Endelig ferdig med fisk til akvariumet mitt! (side 2)

Coryene mine elsker artemia og kommer helt opp i vannoverflaten og spiser ut av fingrene mine når jeg mater med det. Jeg synes det er greit å ha en fisk som rengjør litt i grusen så jeg ikke trenger å bruke så veldig lang tid på slamsuging som jeg vanligvis gjør. Blir mindre jobb å rengjøre selv når de er flinke å rengjøre for meg

Jeg har 190liter. Og jeg vet at palettene er problemet, men jeg vil prøve å bygge opp sammensetningen rundt dem siden jeg synes de er fine og vil ha dem. Så om en fisk ikke passer sammen med dem så får jeg finne en annen.

Har 1 sjokolademalle som kommer ut når jeg forer og palettene ignorerer den totalt uansett hva. Den svømmer rett utenfor hulen til palettene og de bare overser den. Men kommer en cory i nærheten, så mye som 10-15cm unna hulen så blir de jaget kraftig. Hvorfor så stor forskjell? Samme med de 3 SAE om jeg har, palettene ignorerer dem totalt. Forstår ingenting, hvorfor blir Coryene jaget så fælt når palettene nesten gir blanke i andre lignende fisk?

Men ja, jeg ville gjerne hatt en fisk som rensker litt i grusen
Jeg har HELT forelsket meg!

Megalechis thoracata

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5411

Er den kuleste, fineste fisken jeg noen gang har sett!

Det står flere plasser at den går overens med paletter. Om dette er sant så kan jeg jo kvitte meg med alle pansermallene og skaffe meg en slik en isteden. Noen som vet om den går sammen med paletter???
Huff den der virker jo direkte slem ! banker konen og spiser egg og unger !

Om den passer med palettene aner jeg ikke, men den er jo mye større enn corydorasene iallefall .... Men ville sannelig ikke hatt hunner av den oppi der om det da ikke er et digert kar med masse skjulesteder.
sessan
Huff den der virker jo direkte slem ! banker konen og spiser egg og unger ! Om den passer med palettene aner jeg ikke, men den er jo mye større enn corydorasene iallefall .... Men ville sannelig ikke hatt hunner av den oppi der om det da ikke er et digert kar med masse skjulesteder.


Neida, skal ikke ha yngel. Men om jeg kunne ha hatt en slik istedenfor de 5 små Coryene jeg har nå som blir jaget og nesten skadet av palettene hele tiden.

En sånn stor spiser like mye som dem 5 små jeg har nå. Og den er utrulig fin og kul! Og den er visst veldig fredelig så lenge man ikke har egg på dem.

Og ja jeg tenker at størrelsen kanskje gjør at det vil gå bedre.

Noen som vet noe mer sikkert? Eller har noen tanker om det?

Åh, hoploer er flotte! Jeg har hatt en og det er en herlig fisk. Nå hadde jeg bare en og siden det ikke var kone og egg og slikt, var det helt fredlig i karet.

:mimre:
dilla
Åh, hoploer er flotte! :) Jeg har hatt en og det er en herlig fisk. Nå hadde jeg bare en og siden det ikke var kone og egg og slikt, var det helt fredlig i karet. :) :mimre:


Kult ja jeg har meget lyst på en. Men det spørs om den går sammen med palettene mine. Noen som vet?

Palettene står oppført som akvarievenn til fisken. Så folk har hatt paletter sammen med denne før. Men går det virkelig bra?
Vet ikke om de går sammen meg paletter, men min gikk først sammen med sverddragere, så med gullbåndstetra. Null problem.
kanskje du kan lage en tråd inne på FISK, i den rette rubrikken for paletter, og så spørre der? Kan hende noen der vet svaret
huff. katta klarte å gjøre 40 literen lekk så jeg måtte ta over 2 skjørtetetra og 1 rødøyetetra tilbake i 190 literen.

Bestemor ville bli kvitt 2 sverdragere og ville avlive dem. Men dem er store og fine og jeg syntes det var litt bortkastet så jeg tok dem oppi 190literen også.

Har fulgt godt med og det går egentlig bra så langt. Palettene jager bare på pansermallene, sverddragerne som var agressive i 60 literen til bestemor er nå rolige og fredelige og holder seg godt unna palettene.

Bare noen få synlige skader på rygfinne på pansermallene, ingen annen fisk skadet av palettene enda. Må se om jeg får kvitt meg med pansermallene.

Får håpe langstrakt pansermalle går bra sammen med paletter.

Da skaffer jeg meg en slik etter å ha blitt kvitt sverddragerne og pansermallene.
Ja. Skulle akkurat til å slå av lyset i akvariumet i kveld i 10 tiden som jeg pleier. Og så så jeg at palettene hadde 8 yngel ute på svømming. Så ja da har de fått yngel som mest sansynlig er ett par dager gamle uten at jeg har oppdaget det. Bare 8 igjen siden jeg pleier å slå lyset helt av hver natt. Får finne frem en lampe ellerno så de får lys da og kan ta vare på ungene sine xD



Btw, jeg har slike planter som blir veldig tette. De vokser 1cm eller mer per dag!!! og jeg må klippe de ned en 10+ cm en gang i uka for at de ikke skal vokse seg opp av vannet. Men det som er litt morsomt med den er at SAE ELSKER dem. De bruker hele dagen på å knø og svømme rundt inni den der det er trangt. Om natta sover de innestengt og knødd fast xD

En av de som foretrekker rota og sover ute i det åpne mens 2 stykker knør seg fast i samme plante hver natt.

Tror ikke det er fordi de blir plaget ellerno siden jeg aldri har sett palettene jage dem, og de er mye ute og rydder i grusen og oppover langs sidene.

Bare morsomt og se dem ta tillfart, og så VROOOOM rett inn i den trangvokste planta xD og så når de skal ut igjen så knør de seg sakte ut igjen. Dette gjentar de hele dagen, om natta sover de uten å røre på seg inne i planta.

Morsomste er at 1 av SAEne driter i planta mens de andre to liksom "leker" med den.

Fisk er noen rare skapninger xD

Er dette typisk oppførsel eller varsel på at noe er galt?
Corydoras og grus er en svært dårlig kombinasjon. Det kan bli fatalt, les om det i fiskebasen her på AF.


Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap