Nybegynner med syk fisk (side 2)

RobinJon
Har dere noen råd angående hva jeg kan gjøre nå i forhold til sølvhaiene?

Ta dem tilbake til butikken og forlang å få 100 % av pengene tilbake.

Hvis de gjør seg vanskelige, så kan du nevne for dem at Mattilsynet kanskje er interessert i å få tips om at butikken bryter Lov om dyrevelferd §6, §23 og §27.

(Merk: Jeg er ingen advokat, så det kan godt hende at jeg tolker loven helt feil. Les den selv og gjør deg opp din egen mening om det som står der.)
SilverShaded
Syns du skulle ta dem tilbake til butikken. Si som det er at du (og butikken !) gjorde en feil, og spør om du eventuelt kan bytte dem i noen andre mer passende fisker. Men ikke sett inn nye fisk før akvariet er innkjørt og stabilt...be om en "til-gode lapp" !


Kampfisk
Ta dem tilbake til butikken og forlang å få 100 % av pengene tilbake. Hvis de gjør seg vanskelige, så kan du nevne for dem at Mattilsynet kanskje er interessert i å få tips om at butikken bryter [URLBLOCK1] §6, §23 og §27. (Merk: Jeg er ingen advokat, så det kan godt hende at jeg tolker loven helt feil. Les den selv og gjør deg opp din egen mening om det som står der.)




Snakket med butikken i dag, og det var ikke noe problem å levere de tilbake. Så skal gjøre det i løpet av uken. Trengte heldigvis ikke true med noen lover

Har også fått en ny pumpe på 1000l/h, den er litt overdimensjonert for akvariet, er dette noe problem?

nb. kjører den gamle pumpen også til den nye er innkjørt.

Takk igjen for helpen =)
Vet ikke hva slags 'pumpe' du har kjøpt..er det et utvendig filter eller en ren sirkulasjonspumpe ?
Hvis det er et utvendig filter, er det helt greit å ha 5-6 ganger akvarievolumet. Når man legger i filtermateriale, pumper den garantert ikke 1000 liter i timen likevel. Hvor "bra" den leverer er også litt avhengig av slags merke det er. Noen fisker liker mye strøm i vannet, andre ikke...så se litt opp med dette. Noen filter går det også an å strupe slik at ikke fiskene blir blåst bort.
Filteret er en Aquael Unifilter 1000 UV power

Internt filter med mekanisk, biologisk og UV filtring.
Tilfeldig bekjentskap
© Kalle Sneisen
Reklame for plussmedlemskap