Palett ciklide yngel - den lille familien (side 2)

Takk! Hehe.
Ja, umulig å telle, men sikkert 20-30stk!
Ja det er jo ganske bra kull det. får håpe d overlever fler enn to stk nå da

Har du spurt Richard om han tar de imot eller?
Ja, satser på det. Ja, han kunne ta imot han! men må vente til jeg har råd til p kjøpe noe ny fisk.
Ja det er jo en fordel har du bestemt deg for hva det blir?
Nei, har ikke det. Men håper å finne noen livlige ciklider som man kan ha 4-6 stk av. Også liker jeg pansermaller. Så får se
Da har du hvertfall masse å velge i. får håpe du finner ut av det etterhvert
Da har jeg vært å bytta ut palettene med to par forskjellige sommerfugl ciklider (boliviansk og noen gule/fersken-farget som jeg ikke fikk med meg navnet på), en antricus og to pansermaller
Hei så kul da gratis så masse sommerfugl ciklider er jo kjempe flotte da håper jeg du legger ut no bilder snart legg inn noen glatte stener så kanskje du får småtroll

Hva slags pansermaller ble d. ? Har god erfaring med sterbai
Ja, de er fine. De ser litt grå og triste ut nå, men det kommer seg vel
De gule/ferskenfargede ligner ikke spesiellt på sommerfugl ciklider synes jeg. Men hun sa det var det.

Er ikke helt sikker på om det er C. Sterbai eller C. haraldschultzi... Vurderer å dra å kjøpe ennå flere imorgen.

Jeg har ikke hatt algespiser tidligere, så har en del alger, men jeg la nettopp merke til noe som ligner på spindelvev(ser det på noen av bildene), vet du hva det er?!

Takk for tipset forresten. Skal se om jeg finner noen glatte steiner
Ja det er nok ikke sterbai nei. Kjempe fint kar det er nok svevealger. Ja kjøp fler. Det er jo stimfisk så jo fler jo ber.
Okey. Da er det vel haraldschultzi vil jeg anta
Tusen takk for det! er fremdeles litt lite liv oppi der. Lurer på å dra å kjøoe mer imorgen. Og få oppgradert filteret mitt også.
Svevealger ja? Hm. Det må jeg lese om. Takk.
Ja kjøp fler så blir det sikkert liv ja hyppige vannbytter og pass på bra filtrering viktig når man får alger men kan jo også kjøpe siamesike alge spisser hjelper som alltid

Men pass på at hyppige vannbytter kan føre til rødalger
Jeg har vært flink til å bytte 30% vann hver 10 dag ca. Og har allerede rødalger (hvis det er det samme som penselalger, så vidt jeg har forstått?) :-/
Siameser, har ikke de lett for å nappe i annen fisk..?
Har alle mulige slags alger jeg, tror jeg. Hehe. Har for dårlig filter oluss at jeg har jo ikke hatt noen algespiser før nå.
Ja det skal jo være bra vannbytter det da må du nok oppgradere filtert etterhvert bytter ca 25% hver uke jeg. Funker fett tenk at du må nok ha ei pumpe som tar karet minst 4 ganger i timen. Helst mer
Okey. Skal prøve å få kjøpt meg en ny imorgen!
Så bra! Da blir normale fornøyd både fisk og eier
Nok alle fornøyd mener jeg
Da har jeg fått fiksa nytt filter!
Fant ut at de to gule/ferskenfargede var apostogramma!
Kjøpte også to schwartzi og to sånne albino pansermaller, så nå er det otalt seks pansermaller!
Også kjøpte jeg fire røde guramier! Neste nå blir noen flere guramier o andre farger! Også begynner det vel å bli fult. Hehe men guramiene gav mye liv og farge i karet.. Så fornøyd med de!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap