Tilbakevendene nitrit (side 2)

Filteret bør være sterkere enn det som er "anbefalt" . Er karet 100 liter, bør pumpen være dimensjonert til et kar som er større. Bra filterkapasitet er viktig

Hvor lenge stod foresten karet til innkjøring , før fiskene flyttet inn? Det tar flere uker å danne gode og sterke filterbakterier som kan tåle påkjenningen det blir i karet med fisker i Filterguffe fra at innkjørt filter hjelper jo på. Men alt er veldig sårbart når fiskene tilsettes.
Nei, forstod det sånn at han mente at pumpen ikke yter nok L/time, og at den er for svak.
Jeg har en Eheim pick up 2008 som jeg tenkte jeg skulle bytte til. Mener den leverere fra 150-300 L/Time. Men den vil kanskje bli for liten den også da???
Har hatt karret siden slutten av august, og det ble innkjørt i ca 2.5 - 3 uker. Og har ikke hatt noen problemer frem til nå. Har også hvert forsiktig med å ha oppi formye fisk av gangen, og har også hvert forsiktig med foringen.
Kan du ikke bare kjøre begge pumpene?
Mener pumpen i det medfølgende filteret blir for liten ja, synes og huske at den yter ca 300 l\t. (passer bedre til kar på 20-30 liter) Prøv å få tak i litt filtergugge og ha i Eheim filteret, og kjør begge du så tenker jeg det går seg til.
Jo, kan jo sikkert det, men akvariet er jo ikke så stort, så vil jo helst ikke ha flere pumper enn nødvendig oppi der...Men i starten nå når jeg setter inn den nye, så må jeg hvertfall det....et par uker kanskje...
Ja skal prøve det. Men synes jo det er rart at det som står på pakningen når man kjøper en pumpe/filter ikke stemmer.... Skulle jo tro at hvertfall Eheim vet hva som trengs...
Hvis dette stemmer da...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap