Fisk mister farge på finnen.. (side 2)

Var verdt et forsøk da

Opplevde noe lignende da en ancistrus og flere flammetetra ble hvit og døde en etter en. Målte veldig høyt klorinnhold i vannet da, og etter at jeg begynte med både aquasafe og god lufting av vannet før bytte har jeg ikke opplevd flere slike tilfeller.
Det er jo også litt rart, virker ikke som at verken ancistrus, Otto eller bakkemannskap (snegler, reker) er påvirket av denne sykdommen i det hele tatt...

Har begynt å helle mot at det er en mystisk virussykdom :-\ Er det noen som har medisinforslag?
Mobbing? spising?
Jeg leste denne tråden og det som slo meg er noe som jeg så da jeg var ung akvarist. Jeg hadde også en sverddrager som mistet fargen på sverdet og haledelen.

Så så jeg hva som skjedde hos meg. En gullfisk prøvde å spise opp denne sverddrageren ved å sluke han bakfra....

Den gang avlivet jeg både gullfisken og den halvtygde sverddrageren.

Nå vet jeg ikke om du har noen kandidater som går på rov når du ikke følger med. Men jeg hadde ikke gjettet på at gullfisken skulle spise sverddrager den gangen.
Hmm... De eneste jeg har som er større enn sverddragerne er perlegurami, men tviler litt på at de prøver på det. De har også gått i samme kar siden mars, så da må det være en intern konflikt de immelom hvis de prøver å spise hverandre:P
Tror egentlig ikke at det er noe som oppstår "utenfra", for skadene ser liksom ut til å oppstå inni fisken og spiser opp fisken innenfra.

Nå har jeg bare igjen 4 venusfisk av opprinnelige 25..... Men ser ikke ut som at denne mystiske sykdomen går på verken gurami eller L-maller, for de er helt fine.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap