Liker corydoras skiferhuler og kokosnøtthuler? (side 2)

Milo; som jeg sa i mitt forrige svar så har jeg lagd kokosnøtthuler, med store åpninger, for håpe de liker det. Går det bra med nesen? :P
Det med kokosnøtthuler var nytt for meg og ,kanskje en ide til ettertanke
ja kokosnøtthuler er smart, har 2 i mitt selskapsakvarium. men det eneste vanskelige var kansje og sage den, hadde bare en dårlig håndsag.
Å sage de er jo et kapittel for seg selv da

Har brukt slike før, men det var til Apistogrammaer ,har bare ikke tenkt at corydoraser kunne like de.
Plussmedlem
Å sage nøttene er egentlig ganske enkelt. Jeg bruker en nikkesag til det. Noen ganger borer jeg et hull som sagbladet kan starte i, men ikke alltid. Men jeg borrer alltid et hull til å få ut melka inni før jeg sager, ca 8mm hull... Da slipper jeg masse klin under sagingen...
Når nøtta er delt så tar jeg en skarp, tynnbladet kniv og snitter i kokoskjøttet. Deretter er det bare å vippe ut kjøttet med et skrujern eller lignende.

Skal jeg ha hel nøtt velger jeg en hvor kjøttet har løsnet på innsiden. Borer det hullet jeg skal ha til åpning, og tar ut kjøttet gjennom det hullet.

Koker alltid nøttene en stund før jeg bruker de...

Nesa har det ganske greit, fikk satt den tilbake der den skal. Kom noen merkelige lyder akkurat når jeg gjorde det, omtrent som når man brekker et par tynne kvister... :-p
Sølvi Gullaksen
har bare ikke tenkt at corydoraser kunne like de.

Milo lagde kokosnøtthuler til veneuelanus gruppen min, de syntes ikke røtter og planter var nok beskyttelse.
Må legge til at voksengruppen der er ganske så sære Cory men de elsker nøttene sine.
Fra å være veldig sky uten nøtteboliger ligger de ofte forran ved glasset etter de fikk nøttene på plass.
Akkurat som de vet aat hvis de synes noe er skummelt kan de bare svømme bort å gjemme seg i nøttene...
De er skjært som halvmåner så selvom de 'gjemmer' seg er de fullt synlige for meg.

Hvor stor gruppe Panda har du forresten?
Det er forøvrig en veldig søt liten cory art og enkle å både få til å trives og leke.

Har ikke panda enda, fikk akvariet i går og har satt det opp. Først i går fikk jeg vite att det var 18 år på og kjøpe fisk, sa en dame jeg hadde kjøpt 2 siamesiske algeetere fra 2 uker tidligere. Men skal kickstarte det fra mine oppkjørte akvarium. Jeg skal ha 6-7 men det blir om cirka en uke.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap