Snegler eller reker?? er det bra? (side 2)

Obs !! Ser sebrafisk spiser skalldyr, kanskje snegler og reker da ikke er så lurt. Men vannverdi messig så passer de.
Har tenkt å putte dem i ett annet kar så fort jeg får tak i det så det blir ikke så stort problem alikevel
Posthornsnegler og Amonoreker kan passe bra i et selskapsakvarie.

Du bør nok unngå andre typer dvergreker, da disse fort ender opp som fiskemat.

Neontetra, sebrafisk og Ancistrus vil IKKE ha den samme høye ph'en og gh-verdien som eplesnegler vil ha, så etter mitt syn passer det ikke å sette inn eplesnegler i dette akvariet. Du har fisk å ta hensyn til, du kan ikke bare tenke på hva eplesneglene vil ha.

Dersom du har guppy og sverddrager bare, så er det fisk som trives i vann omtrent likt som eplesnegler, så det ville jeg tro gikk bedre.
ha tester for å sjekke hva du gjør og hvor du havner på skalaen.

Går det han å ha endlersguppy og sebrafisk sammen med en annen type snegle da?
eller kan sebrafisk og neontetra gå sammen? Skal få tak i ett kar til. spesielt til guppyene. så tenkte å noen snegler å reker der. isteden for ancistrus.
Sebra fisk kan du godt ha sammen med snegler og guppy. Sebra fisk er jo en stimfisk og bør derfor være mange . Men de tåler godt hardt vann. Har selv hatt sebra fisk og de rørte ikke mine snegler i alle fall.
Heidi Ingdal
Sebra fisk kan du godt ha sammen med snegler og guppy. Sebra fisk er jo en stimfisk og bør derfor være mange . Men de tåler godt hardt vann. Har selv hatt sebra fisk og de rørte ikke mine snegler i alle fall.

Ok Tusen takk for svar
Funker det med reker også? så lenge reka kanskje er større eller like stor som sebrafisken?
Liss-marita Oskarsen
Funker det med reker også? så lenge reka kanskje er større eller like stor som sebrafisken? :)

Har reker masse gjemmeplasser så vil det gå fint det. Hornblad er en fisk rekene trives i.
Tilfeldig bekjentskap
© amanda c nagell
Reklame for plussmedlemskap