Hjelp - 1500-liters kar lekker - tetraer, geophaguser og maller gis bort i risør! (side 2)

De kan bare gå i 720en min så lenge.

Kanskje du kan spyle ut av FX5 pumpa selv når du kommer. Har to men trenger bare det ene foreløpig. Den ble rengjort for ikke lenge siden, men ble stoppet da jeg tømte akvariet og jeg har ikke fått rengjort det enda. Så det er bare og tømme vannet og spyle filtermassen litt.
Helt flott. Det burde jeg få til.
Flaks! Da ringte Rune, han kommer ned i sekstiden med noen kanner til vann og poser til fisken! Så da ordnet det seg uten at du trenger å gjøre noe mer. Regner med at vannet kan tappes ut igjen av 720-en ganske greit. Tusen takk for tipset!
Har dere fått tømt akvariet for fisk ?
Jepp, de dro for en halvtime siden. Det var til og med to synodontiser igjen, og de er rundt 20 år gamle! Verneverdige... En stor gibbiceps, en stor sjokolademalle og diverse småtetraer. Så nå må jeg bare få lånt meg en våtstøvsuger for å få tømt ut resten av vannet i karet og sumpen, så kan de stå til høsten. Igjen takk for hjelpen!
Bare hyggelig og kunne hjelpe. Vet hvordan det er, har hatt lekkasje på en 2700 liter og to 720 litere siden i fjor sommer.
Oouch! Da tror jeg virkelig at jeg ville vurdert å begynne med frimerker, eller noe annet fredelig og tørt...
Ja jeg har vært nær og gi opp. Har hatt noen andre uhell og siden i fjor sommer. Men jeg gir ikke opp. Har kjøpt meg nytt akvarie på 2800 liter , men det har gått tregt med og få det i gang. Motivasjonen har ikke vært helt på topp. Men nå skal det i gang. Blir Malawi i det. Du får fikse karet ditt og komme i gang igjen.
Dessverre, nå er det slutt. Ugjenkallelig. Kanskje når jeg blir pensjonist!
Eller oppussing av hytte, hus, en amerikansk 70-tallsbil, motorsykkel og diverse annet som har stått og ventet litt for lenge...
Ja mye og velge i. Hva skal du gjøre med akvariet da ?
Snu det på hue og bruke det som drivhus? :P
Selge det til høsten, når jeg skal rive ut det meste av kjellerstua og bygge den opp igjen. Hadde takstmann i kveld, og det har tydeligvis dryppet lenger enn jeg trodde. Det var fuktighet tvers igjennom sponplatene og ned på betongen, så her er det full overhaling. Heldigvis er veggene der inne bygget over sponplatene, og jeg har brukt impregnert materiale til stenderne (fordi det var betong under, og i 79 brukte de neppe fuktsperre før de la betongen). I sommer har jeg andre ting å foreta meg, så dette blir nok ikke før i september/oktober. Kunne jo brukt det til krageagamer hvis de var lovlige, det er flott størrelse til terrarium. Men det blir nok ikke stående der, nei.
Du kan jo reparere det, helle is i det og legge øl'en oppi.
Det er jo et alternativ... Men jeg lurer på om ikke kjølerommet fungerer omtrent like godt!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap