- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Innspill og ris/ros til mitt 96 liters prosjekt (side 2)
Innspill og ris/ros til mitt 96 liters prosjekt (side 2)
Bildet av fjellsprekken er jo meget pent. Her er det proffesjonelle aquascapere på ferde. Man kan la seg inspirere, men husk at dette er vanskelig å få til i rett skala. En annen ting å tenke på er at hele aquascapen dreier seg om å få titteren til å feste fokuset på fjellsprekken. Her er mye av tankens voulm rett og slett fylt opp med store steiner for å skape dette bildet. Da er det gjerne vannvolum igjen til 6-8 tetra i tanken. Men for disse aquascaperene er det greit. Det er ikke fisken det dreier seg om.
Kjekt om du deler bilder når du holder på!!
Kjekt om du deler bilder når du holder på!!
Postet 15.02.13 kl 19:19
Postet 15.02.13 kl 21:34
Postet 15.02.13 kl 21:37
Postet 23.02.13 kl 23:20
Postet 26.02.13 kl 20:07
Klarte ikke vente..
Jeg klarte ikke vente på at akvarie skulle modnes, så jeg tok oppi endel filtergugge + 20 liter modent akvarievann fra et annet akvarie. Flyttet over fiskene i pose som om jeg skulle kjøpt nye så nå har jeg oppe litt fisk Tenkte å etterhvert kjøpe 20 neontetra, tp praktbotia, fire kuhliål, tre electric blue (en sinnsykt stilig fisk som dyrebutikkeieren har skaffet) og en albinomalle.
Postet 28.02.13 kl 09:36
det SER ganske fantastisk ut med bilder hvor awuascaping er gjort av profesjonelle.
Nå vet ikke jeg hva erfaring du har med akvarium, men jeg tror det kreves ganske mye å få til et slikt akvarium..
Har selv tittet på både bilder og filmer av aquascaping og det er jaggu herlig ut!
jeg har forresten GRÅ fingrer når det kommer til planter, men lysten er der
Lykke til
Nå vet ikke jeg hva erfaring du har med akvarium, men jeg tror det kreves ganske mye å få til et slikt akvarium..
Har selv tittet på både bilder og filmer av aquascaping og det er jaggu herlig ut!
jeg har forresten GRÅ fingrer når det kommer til planter, men lysten er der
Lykke til
Postet 28.02.13 kl 11:47
Jana78det SER ganske fantastisk ut med bilder hvor awuascaping er gjort av profesjonelle. Nå vet ikke jeg hva erfaring du har med akvarium, men jeg tror det kreves ganske mye å få til et slikt akvarium.. Har selv tittet på både bilder og filmer av aquascaping og det er jaggu herlig ut! jeg har forresten GRÅ fingrer når det kommer til planter, men lysten er der :) Lykke til :)
Ja, er nok krevende.. Men droppet begge to og gjorde noe helt annet har ganske grønne fingre med plantene, er opptatt av alt skal være skikkelig og ordentlig
Postet 28.02.13 kl 18:40
Litt tidlig å ha fiskene oppi, du må passe på og måle hyppig nitrit. Og sikkert forberede deg på en del vannbytter.
Når det gjelder Kuhlii åler, så trives de best mange sammen. Og de liker ikke for åpne områder. De liker godt bunn dekket av eikeblader eller catappa/capatta (husker aldri hvordan det skrives hehe). Ikke en ryddig bunn, men masse rot og myldre mellom. Mine er veldig sjenert nå når de ikke er flere enn 4, en del har fallt fra etter hvert. Og de holder seg helst i bakkant, og runder røttene
Når det gjelder Kuhlii åler, så trives de best mange sammen. Og de liker ikke for åpne områder. De liker godt bunn dekket av eikeblader eller catappa/capatta (husker aldri hvordan det skrives hehe). Ikke en ryddig bunn, men masse rot og myldre mellom. Mine er veldig sjenert nå når de ikke er flere enn 4, en del har fallt fra etter hvert. Og de holder seg helst i bakkant, og runder røttene
Postet 28.02.13 kl 21:54
sessanLitt tidlig å ha fiskene oppi, du må passe på og måle hyppig nitrit. Og sikkert forberede deg på en del vannbytter. Når det gjelder Kuhlii åler, så trives de best mange sammen. Og de liker ikke for åpne områder. De liker godt bunn dekket av eikeblader eller catappa/capatta (husker aldri hvordan det skrives hehe). Ikke en ryddig bunn, men masse rot og myldre mellom. Mine er veldig sjenert nå når de ikke er flere enn 4, en del har fallt fra etter hvert. Og de holder seg helst i bakkant, og runder røttene
Hadde oppi såpass mye gammelt akvarievann + vann fra dyrebutikken og skyllte hele det gamle filteret så det nye er fullt av gugge ovenstående helt brunt, kan vise på bilde i morgen. Når det gjelder røtter så kommer det når pengene kommer også når kuhliålen kommer kjøper antageligvis fler uansett. Har tenkt endel på blader, hvor får jeg tak i dette? Er vel ikke mye av det ute nå..
Postet 01.03.13 kl 20:46
Postet 01.03.13 kl 20:47
Postet 02.03.13 kl 00:04