Albino cory og gh-salt (side 2)

sessan
coryer tåler vel heller ikke salt?? eller tar jeg helt feil nå? Hva er verdiene?


Nei, det var det vi fant ut.. Nå har vi hatt et stort vannbytte og de ser bedre ut.

Håper det nye "saltet" jeg har bestilt er bedre for dem.
Hvorfor vil du tilsette Gh+ når det ikke er nødvendig å øke gh til Corydoraser ?
Ser ikke noen grunn til å tilsette div. remedier når det strengt tatt ikke er nødvendig.
Fordi fiskene sluttet å dø. De fleste av dem hvertfall.
Mika
Håper det nye "saltet" jeg har bestilt er bedre for dem.


Hvilket er det du bruker? GH/TH Pluss eller GH salt?

Som Sølvi nevner er det ikke nødvendig å la Corydoras gå i høye gH-verdier. Hvis du bruker Gh-salt kan det være skadelig da dette produktet øker kloridinnholdet i vannet, og det er det slett ikke alle fisk som liker.
Etter vannbyttet er de helt fine. Ingen tegn til mistrivsel, heldigvis. Ikke mer GH-salt på dem, stakkars.
Dette opplevde jeg også. Tilsatte pulver som skulle gi høyere GH. Pulveret heter GH-salt. Grunnen til at jeg ønsker noe høyere GH er fordi jeg også har Platy i dette karet, og springvannet er lik 0 GH. 2 Coryer døde før jeg så sammenhengen. Har også hatt dødsfall på ancistruser som jeg nå begynner å mistenke er pga samme dritten.

Lurer derfor på om den andre typen som heter GH/TH + er trygg for Cory?

Eventuelt kan la GH være så lav selv om jeg har Platy?
kimo
Lurer derfor på om den andre typen som heter [I][B]GH/TH + er trygg for Cory[/B][/I]? ?

Ja det er trygt !
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap