Er dette en damsnegle? (side 2)

Takk, har fiksa linken nå.
Ja, skallene kan ligne, men kroppen på din sneegle tilhører ingen eplesnegle. Det kan du også teste ved å sjekke om den har "dør" til å lukke skallet med. Har den det er det en eplesnegle, hvis ikke er det en Planorbella.
Eplesneglen blir dessuten mye større, så du kan jo vente og se hvor stor den blir.
Har ikke sett noen dør da jeg har studert den. Så ja enten får jeg la den bare være der og se hvordan den blir eller gi den bort til noen snegle-fan.
Jeg tar gjerne imot sneglen din for dette er interresant. Denne er jeg helt sikker på jeg har sett før men mulig det er i Cecilie sin tråd. Tenkte det kanskje var en deformert snegle for det hender de får skall som ikke ligner i det hele tatt på det de skal se ut som. Men nå er det to som har dukket opp så da må det vel være noe eget. Hvor stor er den sånn som den er nå?
Planorbella Scalaris (Mesa Ramshorns)
Her har du den, den heter Mesa ramshorn snail.
Heidi Ingdal
Planorbella Scalaris (Mesa Ramshorns) Her har du den, den heter Mesa ramshorn snail.

Dette er ingen pestsnegle, den formerer seg ikke fort som de andre. Disse spiser masse alger inkludert blågrønnalger. Med andre ord en nyttig skapning. Får du flere vil jeg kjøpe de av deg.
Men det er jo for kaldt til å sende nå, og jeg bor nærmere
Om noen har lyst på den så kan dem gjerne få den. Og skulle det dukke opp flere så skal jeg absolutt ikke ha noe for dem. Har bare sett den ene, men disse små sneglene kan gjemme seg godt. Kan bare ikke forstå hvorfor/hvordan jeg har fått den.. Plantene satt i 190l før og aldri hatt en snegle der samt at akvariumet var nytt 31/8.
Takk for sneglen! Den klarte turen fint og nå krysser jeg fingrene for at den trives her hos meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap