- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon (sarpsborg akvarieklubb) (side 2)
Storauksjon (sarpsborg akvarieklubb) (side 2)
Det har, den senere tiden, vært diskutert om man bør selge en enkelt fisk i en pose.
Det finnes så mange grunner til at dette er helt o.k.
Du kan ha mistet en av ett par og ønsker å selge den andre, eller kjøpe en ny partner uten å måtte kjøpe ett par. Eller, kanskje, du forsøker å bygge opp en leksgruppe av en litt for dyr fisk i forhold til lommeboka, og derfor kjøper en nu og en da. Du får også muligheten til å få nye gener inn i en gruppe.
Dette er egentlig ikke noe tema i Sarpsborg Akvarieklubb, da jeg tror jeg har de aller fleste med meg i at dette aldri blir forbudt!!!
Det finnes så mange grunner til at dette er helt o.k.
Du kan ha mistet en av ett par og ønsker å selge den andre, eller kjøpe en ny partner uten å måtte kjøpe ett par. Eller, kanskje, du forsøker å bygge opp en leksgruppe av en litt for dyr fisk i forhold til lommeboka, og derfor kjøper en nu og en da. Du får også muligheten til å få nye gener inn i en gruppe.
Dette er egentlig ikke noe tema i Sarpsborg Akvarieklubb, da jeg tror jeg har de aller fleste med meg i at dette aldri blir forbudt!!!
Postet 24.10.12 kl 18:51
Postet 24.10.12 kl 23:14
Postet 25.10.12 kl 04:46
Geir StokkeDet har, den senere tiden, vært diskutert om man bør selge en enkelt fisk i en pose. Det finnes så mange grunner til at dette er helt o.k. Du kan ha mistet en av ett par og ønsker å selge den andre, eller kjøpe en ny partner uten å måtte kjøpe ett par. Eller, kanskje, du forsøker å bygge opp en leksgruppe av en litt for dyr fisk i forhold til lommeboka, og derfor kjøper en nu og en da. Du får også muligheten til å få nye gener inn i en gruppe. Dette er egentlig ikke noe tema i Sarpsborg Akvarieklubb, da jeg tror jeg har de aller fleste med meg i at dette aldri blir forbudt!!!
Dette blir stas som vanlig!
Var jo veldig bra priser på denne auksjon i fjor!
Regner med vi er enige Geir at i den forbindelsen er det stor forskjell på neontetra, guppy osv og Discus,L46 osv
Postet 25.10.12 kl 11:34
Postet 25.10.12 kl 13:15
Postet 25.10.12 kl 16:28
Postet 25.10.12 kl 22:11
Endret: 25.10.12 kl 22:13
Postet 27.10.12 kl 00:16
Postet 27.10.12 kl 13:19
Hei, Svein! Auksjon er auksjon. Antall objekter er veldig avgjørende for når vi er ferdig. Har som regel vært ferdig rundt kl. 17.00, men har ingen garanti for det. Skal forsøke å overtale styret til å gjennomføre bruk av "FASTPRISBORD". Det gjør at vi både er tidligere ferdig, og får bedre tid til hvert objekt (fisk/plante).
Postet 27.10.12 kl 17:04
Rundt klokka 17, kanskje klokka 18 hvis det er mye folk og objekter... Husker også en gang det ble avsluttet rundt klokka 16. Alt avhenger av hvor mye og hvor mange...
Fastprisbord er veldig fint, har det sånn i Moss. Letter jobben mye for både arrangør og besøkende egentlig, eneste er jo da at man må ha folk til å passe bordet...
Fastprisbord er veldig fint, har det sånn i Moss. Letter jobben mye for både arrangør og besøkende egentlig, eneste er jo da at man må ha folk til å passe bordet...
Postet 27.10.12 kl 17:09
Geir StokkeHei, Svein! Auksjon er auksjon. Antall objekter er veldig avgjørende for når vi er ferdig. Har som regel vært ferdig rundt kl. 17.00, men har ingen garanti for det. Skal forsøke å overtale styret til å gjennomføre bruk av "FASTPRISBORD". Det gjør at vi både er tidligere ferdig, og får bedre tid til hvert objekt (fisk/plante).
Takk for svaret Geir
Svein
Postet 27.10.12 kl 18:01
Postet 27.10.12 kl 20:16
Postet 27.10.12 kl 21:22
JanneJeg tar turen, og tar foreløpig med meg fra eget oppdrett; [URLBLOCK1] [URLBLOCK2]
DonaldEg gleder meg til å besøke Sarpsborg AKs storauksjon for første gang :-) Med på turen blir trolig: - Peckoltia (Ancistomus) sp. [URLBLOCK3], F1 - Hypancistrus sp. [URLBLOCK4], F1 - Jegersnegler
Ser ut som det er gode muligheter for flotte L-maller og det passer meg bra
Er også på utkikk etter Sommerfuglciklide par og lettavlet stimfisk om noen har det gående
Postet 28.10.12 kl 17:07
Postet 30.10.12 kl 08:30
Postet 30.10.12 kl 09:38
Postet 31.10.12 kl 00:03
Postet 01.11.12 kl 13:19
Postet 01.11.12 kl 19:07