Valg av ciklider til 200l (side 2)
Postet 23.10.12 kl 18:10
Da kommer det et spørsmål til her.
Nå ser det ut til at jeg får kjøpt et akvarium på 375L.
Her følger det med Ildbuk.
Hva sammen med Ildbuken?
Blå acara vil jeg gjerne ha.
Herotilapia multispinosa
Nøkkelhullsciklide
Kan jeg ha tre av typene i et såpass stort kar, eller burde jeg holde meg til to?
Det følger også med Praktbotia, jeg regner med at disse går greit med ciklidene, eller?
Nå ser det ut til at jeg får kjøpt et akvarium på 375L.
Her følger det med Ildbuk.
Hva sammen med Ildbuken?
Blå acara vil jeg gjerne ha.
Herotilapia multispinosa
Nøkkelhullsciklide
Kan jeg ha tre av typene i et såpass stort kar, eller burde jeg holde meg til to?
Det følger også med Praktbotia, jeg regner med at disse går greit med ciklidene, eller?
Postet 23.10.12 kl 22:34
Endret: 23.10.12 kl 22:35
Ildbuk har jeg også hatt, i min erfaring er dette en mer bøllete fisk. Adferdsmessig mer lik sebra og elfenbencikliden.
Jeg hadde nok ikke tatt sjansen på disse tre sammen, tipper det ville gå hardt utover de minste. Men kanskje noen andre har erfaringer?
Praktbotiaene holder seg jo stort sett bare på bunnen, så det hadde jeg ikke sett på som et problem. Bare husk at disse er stimfisk og bør være minst 5
Jeg hadde nok ikke tatt sjansen på disse tre sammen, tipper det ville gå hardt utover de minste. Men kanskje noen andre har erfaringer?
Praktbotiaene holder seg jo stort sett bare på bunnen, så det hadde jeg ikke sett på som et problem. Bare husk at disse er stimfisk og bør være minst 5
Postet 24.10.12 kl 10:47
Postet 24.10.12 kl 11:49
Postet 24.10.12 kl 13:31
Postet 24.10.12 kl 22:40
Postet 25.10.12 kl 14:39