Storauksjon (sarpsborg akvarieklubb) (side 2)

Mere fisk, F-1,eget oppdrett:
Herichthys bartoni, en utrydningstruet art, endemisk til Rio Verde dalen. Begge foreldrene har nydelig leksdrakt i mørkeblått og hvit. +/- 15 cm. Foreldrene fanget av Thomas Tillman, Duisburg. Se kunnskapsbasen til Akvaforum.
Australoheros sp.Local Valentines. Foreldre fanget av Thor W. Dahl i Uruguay i fjor vinter. Førstegangsoppdrett i Norge? +/- 10cm.
Kontrastrik leksfarve i sort og mørkegrønt.
Begge er revirhevdende, men går fint med like store eller større fisk.
Av fisk tar jeg med i tilegg til nevnte levendefødere:

-Fundulopanchax gardneri
-Danio choprae
-Brochis splendens (yngel fra eget oppdrett)

Får benytte muligheten til å rydde litt i karene mine igjen vel
Herfra kommer det:

Hornblad
Div. flyteplanter
Black Molly
L144 2-3cm
Ancistrus sp. 2-3cm
Swellia Lineolata(Hvis jeg får tak i den)
Sjokolade malle(Hvis jeg finner den)
Corydoras Trilineatus Leksgruppe
Tar med 3 "småtasser", ca. 5,5 -6,5 cm, v.f. H. zebra, L-46.
Nøyaktig mål på søndag når jeg har fanget og pakket dem.
Ingen minstepris!
Å det tør du Geir?..... ;0))
Alt for klubben i mitt hjerte, Finn-Erik!
Ja jeg skjønner det......vi regner nå med å ta 8.00 båten fra Sandefjord på lørdag slik at vi rekker deg før du drar og forbereder auksjon på søndag.........
Forrige storauksjon var knallbra, og med svært mange hyggelige mennesker, så eg tar den lange turen nok engang

Eg kommer ihvertfall med:

- Ancistomus (Peckoltia) sp. L387 F1

- Guyanancistrus guahiborum

- Ancistrus triradiatus (voksne hanner)

- Vanlig Ancistrus

- Jegersnegler

Don Herland
Fundulopanchax gardneri

Uten lokasjon? I så fall tar eg med en voksen hann, som ble oversett når eg solgte gruppen min.

P.S. Aldri har vel noen truffet bedre med et avatarbilde enn Svein!
Hyggelig at folk kommer fra fjern og nær for å delta

Fundulopanchax gardneri er uten lokasjon ja!

Hehe Svein ja; 98% chimp eller som i dette tilfellet Orangutang :P
Maccus
De blir tatt med i trioer, ergo de er kjønnsbestemt ærede"don Herland" De blir ikke så store men er fra 4-6cm. Lokasjon på gardnerien er nedre glomma Får vel ta med noe rart i tillegg jeg og vel Som Geir sier: Alt for klubben! Detta skal bli gøy. Hygglig at det kommer folk fra nært og fjærnt, gleder meg som vanlig som en unge på julaften! Og, "Don Hærland" det profilbildet mitt er gammelt!!! Jeg ser ikke sånn ut nå,for nå har jeg briller
Mvh
Høvdingen fra Borneo
Blir med noen planter også

Bla tre jeg kjøpte i Tyskland i fjor som jeg nå har prøvd å identifisere ut fra tropica katalogen. Så det kan være riv ruskende galt, men tok de som lignet mest

-Heteranthera zosterifolia?
-Hygrophila difformis?
-Lysimachia nummularia?

I tillegg:
-Hornblad
-Riccia fluitans
-ferskvannstang
-Vallisneria
-minst en cryptocoryne type
-javabregne

Janne
-Neoheterandria elegans -Characodon lateralis -Poecilia reticulata med lokasjon: Enfocal, Santa Cruz de la Sierra. Bolivia 2007. -Xiphophorus hellerii med lokasjon: Rio Seco II, Oaxaca, Mexico 2002. -Xiphophorus maculatus med lokasjon: Aqua-sol, Palenque, Tabasco. Mexico 2002.

I tillegg tar jeg også med:

- Lekspar Apistogramma viejita
- Leksgruppe Oryzias woworae, 2 hanner og 4 hoer.
- L270, yngel 3 cm.

Selv er jeg interessert i å kjøpe stimfisk. Gjerne tetra og nannostomus arter. Noen som tar med?
Er på jakt etter:

Ancistrus arter som er lettavla og flotte. Feks A. sp "honeycomb", A. claro, A. triradiatus, A. pirareta osv helst par, men alt av interesse

-Ancistrus sp hunn evt par
-L-134
-Sommerfuglciklide par
-Rilli-reker
-Boraras brigittae
-Algekuler
-ca 10kg Rådasand 0,4-0,8 mm
-Små Redmoor trerøtter
-Bord til fluval edge
-eheim forautomater

Så om noen vurderer å ta med noe av dette, er det bare å finne det fram
Nå snakker vi!!!! Dette blir litt av en auksjon Gleder meg som en gammel orangutang Masse spennende fisk og masse hygglige mennesker fra hele landet+ nabolandet! Det her må jo bli bra dere!!
Kardinal reker.
noen som kunne tenke seg og prøve seg på en gjeng kardinal reker fra sulawesi ?
Sikkert,christian. Det her er nok den auksjonen som vi har hatt med størst spekter innom fisk og akvarierelaterte dyr noen gang tror jeg? Helt rått!!!!
Mvh
Sjefsapen fra borneo
Tar med litt fisk jeg å,bla. Cory sterbai,venezuelanus,L183,L333,L340,L201 og sikkert noe mer. Bæl morro med auksjon i særp,ska ta med en banan te sjefs apen også
Ta med Kardinaler du Christian! Skal ihvertfall by på dem så får vi se....
Don Herland
Bla tre jeg kjøpte i Tyskland i fjor som jeg nå har prøvd å identifisere ut fra tropica katalogen. Så det kan være riv ruskende galt, men tok de som lignet mest ;) -Heteranthera zosterifolia? -Hygrophila difformis? -Lysimachia nummularia?

Du har ikke bilde av den "Lysimachia nummularia?" i karet ditt? Interessert i hvordan den ser ut
Baanan i sur/søt saus er det beste jeg vet,Rasmus!! Prøver og integrere meg til lokale retter
Mvh
Sjefsapen sjøl
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap