- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Eplesneglene bare dør... (side 2)
Eplesneglene bare dør... (side 2)
Postet 08.10.12 kl 22:11
Postet 08.10.12 kl 23:29
Postet 09.10.12 kl 19:26
20 prosent av vannet ditt er jo nærme 50 liter.
Om det er kobberrørene som gjør det og du da vet at Hardheten er ok så hadde jeg for å beholde sneglene testet med å tappe opp 2stk 20 litersdunker og satt til lunking dagen i forveien på ett lunt sted. Da er jo vannet stort sett klart til bruk når du skal skifte i karet. Forhåpentlig vis har du da ett vann som ikke har stått i rørene.
For kobber er drepen.
før jeg bestemte meg for at det var på tide å få noen snegler i Rio 240 min så hadde jeg en kobbertråd fra en ledning. 0,5 mm i diameter stukket i bakgrunnen og slik at den sto i utblåsen fra pumpa. 24 timer hver helg Dette var nok til at jeg såg De små pest sneglene ta kvelden.
Som sagt i ett tidligere innlegg. La det renne godt før du fyller vann.
PS!
Jeg regner med at du aldri har vært plaget av pestsnegler i karet ditt ??
Om det er kobberrørene som gjør det og du da vet at Hardheten er ok så hadde jeg for å beholde sneglene testet med å tappe opp 2stk 20 litersdunker og satt til lunking dagen i forveien på ett lunt sted. Da er jo vannet stort sett klart til bruk når du skal skifte i karet. Forhåpentlig vis har du da ett vann som ikke har stått i rørene.
For kobber er drepen.
før jeg bestemte meg for at det var på tide å få noen snegler i Rio 240 min så hadde jeg en kobbertråd fra en ledning. 0,5 mm i diameter stukket i bakgrunnen og slik at den sto i utblåsen fra pumpa. 24 timer hver helg Dette var nok til at jeg såg De små pest sneglene ta kvelden.
Som sagt i ett tidligere innlegg. La det renne godt før du fyller vann.
PS!
Jeg regner med at du aldri har vært plaget av pestsnegler i karet ditt ??
Postet 09.10.12 kl 20:15
Rolf H20 prosent av vannet ditt er jo nærme 50 liter. Om det er kobberrørene som gjør det og du da vet at Hardheten er ok så hadde jeg for å beholde sneglene testet med å tappe opp 2stk 20 litersdunker og satt til lunking dagen i forveien på ett lunt sted. Da er jo vannet stort sett klart til bruk når du skal skifte i karet. Forhåpentlig vis har du da ett vann som ikke har stått i rørene. For kobber er drepen. før jeg bestemte meg for at det var på tide å få noen snegler i Rio 240 min så hadde jeg en kobbertråd fra en ledning. 0,5 mm i diameter stukket i bakgrunnen og slik at den sto i utblåsen fra pumpa. 24 timer hver helg Dette var nok til at jeg såg De små pest sneglene ta kvelden. Som sagt i ett tidligere innlegg. La det renne godt før du fyller vann. PS! Jeg regner med at du aldri har vært plaget av pestsnegler i karet ditt ??
Nei, jeg har en jegersnelge, vet ikke om det er den eller vannet som holder de borte. Men jeg har mange sandsnegler og alle er friske og fine!
Postet 09.10.12 kl 20:46
Postet 09.10.12 kl 21:00
Samme problem
Hei, jeg har også hatt samme problem. De lever og koser seg så plutselig legger de seg ned å dør. De får squash 2 ganger i uka. Rekene har det topp det samme med posthorn sneglene som jeg har flyttet dit eplene pleide å være. De lever og formerer seg hurtig. gh på 8 Og ellers greie vann verdier. Harhatt de i alle kar og de liker tydeligvis ikke mine kar.
Postet 09.10.12 kl 21:08
Postet 09.10.12 kl 21:08