Akvarierommet til martin :-) (side 2)

Joda klart det er noen saltvannsfisk som er billig og selv om det kanskje er fisker som ikke er så veldig "populære" .
Ferskvannsfisker vil jo også bli billigere når man kan få oppdrett på de hvilket ikke er så lett på saltvannsfisk da. Viltfanget fisk er jo alltid dyrere og når fangstmetoden også blir anderledes og vanskeligere ang.saltvannsfisker så blir de dyrere.
Nå skal vi ikke kuppe tråden til Martin ,det blir litt for dumt,men som sagt så synes jeg ikke du skal trekke saltvannspriser inn her.
:)
Alle C.Adolfoi ser ut til å like seg i karet... Svømmer rundt, spiser godt, å er veldig aktive ! Så tror de har det bra alle sammen
Morsomt å se dem svømme i stim, ettersom mine andre coryer ikke har gjort mye av det :P Så har jeg jo ikke noe annen bunnfisk som i tilegg er stimfisk, så det var en ny opplevelse, kanskje ikke så stort, men morsomt var det
Største som jeg kunne ha opplevd var vell egg, men tror ikke jeg får det med det først :P
Legger ved et bildet av posen med avskallet artemia-egg, som jeg skaffet meg hos Aquamanias i går
Bilde 1: C.Adolfoi 5min etter at de fikk komme oppi karet.
Bilde 2: Posen med avskallet artemia egg
Bilde 3: C.Adolfoi gruppen som stikker av og gjemmer seg når jeg kommer med kamera.. :P
Ops!
Oooops, ser jeg la til samme bildet 2 ganger... Legger detinn på nytt
Fått mere egg hos C.Aenus Albino'ene mine.. De legger egg hver eneste dag de ! Det er helt sjukt... Så mye egg at jeg orker bare å holde på med ca.20 egg om gangen... :P Men er jo fint å se at de har det bra da
Lurer på en ting jeg...Kan jeg gi C.Adolfoi flakefor?
Det kan du fint ,men de vil sette veldig stor pris på litt frossentfor innimellom som røde mygglarver ,sorte mygglarver ,artemia mm. Et annet for de liker veldig godt er tetra sine discusbits ,dette er en favoritt blandt de fleste fisker
Takk for svar
Etter at Amundsen/Aquamanias har vært på ferie i Tailand, så skulle han bestille ny fisk... Så kommer vell til å ta meg en tur dit da Han har jo mye slikt for, så får vell kjøpe opp en del da Akkurat nå er egentlig måle å overtale pappa og mamma til at jeg kan kjøpe meg et kar bare for coryene (C.Adolfoi'ene) Har veldig lyst på C.Adolfoi arts kar
Blir vell ikke før etter jul, men men :P
Noen som kan fortelle meg hvilke plante dette er?
MartinT
Noen som kan fortelle meg hvilke plante dette er? :)

Jeg er ganske sikker på at det er Egeria densa (vasspest)
Har hatt en litt hektisk i det siste, så har jo egentlig ikke hatt tid til å sitte så mye på forumet... Ihvertfall ikke skrive så mye her. Så tenkte jo jeg kunne skrive litt nå, siden jeg har fri fra nå av og resten av kvelden...
Har jo hatt nye egg, fra C.Aenus'ene mine (albino versjonen) men fikk ikke til denne gangen, litt trist, men nye egg dagen etter holder humøret oppe Er det lurt å ha en luft pompe der du har eggene? Tenker jo som så at jeg ikke trenger noe filter, det er jo egentlig ikke stort nok uansett for et filter, men flytter jo ungene til et kar meg filter når de er på størrelse til at det går Så har jeg jo fiksa litt opp i Adolfoi karet, 72l, ja du ser en gullfisk, bedere at den er hos meg til at jeg har fått meg større kar, en at det er i det overbefylte karet i dyrebutikken, som ikke har noen kunnskap. De sa fks at Corydoras var algeetere, at de var veldig bra å bare ha en av, og liker stein best -.-
Men får meg et større kar etter jul, da blir nok han glad Har egentlig ikke kjedd så mye mer en det :P Bare det vanelige rutinene, vannbytte, en gang i uka. Å rensking av pumpa ver 3dje uke Legger ved noen bilder av mine fine C.Adolfoi, og 73l etter at jeg fiksa litt planter der, fornøyd er jeg ja
STOOORT bildet av karet haha [External Image]
Corydoras Panda på første, de to andre er Adolfoi !
ikkje rens filteret før det har gått seg nesten tett, ellers tar du livet av alle gode bakteriar som lever der
og når du rensar det, ikkje ta vekk meir enn den grovaste skiten.
Jeg vet det... Rensker det i akvarievannet også, og tar ikke bort alt ?
Ser nå at jeg har skrevet helt feil i det lange inglegget, mente egentlig å skrive:
Vannbytte hver 3dje måned (ca.) Spørs om det går tett før det... Eller, holder på å gå tett da :P
Ikke så mye som har kjedd i det siste men det vanelige, og død fisk Litt leit...
Fant imorges scalaren min liggende i en plante, først trodde jeg den sov, men så tok det veldig lang tid før den våknet, så vasket hennene, å begynte å røre på den, neida... Ingen bevegelser, så etterhvert måtte jeg vell bare konkudere med at fisken var død.
Årsaken var nok alderdom, så det var jo egentlig ikke et stort mysterium :/
Ellers så har jeg renska pumpa til scalarene, å vannbytte i alle 4 karene
Plussmedlem
Veldig flotte adolfoi, ingen tvil om det, viltfangede og greier, vel? Ser ikke bort ifra at du kan få disse i lek etterhvert.

Men at scalaren døde av alderdom... hvor lenge har du hatt den, da? Jeg tror nok scalarer kan leve i ganske mange år, selv om ikke ciklider er mitt felt.
Den var jo litt gammel når jeg fikk den, har hatt den i ca. et år Men det kan jo være en annen årsak også, men ph, å gh var jo nesten perfekt ? Husker ikke akkurat hvor mye det var, men husker jo at jeg kjekket, å at det stemte med det som sto i fiskebasen om hvordan de skal ha det... Den andre har det jo veldig bra, svømmer rundt veldig mye til å være en scalare, de andre jeg har hatt har ikke rørt like mye på seg, så vet ikke jeg :/ Noen som har en teori?
Åjada, Anders
Villfangende ja Må si det er veldig kult å ha VF fisk i akvarie sitt ja! Får jo frysninger hver gang jeg kommer til aquamanias, å går der inne :o Sier han ikke har mye fisk inne, men jeg føler meg som jeg er i himmelen hver gang jeg er der Kanskje det er noe du kan satse på? Flytte til oslo omeråde å starte akvarie butikk nede i kjellern mens dama passer barna oppe, og du sitter nede med en kopp kaffe å lever av det som startet som en hobby, og ble butikk? Haha, kanskje det bare er ønske tenkning fra min side :P
Bilder!
C.Panda
C.Adolfoi
C.Panda og C.Adolfoi er gode venner
[External Image]
Nettside/blogg!
Da har jeg startet min egen blogg Kjekk den ut?
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap