Hei hva passer sammen (side 2)

Hva er foresten det beste man kan bruke for å forandre Ph og Gh ???
Neeeeida. Det er en atferdsrik art som du kommer til å elske he he he. Som sagt kan du kombinere den med nannostomus under de rette forholda (rikelig med flyteplaner). Da har du allerede startet med to arter... og etter min mening - et velkomponert kar med fisker som har noe med hverandre å gjøre (forutsett av ph). Sjekk de flotte Apistoene på [I]tomc.no[/I]
Hei simen
Ja får se hva jeg fortsetter med til slutt jeg synes Black Molly e så fin
Renathe Helen Olsen
Nei jeg takker for hjelp og svar :) Man kan jo ikke vite alt når man nettopp har begynt :)


Ja det er helt sant. Man lærer etterhvert. Jeg har holdt på med akvarier siden begynnelsen av 80 tallet, men lærer fremdeles.

Her er de vanligste nybegynner feilene:

For lite akvarium. - Vanskelig og holde vannverdiene jevne , fiskene dør.

For mange fisk. - Vanskelig og holde vannverdiene jevne , fiskene dør.

Fisk som ikke passer sammen. - Fiskene dør.

Feil vannverdier for den enkelte fiskeart. - Fiskene dør.

Overfôring. - Fiskene dør og algeoppblomstring.

Feil type fôr. - Fiskene dør.

For mye flytting på ting i akvariet. - Fiskene blir stresset, fiskene dør.

Luftpumpe i akvariet med luftestein. - CO2en i vannet blir luftet ut, plantene dør.

Feil lys. - Algeoppblomstring, plantene dør.


Klarer du og styre unna tingene over, har du kommet langt på vei.

Hei hva passer sammen
Ja lærer hele tia Men jeg trodde luftpumpe med luftstein var bra det her jeg hørt fra andre..Og vet flere som har hatt akvarium i mange år som har det..Men takker for hjelp..God helg
Luftestein er bra for fisk hvis det er lite oksygen i vannet, men fisk trenger det ikke så lenge du har bevegelse i vannflata. Planter trenger CO2 for og drive fotosyntese. Med luftestein lufter man ut all CO2en, med det resultatet at plantene gror dårlig.
Må bare blande meg når jeg ser dere diskuterer luftestein/luftpumpe. Jeg har også fått masse forskjellige tilbakesvar på dette. Til slutt har jeg endt på å kjøre luftpumpe om natta, når lyset er av. Er dette feil?
Planter produserer oksygen om dagen og trenger CO2 for og gjøre det. Om natta er det omvendt. Da produserer plantene CO2.

Hvis fiskene puster mye om morran, kan det være lurt og ha en luftpumpe på om natta. Puster de normalt er det ikke nødvendig med luftpumpe.
Tilfeldig bekjentskap
© Håkon Kolderup
Reklame for plussmedlemskap