- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Endelig! (side 2)
Endelig! (side 2)
Så må vi vel avslutte søndagen med et blinkskudd av den ene krabben:
(Trykk på bildet for større versjon)
Skittent glass, masse "drit" i vannet (rett etter foring, dette), skitten sensor, og støvete objektiv - Ingen optimal kombinasjon. Men jeg syns det ble et kult bilde likevel.
Og, i tilfelle jeg ikke er den eneste nerden her - EXIF:
Nikon D90 :: AF Micro-Nikkor 60mm f/2.8D
ISO 200 :: f/25 :: 1/200 :: Manuell fokus
Off-camera blits oppå karet
(Trykk på bildet for større versjon)
Skittent glass, masse "drit" i vannet (rett etter foring, dette), skitten sensor, og støvete objektiv - Ingen optimal kombinasjon. Men jeg syns det ble et kult bilde likevel.
Og, i tilfelle jeg ikke er den eneste nerden her - EXIF:
Nikon D90 :: AF Micro-Nikkor 60mm f/2.8D
ISO 200 :: f/25 :: 1/200 :: Manuell fokus
Off-camera blits oppå karet
Postet 10.03.13 kl 20:19
Postet 10.03.13 kl 21:12
Postet 14.03.13 kl 16:38
Postet 14.03.13 kl 17:10
Hmm... aner ikke hva som skjedde med forrige innlegget. Bildet har lagt seg midt i teksten, hehe. Jaja. Reka over er ihvertfall en liten Blue Pearl på en cm. omtrent.
Her er en ny liten snutt av en av krabbene
GOD HELG, FOLKENS!
Her er en ny liten snutt av en av krabbene
GOD HELG, FOLKENS!
Postet 15.03.13 kl 15:29
Postet 15.03.13 kl 15:35
Hehe, ja, de er kule begge to. Begynner å bli mer og mer aktive nå. I begynnelsen var de bare ute av hulene på nattestid, men nå driter de i hvor mye klokka er, hehe.
Anyway
Jeg har smekket opp et sett på Flickr, hvor jeg kommer til å legge ut de beste (etter min mening) bildene jeg tar i akvariene - så - de som er interessert i å følge litt med på bildefronten kan abonnere på RSSen fra denne siden
Bildene: http://www.flickr.com/photos/n5k/sets/72157633017293028/
RSS: http://api.flickr.com/services/feeds/photoset.gne?set=72157633017293028&nsid=36851775@N08&lang=en-us
Anyway
Jeg har smekket opp et sett på Flickr, hvor jeg kommer til å legge ut de beste (etter min mening) bildene jeg tar i akvariene - så - de som er interessert i å følge litt med på bildefronten kan abonnere på RSSen fra denne siden
Bildene: http://www.flickr.com/photos/n5k/sets/72157633017293028/
RSS: http://api.flickr.com/services/feeds/photoset.gne?set=72157633017293028&nsid=36851775@N08&lang=en-us
Postet 17.03.13 kl 14:13
Update igjen
Da var det på tiden med en liten oppdatering igjen.
Nå har jeg bytta ut filteret i storkaret med en Fluval FX5. Syns det lager mer lyd enn Eheimen, men det kan hende er fordi det ikke var plass til det i skapet under karet, så nå står det under kontorpulten istedenfor. Det ser ihvertfall ut til å fungerer bra, selv om jeg ikke helt liker det klumpete designet på utsug og innblås.
Flickr er forresten også oppdatert med bl.a. en babyreke på 3mm, og en meget gravid Blue Rili, som ble vettskremt og slapp noen av eggene når blitsen fyrte, hehe
God helg, folkens!
Nå har jeg bytta ut filteret i storkaret med en Fluval FX5. Syns det lager mer lyd enn Eheimen, men det kan hende er fordi det ikke var plass til det i skapet under karet, så nå står det under kontorpulten istedenfor. Det ser ihvertfall ut til å fungerer bra, selv om jeg ikke helt liker det klumpete designet på utsug og innblås.
Flickr er forresten også oppdatert med bl.a. en babyreke på 3mm, og en meget gravid Blue Rili, som ble vettskremt og slapp noen av eggene når blitsen fyrte, hehe
God helg, folkens!
Postet 22.03.13 kl 05:59
Postet 22.03.13 kl 12:12
Postet 27.03.13 kl 18:53
Endret: 27.03.13 kl 18:57
Jeg har planer om å tynne ut araene noe. Sitte igjen med en trio. Når jeg gidder. Det samme skal jeg gjøre med Aceiene, og kanskje golden og. Så skal den ene crabroen vekk, for det er antageligvis to hanner. Så skal jeg inn med noe O'Hara afra, eller noe annet spennende
Den ene krabben krøyp ut av skallet sitt i dag, og denne gang klarte jeg å løfte ut hele skallet uten å skade det, og tørke det, så nå står det til pynt oppå karet, hehe:
Den ene krabben krøyp ut av skallet sitt i dag, og denne gang klarte jeg å løfte ut hele skallet uten å skade det, og tørke det, så nå står det til pynt oppå karet, hehe:
Postet 27.03.13 kl 19:32
Små updates
Litt endring i malawikaret nå. Overtok en Blå ahli av en kamerat. Han hadde for mye krangling i karet, så vi fant ut at vi skulle se hvordan den fungerte i mitt, og det ser ut til å gå bra. I tillegg har jeg bytta vekk en av Firefish-hunnene, og en stor Crabro hann i to mindre crabro hunner. Ser ut til å fungerer bedre. Den ene crabrohannen fikk mye tyn.
I tillegg har jeg vunnet en fotokonkurranse på Facebook, med bildet av blue rili reka som jeg la inn i tråden her Gøy! Premien var to bluebolt-reker og litt diverse. Så nå må jeg jo opp med et nytt kar, hehe, til BBene. For de kan jo ikke gå i det rekekaret jeg allerede har, hehe. Blir nok en pen, liten nanocube i stua, tenker jeg...
I tillegg har jeg vunnet en fotokonkurranse på Facebook, med bildet av blue rili reka som jeg la inn i tråden her Gøy! Premien var to bluebolt-reker og litt diverse. Så nå må jeg jo opp med et nytt kar, hehe, til BBene. For de kan jo ikke gå i det rekekaret jeg allerede har, hehe. Blir nok en pen, liten nanocube i stua, tenker jeg...
Postet 03.04.13 kl 21:47
Sad news. Den ene krabben fikk bank av den andre. Fant den uten føtter, og med bare én klo en dag. Tok den ut, og la den i et eget lite kar for å se om den klarte flytte på seg og spise og sånn, men valgte å ta livet av den etter hvert. Den ville kunne regenerert beina og den manglende kloa ved neste skallskifte, men siden den skifta skall for bare litt over en uke siden, så ville det vært veldig lenge til, og karet den gikk alene i ville ikke fungert så lenge, så da var det bedre å sende den avgårde til et krabbekar på landet...
Postet 06.04.13 kl 15:59
Postet 06.04.13 kl 16:29
Postet 23.05.13 kl 18:48
Oppdatering igjen
Må vel kanskje nevne at jeg har tre forskjellige arter som tygger nå. To Acei Ngara, en Cynotilapia Lion, og den vanlige Firefishen tygger
Postet 23.05.13 kl 20:32
Da var det endelig litt oppdateringer på gang i karene.
Yngelkaret er lagt ned for en periode. Panterkrabben har flytta inn i storkaret, og firefishyngelen bytta vekk mot 14 nye Boraras brigittae og en gabonreke til rekekaret.
I malawikaret er golden og lion bytta ut med 11 flotte Pseudotropheus saulosi, pluss at den ene ngaraen har tatt kvelden.
Kommer flere bilder en gang etter ferien.
Yngelkaret er lagt ned for en periode. Panterkrabben har flytta inn i storkaret, og firefishyngelen bytta vekk mot 14 nye Boraras brigittae og en gabonreke til rekekaret.
I malawikaret er golden og lion bytta ut med 11 flotte Pseudotropheus saulosi, pluss at den ene ngaraen har tatt kvelden.
Kommer flere bilder en gang etter ferien.
Postet 29.07.13 kl 07:32
Da var Flickr oppdatert med fire nye bilder. To av dem er av Labidochromis sp. 'Mbamba' (hannen), pluss en reke og en av saulosihannene. Bildene finner du her.
Postet 09.08.13 kl 12:01
Seks nye bilder på Flickr. Denne gang tre saulosi (1 hann og to huer), panterkrabben, en acei og en L144
Hvorfor jeg ikke gidder linke bildene inn hit lenger, spør du? Fordi det er meningsløst når de tar seg bedre ut på Flickr Og litt fordi jeg begynner å gå lei hele denne siden, og nok kommer til å droppe helt ut etterhver
Hvorfor jeg ikke gidder linke bildene inn hit lenger, spør du? Fordi det er meningsløst når de tar seg bedre ut på Flickr Og litt fordi jeg begynner å gå lei hele denne siden, og nok kommer til å droppe helt ut etterhver
Postet 16.08.13 kl 18:05
Postet 16.08.13 kl 18:24