- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Skjema for glasstykkelse ved langt akvarie (side 2)
Skjema for glasstykkelse ved langt akvarie (side 2)
Postet 30.11.12 kl 21:16
Jeg tenker ikke på tykkelsen på glasse heller hvordan det er bygget, oppå bunnglasset mitt er det en glass ramme på 5cm å 2cm glass som hjelper på bunntrykke en ekstra lime kant eller hva jeg skal kalle det. å at alle glass stykkene er ikke kjøtet eller noe.
Men når det gjelder dun vater så brukte jeg laser til å kontrulere mens fulling,
Men når det gjelder dun vater så brukte jeg laser til å kontrulere mens fulling,
Postet 30.11.12 kl 21:24
Postet 01.12.12 kl 13:56
Postet 01.12.12 kl 21:33
Postet 01.12.12 kl 21:34
Jeg blir å gå for 19mm glass!
Så da er spørsmålet hvor høyt jeg skal strekke meg... 80 bør vel gå greit. På 82 er det sikkerhetsfaktor på 3,4 - samme som wromak ferdigbygde mega karrene (som er 70 høye med 15 glass).
For min del er jeg mer redd for at bunnplata ikke blir liggende 100 i vater, enn at noe skal slå borti akvariet. Så kanskje jeg bør ha tykkere bunnplate, og ikke være så redd for sikkerhetsfaktoren på sideglassene?
Så da er spørsmålet hvor høyt jeg skal strekke meg... 80 bør vel gå greit. På 82 er det sikkerhetsfaktor på 3,4 - samme som wromak ferdigbygde mega karrene (som er 70 høye med 15 glass).
For min del er jeg mer redd for at bunnplata ikke blir liggende 100 i vater, enn at noe skal slå borti akvariet. Så kanskje jeg bør ha tykkere bunnplate, og ikke være så redd for sikkerhetsfaktoren på sideglassene?
Postet 18.12.12 kl 18:37
Skjønner det er mange parametere/avveininger å ta når man velger høyde vs glass tykkelse. Men når jeg har sjekket hva folk faktisk har selv, så er det veldig mange som har sikkerhetfaktor på bare 2.5.. selv om det ofte anbefales 3.5 eller mer.. så jeg har enda ikke bestemt meg hva jeg skal legge meg på.
Det er Jan Holt som skal bygge det for meg. Så nå må jeg bare bestmme meg for høyt høyt jeg skal "tørre" å ta. Innspill for å hjelpe min avveining??
Det er Jan Holt som skal bygge det for meg. Så nå må jeg bare bestmme meg for høyt høyt jeg skal "tørre" å ta. Innspill for å hjelpe min avveining??
Postet 21.12.12 kl 22:49
Postet 21.12.12 kl 23:09