Hva slags fisk?? (side 2)

Sitter foran karene både morgen og kveld og fantaserer om flere og større kar og leser her etter inspirasjon.. Er nok bitt av litersyken og det finnes ingen vaksine Ser ut som du har blitt smittet du også
Finnes nok ingen vaksine nei Tror jeg fort kan bli litt for god venn med dyrebutikker, andre som selger fisk og utstyr privat, og sist men ikke minst Master Card..
Foreløpig plan er:

5 Flekket Pansermalle
2 Ancictrus
4 Platy 1 han 3 hunner
10 Kardinaltetra
Høres greit ut det Kjøpte selv 8 flekket panser maller (Corydoras Paleatus) i ettermiddag faktisk
Synes de flekkete er fine fisker Skal innrømme at jeg så nøye på større tanker idag, men nå må jeg roe litt ned og fullføre denne 60 literen først
Helt enig og jeg så her i går kveld at de ser litt "grønne" ut mot lys bunn.. Veldig fine
Men ville hatt 8-10 hvis jeg var deg for fiskens trivsel og så satt stopp.. Dette holder en go stund for 60 literen din.. Det roter til vannverdiene dine å putte for mye oppi karet og det blir trangt for fisken.. MEN...... det finnes mange fine brukte kar til en go pris rundt om kring
2 Flekket Pansermalle (kommer 3-4 til)
2 Ancistrus sp
4 Platy (kun hanner)
11 Kardinaltetra
1 Kampfisk (Nydelig blå/turkis)

Sånn er vår 60 liter til nå Og sånn blir det nok en god stund.. Føler det er passe med fisk nå
Du er klar over at kardinaltetra skal ha lav pH (under 6), mens platy skal ha relativt høy (over 7) ?
Var jeg faktisk ikke klar over.. Litt dumt at jeg fikk dette anbefalt da!! Ph målte jeg i går til 6.8..
Sjekk bestandig her på AF før du handler....enten spør, eller sjekk den fisken du er interessert i ved å slå den opp i Fiskebasen. Hva dyrebutikken sier er det bare å glemme, de tjener jo penger på at du mister fisker.
Burde sjekke databasen her ja.. Jeg har tidligere skrevet på forumet at jeg skulle kjøpe disse fiskene. Ingen negative kommentarer
Bare meg som tør å si noe da, vet du ..
Når folk ser det som en negativ kommentar, tier mange stille.
Og det skal du fortsette med!! Vær heller litt tante Sofie, enn å sitte på kunnskap og holde kjeft, for husfedens skyld
Jeg syns ihvertfall det er verdt å hjelpe nybegynnere fra å gjøre typiske nybegynnerfeil, når jeg kan. Ikke minst for fiskenes skyld. men noen tar det sikkert ille opp....jeg har en relativt likefrem uttrykksmåte som sikkert ikke passer alle.
Syns du er fin jeg Ærlig og støttende Har ikke bitt meg merke i denne sammensetningen selv faktisk, men Corydoras skal også helst ha ph under 7. Så tetraen passer bra der.. Bare platy hanner????? Hmmm mye slåssing da er jeg redd.. Konklusjonen er som følger.... sjekk forum først..
Neida, Platy er som samfunnet ellers 4 hanner går helt fint, men slepp oppi ei kjerring, og helvete er løs Foreløpig er jeg litt usikker på hva jeg skal og bør gjøre
Butikken tar de tilbake, og bytt i Corydoras
kan anbefale eple-snegler, de renser godt opp i et akvarium.. samt siamesiske alge-spisere. er også glad i panser-maller, men de liker best finkornet sand..
Corydoras er panser maller Remi, du kan allefall ikke gjøre det ene slaget lykkelig uten at det andre lider... Og noen gyllen middelvei vet jeg ikke om.. Men kan du ikke få tak i et annet 60l til fisk som liker høy ph eller et stort da Et annet akvarie med ditt gamle akvarievann og filter er en kjapp løsning da.. Noe må du gjøre i allefall.. Gjorde akkurat det samme jeg og nå... 4 60l kar og en 325l
Det blir nok desverre å selge 11 stk kardinaltetra.. Liker disse veldig godt, men jeg vil ikke ha enda en tank, foreløpig Er ny på dette, og da vil jeg konse om en tank
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap