Storauksjon (sarpsborg akvarieklubb) (side 2)

Det har, den senere tiden, vært diskutert om man bør selge en enkelt fisk i en pose.
Det finnes så mange grunner til at dette er helt o.k.
Du kan ha mistet en av ett par og ønsker å selge den andre, eller kjøpe en ny partner uten å måtte kjøpe ett par. Eller, kanskje, du forsøker å bygge opp en leksgruppe av en litt for dyr fisk i forhold til lommeboka, og derfor kjøper en nu og en da. Du får også muligheten til å få nye gener inn i en gruppe.
Dette er egentlig ikke noe tema i Sarpsborg Akvarieklubb, da jeg tror jeg har de aller fleste med meg i at dette aldri blir forbudt!!!
Vi pakker litt fisk her fra Lier og tar det som en tur vi!

pakker med litt forskjellig:
litt diskus, Noe killis, Noe coryer og masse stimfisk .

Noen som skal ha med seg noe viktoraciklider?
Kanskje man rekker å faktisk fange opp noe fisk for en gang skyld da!
Geir Stokke
Det har, den senere tiden, vært diskutert om man bør selge en enkelt fisk i en pose. Det finnes så mange grunner til at dette er helt o.k. Du kan ha mistet en av ett par og ønsker å selge den andre, eller kjøpe en ny partner uten å måtte kjøpe ett par. Eller, kanskje, du forsøker å bygge opp en leksgruppe av en litt for dyr fisk i forhold til lommeboka, og derfor kjøper en nu og en da. Du får også muligheten til å få nye gener inn i en gruppe. Dette er egentlig ikke noe tema i Sarpsborg Akvarieklubb, da jeg tror jeg har de aller fleste med meg i at dette aldri blir forbudt!!!

Dette blir stas som vanlig!

Var jo veldig bra priser på denne auksjon i fjor!

Regner med vi er enige Geir at i den forbindelsen er det stor forskjell på neontetra, guppy osv og Discus,L46 osv
Men samtidig, hvis du er på utkikk etter L-046.. kjøper du virkelig en yngel? Muligens bare jeg som ser på det som litt rart.
Koster yngelen, L-46, eller andre dyre maller, 600,- - 700,- pr. stk. er vel ikke det så usannsynlig. En i måneden, så bygger du opp en gentetisk fin gruppe.
Jeg var innom denne høstauksjonen for et par år siden og har aldri vært på hyggeligere auksjon, så datoen er holdt av.

Spørs om jeg skal klargjøre et lite kar for killi da, gøy med noe nytt.

Sees!

Jeg tar turen, og tar foreløpig med meg fra eget oppdrett;

Dekeyseria sp. L052

Ancistrus claro

Har dere en estimat tidsforbruk på auksjonene deres i Sarpsborg? (liker auksjoner som ikke varer over 4 timer)

Svein
Hei, Svein! Auksjon er auksjon. Antall objekter er veldig avgjørende for når vi er ferdig. Har som regel vært ferdig rundt kl. 17.00, men har ingen garanti for det. Skal forsøke å overtale styret til å gjennomføre bruk av "FASTPRISBORD". Det gjør at vi både er tidligere ferdig, og får bedre tid til hvert objekt (fisk/plante).
Plussmedlem
Rundt klokka 17, kanskje klokka 18 hvis det er mye folk og objekter... Husker også en gang det ble avsluttet rundt klokka 16. Alt avhenger av hvor mye og hvor mange...

Fastprisbord er veldig fint, har det sånn i Moss. Letter jobben mye for både arrangør og besøkende egentlig, eneste er jo da at man må ha folk til å passe bordet...
Geir Stokke
Hei, Svein! Auksjon er auksjon. Antall objekter er veldig avgjørende for når vi er ferdig. Har som regel vært ferdig rundt kl. 17.00, men har ingen garanti for det. Skal forsøke å overtale styret til å gjennomføre bruk av "FASTPRISBORD". Det gjør at vi både er tidligere ferdig, og får bedre tid til hvert objekt (fisk/plante).

Takk for svaret Geir

Svein
Eg gleder meg til å besøke Sarpsborg AKs storauksjon for første gang

Med på turen blir trolig:

- Peckoltia (Ancistomus) sp. L387, F1

- Hypancistrus sp. L270, F1

- Jegersnegler
Hyggelig med entusiastiske langveisfarende!
Janne
Jeg tar turen, og tar foreløpig med meg fra eget oppdrett; [URLBLOCK1] [URLBLOCK2]

Donald
Eg gleder meg til å besøke Sarpsborg AKs storauksjon for første gang :-) Med på turen blir trolig: - Peckoltia (Ancistomus) sp. [URLBLOCK3], F1 - Hypancistrus sp. [URLBLOCK4], F1 - Jegersnegler

Ser ut som det er gode muligheter for flotte L-maller og det passer meg bra

Er også på utkikk etter Sommerfuglciklide par og lettavlet stimfisk om noen har det gående
Jeg kommermed noen discus,
muligens Rød Turquiose (8-10cm) og Yellow Golden (8-9)
Cardinal Tetra
Noen planter hvis dere har fast pris bord.
Hyggelig, Robin! Jobber med saken når det gjelder Fastprisbord. Tror nok det blir gjennomført, med tanke på hvor vellykket dette har vært på andre auksjoner.
Kjetil E
Noe killis...

Hvilke arter tar du med?
Geir Stokke
Hyggelig, Robin! Jobber med saken når det gjelder Fastprisbord. Tror nok det blir gjennomført, med tanke på hvor vellykket dette har vært på andre auksjoner.

Høres ut som en god ide!

Tenkte ta med noen lysstoffrør og bøker og de passer bra inn på fastprisbordet

Da er det bare å fylde lommeboka, og bilen med isoporkasser.
Før entar en tur over dammen

Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap