Nytt 2800 liters malawi akvarie (side 2)

Hallå Roy! Er d lov å spørre om hvor du bestilte akvariet? og hvilke mål det har? Vurderer storkar selv i kjellerstua. Tror ikke jeg har plass til mere en 1500 l...
Angående de ciklide steinene som du kjøpte, for en tid tilbake bestilte jeg fra samme leverandør på ebay, det viste seg vedkommende ikke leverte til Norge. Etter mye leting, fant jeg av samme type på nettet. De er utrolig fine, i flere størrelser.
Adina
Hallå Roy! Er d lov å spørre om hvor du bestilte akvariet? og hvilke mål det har? Vurderer storkar selv i kjellerstua. Tror ikke jeg har plass til mere en 1500 l...


Jeg bestilte mitt akvarie på mål fra Kina, igjennom det norske firmaet Zoorud.
Hans Johansen
Angående de ciklide steinene som du kjøpte, for en tid tilbake bestilte jeg fra samme leverandør på ebay, det viste seg vedkommende ikke leverte til Norge. Etter mye leting, fant jeg av samme type på nettet. De er utrolig fine, i flere størrelser.


Den første kassa med stein kjøpte jeg fra ebay, men de sluttet og sende utenlands, og jeg bestilte og fra nettet etter det.
Da har jeg endelig kommet litt videre. Noen bilder av hoveddelene til bakgrunnen. Skal først gjøre ferdig bak og så skal sidene tas. Forhåpentligvis har jeg kommet lenger i løpet av dagen.
Blir bare rålekkert)
Gleder meg til å se bilder når alt er oppe å går
Utrolig bra, Hvordan går det med 2800l noe nytt på gang ? ??
Har vært en tur i Afrika, så det har blitt litt forsinket. Men bakgrunnen er kommet på plass. Nå er det bare og få tettet alle hullene mellom alle bakgrunn delene. Akvariet er i gang i løpet av de nærmeste ukene.
Spennende håper du får lagt ut litt bilder ettervært. Har du en link til en nettside som seller kunstig Stein med hulrom i ? Jeg er på jakt etter ganske mye!
Bruk eBay. Bare søk på "cichlid stone". Hvis de ikke vil sende til Norge, så oppretter du en amerikansk adresse på jetcarrier.com, så videresender de det til deg fra New Jersey
Bakgrunnen er limt og isopor lagt i bunnen.
Bioballer i begge kortendene. Hadde 150 liter og trenger mer. Skal ha ett kammer til med filtermateriale, men kommer til og bruke oppkuttet skummatte tror jeg. Må tenke litt på den.

Det andre bilde er fra bak bakgrunnen. Her kan jeg ha masse planter og noen småfisk i den delen som ikke blir brukt som filter. Plantene vil fungere som et biologisk filter og ta vekk næring fra vannet.
Her er bildene som skulle vært i forgje innlegg:
Endelig fullt og noen test fisk settes inn.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap