Discusegg i selskapsakvariet hva gjør man nå.... (side 2)

Men... 22 liter? Mener du 220 ? Eller har du et discuspar med yngel i 22 liter? DA skal det lite til før det går gæærnt med vannverdier...
22 liter er lite, men vi snakker max 2 uker til de kan fjernes fra foreldrene og spise kun artemia. Da flyttes yngelen sammen med Blå Turkis yngel i en 5o liter. Det blir 30 % vannbytte daglig inn til da og lite foring av foreldrene.
Her er neste kull med Alenquer første dag som frittsvømmende
[External Image]
Blå turkis discusen har fått frem yngel som henger på og dingler.
De har flyttet de litt frem og tilbake, de virker ikke til å være like flinke foreldre som Alenquer-discusen, men det ser ut for å gå bedre denne gangen. 3 stk foreldre som passer på.....merkelige greier spør du meg
[External Image]
Bilder
Flotte bilder! og veldig moro at du får det til
Fjernet yngel fra foreldre i går, 12 dager etter at de var født, magene er stappfulle av artemia....
Nå skal de få et 50 liters BB-kar for seg selv i måneds tid.
[External Image]
Spennende! Hvordan går det nå?
Blå turkis Discusen får det ikke til. Ikke fjernet de døde egg, ikke rengjorde de wigglers, og når de nærmet seg frittsvømmende var plutselig alle vekk, antar de spiste dem opp. Alenquer discusen la for noen dager siden egg på en stor rot i selskapskaret. Ettersom allerede jeg har oppdrett på 2 Alenquer kull gående i en 50 liter og en 150 liter, så tenkte jeg bare å la naturen gå sin gang i selskapskaret. Da de i dag ble frittsvømmende i selskapskaret og jeg så at SAE'ene var og forsynte seg, klarte jeg ikke å se på.....håvet ut yngel og foreldre. De går nå i en 20 liter inn til videre, berget vel 30-40 stk.

[External Image]

Yngelen begynner å ligne på discus. Har beholdt 1 stk selv fra første kull. Resten er fra andre og tredje kull.
Så kult med ynglen Sikkert kjempe gøy å få Veldig fine
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap