Hvem har ribbet kampfisken ? (side 2)

-ole-
Holder vel en knapp på at den har fått det av sine egne, men det er også en stress sykdom at de mister finnene. For rask endring av miljø eller introdusering i karet kan forårsake dette.

Kan finnene falle av helt av seg selv? Plutselig i løpet av en dag ?

Cathy
Noe alle hunene har er en hvit tapp under buken. Noen er lettere å se enn andre. )

Ser den hvite tappen / prikken under de 4 hunnene så da er det hunner iallefall
Ja, det har hendt meg i mine unge dager som fersk akvarist at jeg ikke hadde tid til tilvenning og puttet fiskene rett i karet og neste morgen var finnene borte..
-ole-
Ja, det har hendt meg i mine unge dager som fersk akvarist at jeg ikke hadde tid til tilvenning og puttet fiskene rett i karet og neste morgen var finnene borte..

Hvordan vet du at finnene ikke ble revet av ??
Kampfisker kan helt klart "smelte", men da dør de gjerne fort også. Dette kan skje selv om de har vært i samme kar lenge, og det ikke har skjedd noe nytt...

Men smeltet ser helt annerledes ut enn avrevet altså.
Sissimor
Kampfisker kan helt klart "smelte", men da dør de gjerne fort også. Dette kan skje selv om de har vært i samme kar lenge, og det ikke har skjedd noe nytt... Men smeltet ser helt annerledes ut enn avrevet altså.

så det heter "smeltet" når finnene forsvinner .. hvorfor skjer det, sykdom eller et forsvarsmekanisme å slenge vekk slør ved behov?

Er nok avrevet på min uansett for det ser sånn ut; ujevnt, men nå er det godt på tur til og vokse ut igjen
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap