Fisk og 60 liter (side 2)

Plussmedlem
Han burde ha det greit i 15literen en stund egentlig...
Enig med milo. Som en kriseløsning i påvente av innkjøring så ville jeg heller valgt 15 liter enn stort kar der man ødelegger det meste

Men du kan jo kickstarte karet ditt også, siden du alt har innkjørte kar mener jeg
Takk for gode tilbakemeldinger Da blir det nok flytting i kveld. God idé med kickstart, tenkte jeg ikke på Så han var på "jakt" igjen i sta:/ Hissig liten kar jeg har fått meg tydeligvis:p
Stelleyo
Takk for gode tilbakemeldinger:) Da blir det nok flytting i kveld. God idé med kickstart, tenkte jeg ikke på:) Så han var på "jakt" igjen i sta:/ Hissig liten kar jeg har fått meg tydeligvis:p

Åssen farge er det på han? Hørt at røde er mer hissige enn andre, men jeg valgte faktisk en rød en med sort ansiktsmaske nå når jeg kjøpte og han er særdeles bedagelig anlagt av seg. Går bare sammen med coryer da, men alikevel. Det er de som lukter på han eller hva man kan si om fisker og han flytter seg ikke før de blir så nære at de nesten flytter på han. Alltid hatt blåe før og aldri hatt noe hissige så var spent på denne. Men det var da null problem. Men har vel ikke så mye tro på at fargen har så ille mye så si, bare spennende å høre
Den er blå med røde finner. Den virka veldig rolig i begynnelsen men etter hvert så har han blitt mer og mer "ond" Rett før jeg flytta den i kveld så var han glødebåndstetraene mine, så like greit å få han ut.Så nå henger den i 15 literen midlertidig. De andre fiska virka "lettet" De stima faktisk litt i stad
tror det var smart å flytte den ut ja. Så denne litt sent, vært litt mye i det siste. Hvordan går det nå da?
Hei. Nå er han på plass i 40 literen, ser ut til å trives der I 60 literen som han opprinnelig var i er det nå fred og harmoni. De tre Khulii`ene som var igjen har over den siste tiden fått 10 nye venner
Da merka du vel fort forskjell på ålene? Fikk jo fem først og ti en uke eller to senere, og det ble jo liv og de torte å vise seg. Kjempe moro.

Så bra at kampfisken trives og har det bra i 40 literen. Det var nok den beste løsningen ja.
Yes var nok det. Ja de ble veldig livlige, viser seg mer og mer nå.
Har du foret de med frossentfor? Det er vel noe av det kuleste jeg gjør. De blir jo helt ville og gale og da er man ikke skye for lys eller noe :P Digger dem virkelig da ja. Men de er noen herlige skapninger uansett.
Matet med frossent i går faktisk Full fart ble det. De er utrolig glade i malletabelettene jeg gir til ancistrusen også.
Malletabletter til coryer også, går ned på høykant, og da åler dem seg mellom coryene da :P
He he. Ancistrusen min pleier å ta fart fra rota og hoppe ned på de hvis de er der først Ofte jeg ser at Ancistrusen ligger å eter, så pluselig dukker det opp 2-3 stykk som har havner under den.
Kampfisk og neontetra skal gå bra sammen. Tetraene er for kjappe til at kampfisken kan plage dem, og jeg har aldri opplevd eller hørt om plaging andre veien mellom disse.

Men alt avhenger selvsagt av hvor god eller dårlig plass fiskene får. Den eneste gangen jeg har sett en kloreke ete en halvvoksen og frisk fisk, var da jeg var dum nok til å putte dem oppi samme pose for frakt. Det var en guppy som gikk ned med hodet først. Det ville "aldri" skjedd hvis de hadde fått plass nok.
Vil vel tippe at det kanskje var plassen som var problemet. Er jo bare 60 liter. Kampfisken fikk aldri tak i noen glødebåndstetra men flexa veldig mot de. Men den fikk tak i 2 kuhliål noe som ikke endte bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap