L260, l340, l400, l134, l066- noen av disse som ikke er så sky og litt dagaktive? (side 2)

Har både L340 og L134. Nyyydelig malle begge to, men desverre usedvalig sky. Ser faktisk mer av L134 enn L340. Mulig det er tilfeldig da de går i forskjellige kar.
L144 ser jeg aller mest, aktiv og gøyal malle.
Hvis dere ikke ønsker skye fisker, så ordne mange hjemmeplasser så hvis de kommer frem så kan de føle seg trygg. Hvis de ikke føler seg trygg kommer de ikke frem. Husk at en eller få stim fisker vil føle seg utrygg, da det er naturlig for de å være ca 10 stk eller mer.... Så les om fiskene før dere kjøper noen nye.. En kan også ha litt dempet belysning, mange skal faktisk ha det. Men da bør dere også kjøpe planter som trivest i det klimaet.

jeg har ancistrus, L201, L066, smyketetra (en av de uvanlige typene ), flekk malle/cory, guppy og platy. Alle mine er freme hele døgnet
Hei. Holder l-134 og l-340 selv. Synes l-340 er mest fremme av de to (men fortsatt sky). Husk at hvor sky corydoras er varierer veldig også. Ikke bare fra art til art men også fra gruppe til gruppe. Har selv anlagt masse gjemmeplasser så fisken føler seg trygg. Har også en stim med kardinal tetra som viser at veien er "trygg". I tillegg til malle huler, masse planter og røtter har coryene et skifer "tak" der de kan flykte ut på alle sider, det liker de. De kom mye mer frem etter at de fikk taket sitt. :p

Det som hjelper mest for og få fisken frem og ut i lyset er også det enkleste: tilbring tid forann akvariet.. Det hjalp mye her hos meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap