Hva er det hydra lever av i et kar under innkjøring? (side 2)

Ingenting kommer fra "ingen sted". Hydra "skapes" ikke i et akvarium, de kommer inn med planter, vann, fisk, levendefor osv. De kan også "gå i dekning" i dårlige tider, og blomstrer opp igjen under gunstigere forhold.
Er det plagsomt tror jeg wormer + tar det eller kanskje en krafig dose Esha 2000 siden hydra er følsom for kobber. Wormerplus i kraftig dose sies også å ta pestsnegler for de som ikke liker dem.

[URL=wormerplus.co.uk/retail_shop/index.php?categoryID=4][/URL]
Forsøkte å linke til Plymouth discus.
Asbjørn D
Er det plagsomt tror jeg wormer + tar det eller kanskje en krafig dose Esha 2000 siden hydra er følsom for kobber. Wormerplus i kraftig dose sies også å ta pestsnegler for de som ikke liker dem. [URL=wormerplus.co.uk/retail_shop/index.php?categoryID=4][/URL] Forsøkte å linke til Plymouth discus.




sånn.. Var bare http://
som manglet
Ja, det stemmer at WormerPlus virker. Medisin som inneholder kopper vil også ha effekt.
Problemet med Wormer+ er at det inneholder Flubendazole. Siden alle anthelmintika nå er reseptbelagt, er det i prinsippet forbudt å importere dem. Samme gjelder praziquantel og beslektede stoffer. Unntaket er at man kjøpt 2 tabletter med praziquantel reseptfritt for å behandle katt/hund mot revens dvergbendelorm.

En annen ting er dette med "bredspektrede medisiner" som Esha2000. Dette brukes jo mot snart alt mulig av problemer i akvariet. Snart har vi vel stammer med både bakterier og parasitter som er immune mot virkestoffene.
Det er ikke så mange igjen nå men tenker det ligger "avleggere" klare til å sprette frem når som helst. Skal få tak i spixi-snegle så snart nitritten er borte. Den kan jo være kjekk å ha dersom det fortsatt er hydra igjen. Er ikke så glad i medisinering når man kan få tak i noen som spiser j***lskapet.

Har satt lyset på timer så nå drar jeg snart og det blir mildt sagt spennende å komme hjem på torsdag/fredag. (Har gitt mannen beskjed om å ha i Salmi. )

Men takk for tips. Om ikke snegla tar hydraen så kan det hende jeg må ty til noe drastisk.

Karet går det nok bra med, skal du se. Og lykke til med småen og sykehusoppholdet !
Takk
(Småen er en lang stilk på 10 1/2 år og jeg tror jeg er mer nervøs enn ham :p )

Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap