- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- ...gruer meg til å komme hjem... (side 2)
...gruer meg til å komme hjem... (side 2)
Postet 08.09.12 kl 16:53
Postet 08.09.12 kl 17:22
Oki, det høres bra ut :o)
Hva slags fisker har du forresten? Ofte ser du på fiskene om noe er galt, hvis de endrer oppførsel så tyder det på at noe er galt.
Tetra sin nitritttest er dessverre lite nøyaktig, ja. Jeg hadde tetratester først, men gikk over til JBL, og er mye mer fornøyd med JBL sin nitritt test.
Hva slags fisker har du forresten? Ofte ser du på fiskene om noe er galt, hvis de endrer oppførsel så tyder det på at noe er galt.
Tetra sin nitritttest er dessverre lite nøyaktig, ja. Jeg hadde tetratester først, men gikk over til JBL, og er mye mer fornøyd med JBL sin nitritt test.
Postet 08.09.12 kl 17:33
Postet 08.09.12 kl 17:50
Nei, hvorfor skulle det være fyfy? jeg mener, om det ikke er skadelig, er det vel greit å gjøre det best mulig for fiskene, når uhellet først er ute?
Ved nitritt i karet får fiskene "pusteproblemer", og da har jeg brusesteinen oppi for å hjelpe dem til vannet er skiftet nok mange ganger, og nitritt er 0.
Har nettopp målt og funnet et snev av nitritt, og et 50% vannbytte og en brusestein gjorde livet mer levelig i karet. Fiskene ble straks mer livlige.
Hadde jeg hatt noe som senket nitritt for hånden, hadde det gått rett oppi.
Nå er det vannbytter daglig fremover, 50% av gangen.
Det vil nok gå bra dette. God helg!
Ved nitritt i karet får fiskene "pusteproblemer", og da har jeg brusesteinen oppi for å hjelpe dem til vannet er skiftet nok mange ganger, og nitritt er 0.
Har nettopp målt og funnet et snev av nitritt, og et 50% vannbytte og en brusestein gjorde livet mer levelig i karet. Fiskene ble straks mer livlige.
Hadde jeg hatt noe som senket nitritt for hånden, hadde det gått rett oppi.
Nå er det vannbytter daglig fremover, 50% av gangen.
Det vil nok gå bra dette. God helg!
Postet 08.09.12 kl 21:49
Endret: 08.09.12 kl 21:53
Forresten, dette med sakt for å hjelpe fisken, det visste jeg ikke. Lurer bare på hvilken mekanisme som da foregår? Denne "osmosen", el senker det Ph, el minsker risikoen for sykdommer? Fisken er vel mer utsatt for sykdom når hjemmet dens er forurenset? Hvor mye pr 10 el 100 liter? Tenker å ha litt oppi morra
Postet 08.09.12 kl 21:59
Postet 09.09.12 kl 19:22
Postet 09.09.12 kl 19:30
Postet 09.09.12 kl 20:00