Første fisk! trenger hjelp. (side 2)

TaraTaha
Å nei, så du mener jeg ikke kan noe om fisker? Kjære deg. Det du tydeligvis ikke vet er at jeg har hatt et 300 liters kar for ca. 5 år siden og har en del erfaring. Det jeg mente var at det ville vært lettere for han om han øver med et mindre akvarium så han kan bli flinkere i hvordan man håndterer fisker og et akvarium.. Jeg sier ikke at du tar feil i det du sier, men det ville vært ekstra vanskeligere for han f.eks å vaske et stort kar. Jeg sa vel ikke at han skal ha det 17 liters karet for resten av livet men at han på en måte kan øve med karet sammen med 1 fisk. Jeg tror ikke du hadde likt hvis alle var imot din mening. Ha en fin dag KontorStol :)


Det Kontorstol, og også jeg, baserer våre tanker om din kunnskap på er uttalelsene du så langt har kommet med.

Der er det ikke mye som tyder på at vi har med en erfaren akvarist å gjøre. En gullfisk har ingenting i en 17 liter å gjøre. En slørhale er dessuten en fremavlet versjon av gullfisk, så det er samme art.

Ett større kar, som flere er inne på her, vil i tillegg til å kunne inneholde flere fisk, være mer stabilt. Det er mindre arbeid å holde stabile verdier i ett større kar, fordi det er mere vann der. Hvis man bommer litt har det ikke så stor betydning, fordi det skal mere til før det blir kritisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap