- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon (sarpsborg akvarieklubb) (side 2)
Storauksjon (sarpsborg akvarieklubb) (side 2)
Mere fisk, F-1,eget oppdrett:
Herichthys bartoni, en utrydningstruet art, endemisk til Rio Verde dalen. Begge foreldrene har nydelig leksdrakt i mørkeblått og hvit. +/- 15 cm. Foreldrene fanget av Thomas Tillman, Duisburg. Se kunnskapsbasen til Akvaforum.
Australoheros sp.Local Valentines. Foreldre fanget av Thor W. Dahl i Uruguay i fjor vinter. Førstegangsoppdrett i Norge? +/- 10cm.
Kontrastrik leksfarve i sort og mørkegrønt.
Begge er revirhevdende, men går fint med like store eller større fisk.
Herichthys bartoni, en utrydningstruet art, endemisk til Rio Verde dalen. Begge foreldrene har nydelig leksdrakt i mørkeblått og hvit. +/- 15 cm. Foreldrene fanget av Thomas Tillman, Duisburg. Se kunnskapsbasen til Akvaforum.
Australoheros sp.Local Valentines. Foreldre fanget av Thor W. Dahl i Uruguay i fjor vinter. Førstegangsoppdrett i Norge? +/- 10cm.
Kontrastrik leksfarve i sort og mørkegrønt.
Begge er revirhevdende, men går fint med like store eller større fisk.
Postet 11.03.13 kl 19:42
Endret: 11.03.13 kl 19:43
Postet 12.03.13 kl 08:51
Postet 12.03.13 kl 09:41
Postet 12.03.13 kl 18:47
Postet 12.03.13 kl 19:23
Endret: 12.03.13 kl 19:24
Postet 12.03.13 kl 19:27
Postet 12.03.13 kl 20:02
Forrige storauksjon var knallbra, og med svært mange hyggelige mennesker, så eg tar den lange turen nok engang
Eg kommer ihvertfall med:
- Ancistomus (Peckoltia) sp. L387 F1
- Guyanancistrus guahiborum
- Ancistrus triradiatus (voksne hanner)
- Vanlig Ancistrus
- Jegersnegler
Uten lokasjon? I så fall tar eg med en voksen hann, som ble oversett når eg solgte gruppen min.
P.S. Aldri har vel noen truffet bedre med et avatarbilde enn Svein!
Eg kommer ihvertfall med:
- Ancistomus (Peckoltia) sp. L387 F1
- Guyanancistrus guahiborum
- Ancistrus triradiatus (voksne hanner)
- Vanlig Ancistrus
- Jegersnegler
Don HerlandFundulopanchax gardneri
Uten lokasjon? I så fall tar eg med en voksen hann, som ble oversett når eg solgte gruppen min.
P.S. Aldri har vel noen truffet bedre med et avatarbilde enn Svein!
Postet 12.03.13 kl 22:34
Postet 13.03.13 kl 08:20
Maccus
De blir tatt med i trioer, ergo de er kjønnsbestemt ærede"don Herland" De blir ikke så store men er fra 4-6cm. Lokasjon på gardnerien er nedre glomma Får vel ta med noe rart i tillegg jeg og vel Som Geir sier: Alt for klubben! Detta skal bli gøy. Hygglig at det kommer folk fra nært og fjærnt, gleder meg som vanlig som en unge på julaften! Og, "Don Hærland" det profilbildet mitt er gammelt!!! Jeg ser ikke sånn ut nå,for nå har jeg briller
Mvh
Høvdingen fra Borneo
Mvh
Høvdingen fra Borneo
Postet 13.03.13 kl 08:43
Endret: 13.03.13 kl 09:04
Blir med noen planter også
Bla tre jeg kjøpte i Tyskland i fjor som jeg nå har prøvd å identifisere ut fra tropica katalogen. Så det kan være riv ruskende galt, men tok de som lignet mest
-Heteranthera zosterifolia?
-Hygrophila difformis?
-Lysimachia nummularia?
I tillegg:
-Hornblad
-Riccia fluitans
-ferskvannstang
-Vallisneria
-minst en cryptocoryne type
-javabregne
Bla tre jeg kjøpte i Tyskland i fjor som jeg nå har prøvd å identifisere ut fra tropica katalogen. Så det kan være riv ruskende galt, men tok de som lignet mest
-Heteranthera zosterifolia?
-Hygrophila difformis?
-Lysimachia nummularia?
I tillegg:
-Hornblad
-Riccia fluitans
-ferskvannstang
-Vallisneria
-minst en cryptocoryne type
-javabregne
Postet 13.03.13 kl 19:47
Janne-Neoheterandria elegans -Characodon lateralis -Poecilia reticulata med lokasjon: Enfocal, Santa Cruz de la Sierra. Bolivia 2007. -Xiphophorus hellerii med lokasjon: Rio Seco II, Oaxaca, Mexico 2002. -Xiphophorus maculatus med lokasjon: Aqua-sol, Palenque, Tabasco. Mexico 2002.
I tillegg tar jeg også med:
- Lekspar Apistogramma viejita
- Leksgruppe Oryzias woworae, 2 hanner og 4 hoer.
- L270, yngel 3 cm.
Selv er jeg interessert i å kjøpe stimfisk. Gjerne tetra og nannostomus arter. Noen som tar med?
Postet 14.03.13 kl 12:34
Er på jakt etter:
Ancistrus arter som er lettavla og flotte. Feks A. sp "honeycomb", A. claro, A. triradiatus, A. pirareta osv helst par, men alt av interesse
-Ancistrus sp hunn evt par
-L-134
-Sommerfuglciklide par
-Rilli-reker
-Boraras brigittae
-Algekuler
-ca 10kg Rådasand 0,4-0,8 mm
-Små Redmoor trerøtter
-Bord til fluval edge
-eheim forautomater
Så om noen vurderer å ta med noe av dette, er det bare å finne det fram
Ancistrus arter som er lettavla og flotte. Feks A. sp "honeycomb", A. claro, A. triradiatus, A. pirareta osv helst par, men alt av interesse
-Ancistrus sp hunn evt par
-L-134
-Sommerfuglciklide par
-Rilli-reker
-Boraras brigittae
-Algekuler
-ca 10kg Rådasand 0,4-0,8 mm
-Små Redmoor trerøtter
-Bord til fluval edge
-eheim forautomater
Så om noen vurderer å ta med noe av dette, er det bare å finne det fram
Postet 14.03.13 kl 20:33
Postet 14.03.13 kl 21:31
Kardinal reker.
noen som kunne tenke seg og prøve seg på en gjeng kardinal reker fra sulawesi ?
Postet 14.03.13 kl 21:34
Postet 14.03.13 kl 21:48
Postet 14.03.13 kl 22:03
Postet 14.03.13 kl 22:13
Don HerlandBla tre jeg kjøpte i Tyskland i fjor som jeg nå har prøvd å identifisere ut fra tropica katalogen. Så det kan være riv ruskende galt, men tok de som lignet mest ;) -Heteranthera zosterifolia? -Hygrophila difformis? -Lysimachia nummularia?
Du har ikke bilde av den "Lysimachia nummularia?" i karet ditt? Interessert i hvordan den ser ut
Postet 14.03.13 kl 22:44
Postet 14.03.13 kl 23:18