Hjelp!! grønt vann i akvariet mitt :( (side 2)

Denne kan du bare få tak i kontakt som jeg linket til og plugge rett inn. Har den samme selv
Må nok bestille meg et sånt adapter da... ellers er jeg jo like langt uten ;p

men tusen takk for all god hjelp
Da er adapter bestilt, så får man vente i spenning på både adapter og uv filter..

Hei
hei,det og kjøpe elektrisk utstyr fra usa eller england,kina,er ikke noe problem,mange av dem selger utstyr til 100-240v hvis dere kjøper til 110 volt så er det bare og kjøpe ett adapter til 50-60 kr.fra usa..

og støpslene er annerledes men det fåes egene stikk fra us-eu også til noen kr,kjøpte selv slike stikk 200stk til under 50 lappen til sammen,så her er det mye kroner og spare,nesten rart att man får solgt noe fra norske butikker.
Nå har adapter og uvfilter kommer, å jeg ble Så glad!

MEN...

Skulle sette i kontakta istad, alt var klart... så sa det POFF i kontakta, å det kom røyk.. Hærregud for no styr!

Er hele greia ødelagt nå, eller går det ann å få tak i bare kontakt med ledning, uten å kjøpe alt nytt??

Hilsen Maria(Hu oppgitte i andre enden)
Jeg kikket litt på manualen til det filteret. Det virker som om hele greien går på 12V likestrøm (det står på i så fall på transformatoren noe slikt som "input 115V~. output 12V="). I så fall har du trolig overopphetet transformatoren til filteret da du koblet den til norsk 230 Volt istedet for Amerikansk 115 Volt. De gode nyhetene er at du kan kjøpe en norsk 12V transformator (kontakta) og så vil det virke. Så svaret er ja .

EDIT: Har sett enda litt mer på websiden til produsenten. Det var visst 12 Volt AC den gikk på. Det betyr at norske trafoer ikke nødvendigvis vil virke pga AC kan være så mangt. Plus i USA har de 60Hz, vi har 50Hz.


hehe... Ja, det stemmer det gitt! Her står det input: 120v/60 hz. Output: 12V..

Sikringa tok beina fatt, å gikk, for å si det sånn!

Men hvor får jeg tak i sånn 12V transformator? Overalt?
Stakkars fisken, må vente enda lengre... :/
MariaK
hehe... Ja, det stemmer det gitt! Her står det input: 120v/60 hz. Output: 12V.. Sikringa tok beina fatt, å gikk, for å si det sånn! Men hvor får jeg tak i sånn 12V transformator? Overalt? Stakkars fisken, må vente enda lengre... :/


Etter det sa "poff" tviler jeg på at uv filteret vil fungere, så du kan egentlig spare deg for å kjøpe transformator.
Men det sa bare poff i kontakta... For den kontakta er en ledning for seg selv.. Kommer med 3 koblinger/deler! Så håper den funker...
Da så! du kan sikkert kjøpe en transformator på Clas ohlson. Dersom det ikke fungerer er det jo bare å levere tilbake (30 dagers returrett mot kvittering)
Hei
hei,hvordan gikk det med saken..funker den nå
Hærregud for no styr...

Går det ann å få tak i bare strømadapter til Green killing machine?

Vært på Elkjøp, Expert, Jula,Clas Ohlson, OG dyrebutikk, å INGEN kunne hjelpe meg!

Det som er greia:
Det strømadapteret sa det poff i, å takket for seg..
Men det er fra usa,å ikke lett å ordne, tydeligvis!
Å ja, veit jeg må ha transformator, men nytter ikke uten fungerende strømadapter..

Overbevist om at filteret fungerer, bare man får tak på nytt strømadapter. Å det er jo en sak for seg selv...


Noen tips`?


hva gir den 12v omformern du tok livet av i ampere?
sjekk også hvor minus og pluss er (senter eller ytterst om det er en rundt standard plugg )

dette skulle være tilrekkelig info å ta med når du skal kjøpe en ny for 220V


Denne infoen står sikkert på en etikett på omformern du har kverka.
Larsen: hehe... Var rart du spørte..akkurat idet jeg dreiv å posten på veggen her.. Men nei.. det funker ikke enda
1500 mA, står det... Å jeg sa det som det var i de butikkene jeg var i..

Problemet er at det er ikke så vanskelig å få tak i, men det kræsjer med den Control Box'en de har i Usa, pga annet system...
Så da fikk jeg råd av han jeg prata med på Expert om å reise til bilverksted(?) der de kunne koble og lage nytt til meg... Men verksted?
ja kjøpt ett fra usa selv,skal hente en link på det jeg....etter min tabbe da jeg kjøpte en bluray spiller,og under rydding låg det på bordet og jeg satte i støpselet,utrolig masse røyk,er nå på min andre spiller,men lært hehe
hehe... Ja, ble no røyk her å gitt... Lukta HØGG!
Litt seint men

230 til 110 v


1500MA

har du noe som sier om det minus i senter ??

ett rundt symbol med en prikk inn og + og - anvisning
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap