L malle (side 2)

Så du mener at den "dragon" du har er en slørhale? Da endrer jeg min mening om å få spredd den da dette er en feil som ikke er bra og som ødlegger dens naturlig væremåte. (Det er akuratt som å avle videre på bare mennesker med for lange armer og bein. Dett blir nå satt veeldig til høyden ! Unskyld! Men vis du vet hva de gjør med fisk vil du nok aldri støtte slikt.) du kan aldri artsbestemme en fisk etter om de er skye eller ikke! Hjemme hos meg er de såkalte"sky" fisken fremme å golmer mat dagen lang! Hypancistrus osv..
Dette er altså snakk om to forskjellige maller jeg har, "dragoon" og den jeg har lagt ved bilde av er to forskjellige. Det kan nok leses av det jeg har skrevet, hvis ikke beklager jeg at jeg ordla meg vanskelig
Jeg tror at mallen på bildet i innlegg 12 er Aphanotorulus ammophilus L-094/123

Veit de selges fortiden bla. på Tam Alna
Ja fargen er ikke ulik, men den har ikke fått de utvekstene langs ryggen enda,
Her er bilde av den andre mallen jeg har, noen som kjenner den? Dette er ikke "dragoon" som jeg fikk oppklart tidligere i innlegget. Denne er ca 6 - 7 cm lang, og slett ikke sky, det er forresten ikke "dragoon" lengre heller etter at jeg flyttet den over i 260 literen. Der lever de nå sammen i harmoni alle sammen
Prøver meg på nytt her, Bilde nr 1 er av en L-malle jeg ikke vet navnet på, kan noen hjelpe blir jeg kjempeglad ,

Bilde nr 2 er av det som ble fortalt meg er en "dragoon", ? den er iallefall utrolig vakker
Bilde nr 1 er som jeg skrev i innlegg 24, Aphanotorulus ammophilus . et ungdyr som vil bli ca. 20 cm. L nr. er 094 og 123.

Bilde nr 2 er som Rita skriver. Ancistrus sp. "oppdretts variant" hvor de har drettet frem forlengede finner og finner på fansy navn som "dragoon" for å selge mer.
Jeg vet at jeg fikk til svar at dette var en Aphanotorulus ammophilus, men med bare ett bilde i fiskebasen her, er jeg fremdeles usikker, derfor maser jeg litt igjen , setter inn ett nytt bilde for å se om jeg kan få en endelig bekreftelse. Noen som har en likedan? Jeg synes at min ser så anderledes ut. Noen som kan hjelpe ?

Kan det være en Squaliforma villarsi?
Google er din venn Googler du det vitenskaplige navnet på fisken, så kan du sjekke bildetreffene du får, da får du raskt en bekreftelse på om det er den eller ikke.
Utifra de bildene Scotcat har, så ser det ut til å være den samme du har vist bilder av, ja, som Jan foreslo.

A. ammophilus hos Scotcat.
Scotcat og Planetcatfish er fine steder å lete når man har maller man vil identifisere, og hvis man finner bildematerialet her på AF litt for magert. Kanskje har vi bare et dårlig bilde her av arten. Da googler man det vitenskaplige navnet, eller går rett til Planetcatfish eller Scotcat! (det finnes flere nettsider for maller der ute antar jeg, men det er de to jeg bruker)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap