 10 el 100 liter? Tenker å ha litt oppi morra
Dersom det er aquasafe det er snakk om her så skal du bruke
5ml aquasafe pr. 10 liter vann
B. Andresen
Dersom det er aquasafe det er snakk om her så skal du bruke 5ml aquasafe pr. 10 liter vann :-)



Om det er ett resultat av det jeg sa i ett innlegg tidligere i tråden.
så snakket jeg om AquaLife ikke AquaSafe


Om det ikke er ett resultat av det, så se bort fra dette innlegget.
Nå har jge skiftet vannet enda en gang og fått vridd to mnd gammel filtervatt oppi vannet, så da får vi håpe vi får fart på sakene. Vatten var så skitten at hele akvariet på 500 liter ble grumsete, så da var der vel masse godstoff får vi håpe.:0)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap