- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon oslo (oslo akvarieklubb) (side 2)
Storauksjon oslo (oslo akvarieklubb) (side 2)
JoakimDu har helt rett, Svein. Vi forsøker å disiplinere auksjonariusene så godt som mulig ;) og føler vi er ganske gode på det. Siste hånd vinner innførte vi også for noen auksjoner tilbake, og det fungerer veldig bra - alle som er interessert i et objekt rekker opp hånda også teller vi opp helt til det kun er én hånd igjen. Det har redusert tiden brukt på budrunden betraktelig. Vi er også veldig bevisst på å holde høyt tempo fra start, og forsøker å gi gass helt fra begynnelsen. Vi ser også at når klokka bikker 16-17 - da er folk på vei hjem, uansett om det er 50 eller 200 objekter igjen. Høyt tempo hele veien gjør også at vi får ut flere objekter når folk er tilstede, noe som gjør at selgerne forhåpentligvis får ok priser for objektene sine hele auksjonen igjennom.
Flott Joakim! tror det er veien å gå, for vi finner ingen inteligent løsning (Colombo egg antall objekter er der uansett og etterhvert er det å håpe at ALLE i fremtiden på en eller annen måte kan få lagt inn bilder av hva som skal selges på nettet eller posen og at ALLE leser det , så slipper man å kaste bort tiden på å forsøke å filme objektet i en skrukkete plastpose..................og som regel er alle katter, sorry fisker grå i en pose på en auksjon.
Lykke til, vi sees
Svein
Postet 01.10.13 kl 21:13
Postet 01.10.13 kl 21:18
Vi gleder oss! Dette blir moro, og håper at mange dukker opp for å benytte seg av muligheten til å få tak i spennende fisk og planter!
Og, alle dere som skal selge objekter på auksjonen, legg gjerne ut bilder og info her i denne tråden og, om du er på Facebook - på arrangementssiden vår der: Storauksjon Oslo Akvarieklubb 12. oktober!
Og, alle dere som skal selge objekter på auksjonen, legg gjerne ut bilder og info her i denne tråden og, om du er på Facebook - på arrangementssiden vår der: Storauksjon Oslo Akvarieklubb 12. oktober!
Postet 01.10.13 kl 21:18
askakvazoohar dere begynt dele ut selger nr ? askakvazoo as kommer med 3 stk helglass akvarium med luftfilter termometer + + i akvariene + noe annet skal vi også få tatt med inn , som sponsorgave til oslo akvariklubb , vi gleder oss :-)
Selgernummer sendes ut fra førstkommende helg, og fortløpende.
Veldig hyggelig med sponsorgaver, det settes stor pris på! Tusen takk.
Postet 01.10.13 kl 21:22
:)
Hørtes veldig bra ut detta
Postet 01.10.13 kl 22:19
Tar med dette:
Puntius denisonii, utfargede.
Purpurhodebarber, Puntius nigrofasciatus, voksne.
Macropodus erythropterus, voksne.
Hemiodus gracilis, vf voksne.
Madagaskarregnbuefisk, Bedotia geayi, voksne.
Pterophyllum altum, ekte altumskalarer, vf ungfisk fra 2013 m minstepris.
Har også et voksent par vanlig A.ocellaris klovnfisk som vurderes tatt med.
Skal bli artig og Oslo AK har alltid veldig bra auksjoner. Og til slutt, vi vil hjem senest kl. 18.00! La ikke røykepausene skli ut.
Purpurhodebarber, Puntius nigrofasciatus, voksne.
Macropodus erythropterus, voksne.
Hemiodus gracilis, vf voksne.
Madagaskarregnbuefisk, Bedotia geayi, voksne.
Pterophyllum altum, ekte altumskalarer, vf ungfisk fra 2013 m minstepris.
Har også et voksent par vanlig A.ocellaris klovnfisk som vurderes tatt med.
Skal bli artig og Oslo AK har alltid veldig bra auksjoner. Og til slutt, vi vil hjem senest kl. 18.00! La ikke røykepausene skli ut.
Postet 02.10.13 kl 08:59
Postet 02.10.13 kl 10:50
Postet 02.10.13 kl 14:51
Postet 02.10.13 kl 14:58
Veiforklaring
gå inn på gulesider trykk på veibeskrivelse så tar du adr din å adr til auksjonen så viser den deg ruten du skal kjøre .
å ikke gjør som Torbjørn kjør inn en uke før det starter
å ikke gjør som Torbjørn kjør inn en uke før det starter
Postet 02.10.13 kl 16:47
Endret: 02.10.13 kl 16:48
Har bestemt meg for å tynne noe ut på grupper og arter, så noe cory kommer.
Corydoras Reynoldsi
rester etter leksgruppa
Corydoras sterbai
tynner ut leksgruppa disse er STORE
corydoras schultzei
kommer både ungdyr og leksgruppe
Scleromystax barbatus
ungdyr
Corydoras Reynoldsi
rester etter leksgruppa
Corydoras sterbai
tynner ut leksgruppa disse er STORE
corydoras schultzei
kommer både ungdyr og leksgruppe
Scleromystax barbatus
ungdyr
Postet 02.10.13 kl 17:31
Endret: 02.10.13 kl 17:53
askakvazoogå inn på gulesider trykk på veibeskrivelse så tar du adr din å adr til auksjonen så viser den deg ruten du skal kjøre .
Jeg har ikke gps, så jeg bruker denne metoden....
Har laget mine egne "noter" så det blir mest mulig info, men minst mulig å lese...
F.eks. 2rk-> følg 3km-> v 112 -> følg høyre->1rk-> 2rk v-> skilt "Bortimellom" -> skilt "Innimellom" ->2rk->1rk->h Akvarieveien -> v Pumpeveien ->
Altså : Ta avkjøring nr 2 i rundkjøringen, følg veien 3km, ta til venstre på fylkesvei 112, følg fylkesvei 112 høyre, ta avkjøring nr 1 i rundkjøringen, ta avkjøring nr 2 i rundkjøringen (til venstre), følg skilt til "Bortimellom", følg skilt til "Innimellom", ta avkjøring nummer 2 i rundkjøringen, ta avkjøring nr 1 i rundkjøringen, ta til høyre inn Akvarieveien, ta til venstre inn Pumpeveien....
Postet 02.10.13 kl 17:44
Fastprisbord
Eg ser at det ikkje skal vere fastprisbord. Er det dårlege erfaringer mhp tid?
Andre grunner?
Min erfaring er at eit fastprisbord fjerner mange objekt som ligger rundt minstepris
fra auksjonen Vanlege planter og mallehuler er kanskje det mest typiske, men det kan også vere fisk.
Andre grunner?
Min erfaring er at eit fastprisbord fjerner mange objekt som ligger rundt minstepris
fra auksjonen Vanlege planter og mallehuler er kanskje det mest typiske, men det kan også vere fisk.
Postet 02.10.13 kl 19:24
ravnedal-2Eg ser at det ikkje skal vere fastprisbord. Er det dårlege erfaringer mhp tid? Andre grunner? Min erfaring er at eit fastprisbord fjerner mange objekt som ligger rundt minstepris fra auksjonen Vanlege planter og mallehuler er kanskje det mest typiske, men det kan også vere fisk.
Vi er strengere i mottaket og slår objekter sammen, eller avviser objekter vi mener ikke hører hjemme der.
Postet 02.10.13 kl 23:13
polkadottKan noen gi meg en lett veibeskrivelse hvis man kommer ifra hamarkanten? Null kjent i oslo og har "panikk" for og kjøre i oslo. ;-)
Bruk som tidligere anbefalt en kartside. Min favoritt er google.no/maps. Kommer man nordfra må man ikke inn i Oslo sentrum i det hele tatt.
Enklete vei er: Følg E6 sydover ut til høyre ved Ulven og inn på ring 3. Så tar man av ved Skulleruddumpa i stedet for over Lambertseter som google vil ta deg (korteste vei). Dvs kjør opp Nordstrandveien som er neste avkjøring etter avkjøringen mot Lambertseter.
Hilsen Øyvind som kjører daglig i Oslo
Postet 04.10.13 kl 17:09
Postet 04.10.13 kl 21:36
Postet 05.10.13 kl 10:49
Endret: 05.10.13 kl 11:06
Pakker
Med meg noen l260,l144,multicolorreker,hypancistrus contradens..
Postet 05.10.13 kl 21:17
Postet 07.10.13 kl 00:44
Postet 07.10.13 kl 11:06